برنامه‌ریزی اتوماتیک برای عروسی در عروس‌اپ

تاکنون 420 مراسم از این طریق برگزار شده است

0

استارتاپ عروس‌اپ استارتاپی است که توسط پیام مایلی به همراه روزبه یگانه، حمیدرضا آذرخیل و امیرحسین نقش‌زن راه‌اندازی شده تا برگزاری مراسم عروسی را برای عروس و دامادها آسان کند. پیام مایلی که ۳۶ ساله است و لیسانس نرم‌افزار و ارشد MBA دارد، می‌گوید: «قبل از این استارتاپ من در بخش مارکتینگ‌هف‌هشتاد فعالیت داشتم و با چند تن از دوستان به این فکر افتادیم که استارتاپی را راه بیندازیم و اتاق فکری را برگزار کردیم. در آن قبل از هر چیز به مشکلات شخصی که خودمان داشتیم، پرداختیم.

از آنجایی که من به‌تازگی ازدواج کرده بودم و با مشکلات پیدا‌کردن خدمات‌دهندگان مناسب با عروسی آشنایی داشتم، ایده استارتاپ عروس‌اپ به ذهنمان رسید و تحقیقات در این حوزه را شروع کردیم‌ و متوجه شدیم افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند، با خلأ اطلاعات در این حوزه روبه‌رو هستند و تصمیم گرفتیم این استارتاپ را راه بیندازیم.»

تفاوت شما با سایر استارتاپ‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، چیست؟

اکثر رقبای ما یک سری آگهی را به مخاطبان ارائه می‌دهند و فقط معرفی انجام می‌دادند. در صورتی که ما در عروس‌اپ، به عروس و دامادها برای برگزاری مراسم عروسی خود به نوعی مشاوره می‌دهیم و به آنها کمک می‌کنیم تا بتوانند بودجه خود را مدیریت کنند و در کنار آن خدمات‌دهندگان را نیز به آنها معرفی می‌کنیم‌ و افرادی که از سمت ما به خدمات‌دهندگان مراجعه می‌کنند، تخفیف دریافت می‌کنند. علاوه بر این، در بخشی عروس و دامادهایی که قبلا از خدمات استفاده کرده‌اند، می‌توانند به خدمات‌دهندگان مختلف امتیاز دهند تا افراد بتوانند معیاری برای ارزیابی کیفیت خدمات داشته باشند.

شما چطور به عروس و دامادها کمک می‌کنید تا بودجه مراسم عروسی خود را مدیریت کنند؟

ما بر اساس دو پارامتر این کار را انجام می‌دهیم؛ بودجه‌ای که عروس و دامادها در نظر گرفته‌اند و تعداد مهمان‌ها. این دو پارامتری است که برنامه‌ریزی را بر مبنای آن انجام می‌دهیم. بر این اساس سه مدل عروسی اقتصادی، مناسب و لاکچری را طراحی می‌کنیم.

عروس و دامادها با تغییر این پارامترها می‌توانند به سطح عروسی مورد نظر خود برسند‌ و برای هر حالت چندین انتخاب پیش روی عروس و دامادها‌ست تا تالار و خدمات‌دهنده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

چه خدمات دیگری را برای برنامه‌ریزی عروسی ارائه می‌دهید؟

در سایت بخشی با عنوان برنامه‌ریزی اتوماتیک وجود دارد. عروس و دامادها می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند تا از تمامی خدمات بتوانند استفاده کنند. از جمله خدماتی که ما داریم، دعوت‌کردن مهمان‌ها‌ست. به این ترتیب که با وارد‌کردن اسامی مهمان‌ها، برای آنها از طریق ایمیل کارت دعوت الکترونیکی ارسال می‌شود و می‌توانند وارد پنل کاربری خود شوند و اعلام کنند که می‌توانند در مراسم شرکت کنند یا نه تا عروس و دامادها بتوانند بهتر برای مراسم خود برنامه‌ریزی و افراد را جایگزین کنند.

برنامه‌ریزی اتوماتیک وجود دارد؛ عروس و دامادها می‌توانند در سایت ثبت‌نام و از خدمات استفاده کنند،‌ مثلا دعوت‌کردن مهمان‌ها‌

به طور کلی چه تعداد خدمات‌دهنده تاکنون با شما همکاری کرده‌اند؟

ما در ۱۶صنف خدماتی مختلف تامین‌کننده داریم که از تالار و مزون و تشریفات گرفته تا دکتر زیبایی و تغذیه و غیره که حدود ۵۰۰ نفر می‌شوند، شامل می‌شود.

تا‌کنون چه تعداد مراسم از این طریق برگزار شده است؟

به صورت روزانه ۱۰۰۰ نفر از سایت بازدید می‌کنند و حدود ۴۲۰ مراسم نیز از این طریق برگزار شده است.

با چه سرمایه اولیه‌ای کار را شروع کردید؟

ما به صورت بوت‌استرپ تاکنون پیش آمده‌ایم و با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون تومان کار را شروع کردیم و به دنبال دریافت اولین راند سرمایه‌گذاری هستیم.

در این مدت بازار را چطور ارزیابی کردید و فکر می‌کنید چقدر تقاضای استفاده از این خدمات در بازار وجود دارد؟

تقاضا در بازار بسیار زیاد است چراکه با توجه به شرایط اقتصادی، متاسفانه قدرت خرید جامعه رو به کاهش است و بازار هدف ما قشر متوسط جامعه است که تحت فشار اقتصادی است ولی خواهان برگزاری مراسم آبرومند هستند. ‌ما می‌خواهیم به این مخاطبان کمک کنیم تا بتوانند به خواسته‌هایی که برای برگزاری مراسم دارند، نزدیک شوند. افرادی که تاکنون از خدمات استفاده کرده‌اند، از کار راضی بوده‌اند و ما را به ادامه کار تشویق کرده‌اند.

ارزیابی از حجم بازار دارید؟

به طور کلی در سال حدود ۶۲۰ هزار ازدواج رخ می‌دهد که ۱۶ درصد این ازدواج‌ها یعنی چیزی حدود ۱۰۰ هزار ازدواج در تهران به وقوع می‌پیوندد و ما امیدواریم بتوانیم ۱۰ درصد این بازار را به‌دست بیاوریم.

شیوه درآمدزایی شما چگونه است؟

خدمات به عروس و دامادها رایگان ارائه می‌شود و ما از خدمات‌دهندگان حق عضویت دریافت می‌کنیم‌ و چون میزان درآمد اصناف مختلف است، حق عضویت نیز متفاوت تعیین می‌شود.

تا‌کنون با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید که اگر این چالش را نداشتید، سرعت رشد بهتری داشتید؟

مهم‌ترین چالشی که در این مدت داشتیم، تیم‌سازی بود و پیدا‌کردن دوستانی که صادقانه در کنار هم باشیم و کار را پیش ببریم. کار دشواری بود ولی ما موفق شدیم این چالش را پشت سر بگذاریم و در حال حاضر تیم خوبی داریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.