با «تن‌پی» با خیال راحت خرید آنلاین کنید

0

این روزها افراد اگر یک‌بار هم خرید آنلاین را تجربه نکرده باشند، حداقل اسم آن به واسطه رشد چشمگیری که در فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد شده به گوش‌شان خورده است. خرید آنلاین کار را برای خیلی از افراد راحت‌تر کرده و از سفرهای غیرضروری در سطح شهر کاسته است ولی شاید همچنان خرید غیرحضوری برای افرادی که آشنایی چندانی با این سازوکار ندارند، استرس‌زا و با عدم‌اطمینان همراه باشد. از طرف دیگر از آنجایی که هر اکوسیستمی در طول رشد خود به بهبود مداوم نیاز دارد، اکوسیستم استارتاپی در ایران نیز همراه با این رشد هر روز شاهد خلق استارتاپ‌هایی است که در جهت تکمیل و بهتر استفاده کردن افراد از خدمات آنلاین حرکت می‌کنند. سعید هراتی، خالق یکی از همین استارتاپ‌هاست. او استارتاپی به نشانیtenpay.ir راه‌اندازی کرده که خرید آنلاین را برای مشتری تضمین می‌کند و به او اطمینان می‌دهد محصولی که به صورت آنلاین خریداری می‌کند صحیح و سالم به دستش می‌رسد. سعید ۲۸سال دارد و متولد نیشابور است، او فوق‌دیپلم خود را در رشته آی‌تی از دانشگاه سما نیشابور گرفته است.

  •  شما با توجه به اینکه مدرس دروس مرتبط به کامپیوتر در مقطع دبیرستان و استخدام آموزش‌وپرورش هستید، چطور به فکر راه‌اندازی استارتاپ تن‌پی افتادید؟

من قبل از اینکه استخدام شوم، در زمینه آی‌تی و طراحی سایت برای کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی فعالیت می‌کردم. به واسطه طراحی سایت‌هایی که برای چند فروشگاه اینترنتی انجام دادم به این نتیجه رسیدم که فروشگاه‌ها به یک درگاه آنلاین بانکی برای پرداخت‌های خود نیاز دارند و پس از آن این ایده به ذهنم رسید که خودم هم می‌توانم یک درگاه واسط، طراحی کنم که از آن طریق پرداخت‌ها به صورت آنلاین انجام گیرد.

  •  درواقع شما به واسطه طراحی‌هایی که انجام دادید به این نیاز پی بردید، تن‌پی چیست و چه‌ کار می‌کند؟

 تن‌پی یک درگاه واسط است برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچک که از طریق آن می‌توانند تراکنش‌های مالی خود را آنلاین انجام دهند، البته علاوه بر درگاه واسط، تن‌پی دو خدمت دیگر هم ارائه می‌دهد، اولی دستگاه‌های کارت‌خوان تن‌پی و دومی کارت‌های عضو شبکه شتاب تن‌پی هستند.

  •  در ابتدا خدمتی که درگاه واسط تن‌پی به فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌دهد را توضیح دهید؟

در یک فروشگاه اینترنتی تازه‌تاسیس نیاز به‌وجود بستری برای خرید آنلاین مشتری از سایت است تا مبلغ کالاها به حساب فروشنده واریز شود. درگاه واسط تن‌پی در حقیقت این بستر را برای انتقال پول به صورت آنلاین فراهم می‌کند و دارندگان فروشگاه اینترنتی می‌توانند این درگاه را به صورت رایگان در کمترین زمان ممکن در حدود ۵ تا ۲۰دقیقه برای فروشگاه خود فعال کنند. ما هر ۲۴ساعت یکبار با فروشگاه تسویه می‌کنیم.

  •  فروشگاه‌های اینترنتی در حال حاضر از درگاه‌های بانک‌های مختلف می‌توانند استفاده کنند، مزیت استفاده از درگاه تن‌پی نسبت به استفاده از درگاه‌های بانک‌های دیگر چیست؟

ما در تن‌پی در حقیقت خرید آنلاین را برای مشتری ضمانت می‌کنیم و این‌که محصول به‌ دستش می‌رسد و در صورت وجود هرگونه مشکل در دریافت محصول یا اشکال در محصول دریافتی توسط مشتری و ناراضی بودن وی این امکان وجود دارد که از طریق تن‌پی پول در کمترین زمان ممکن به حساب مشتری بازگردانده شود که این کار از طریق درگاه‌های بانکی زمان‌بر و پردردسر است ولی در تن‌پی پشتیبانی سریع‌تر شده است. در سایت تن‌پی به راحتی می‌توان تراکنش‌های انجام شده را براساس شماره پیگیری و زمان تراکنش بررسی کرد. ما در صورت تماس از طرف مشتری بابت عدم‌رضایت، با فروشنده تماس می‌گیریم. اگر فروشنده توانست که مشتری را راضی کند که هیچ و اگر نه ما پول را به حساب مشتری برمی‌گردانیم ولی در اکثر موارد مشکل حل می‌شود. حتی اگر موردی باشد که فروشنده از بابت ایراد محصول قانع نشود و مشتری همچنان معترض باشد ما از سرمایه خودمان که بابت ضمانت کنار گذاشته‌ایم پول را به مشتری برمی‌گردانیم و محصول را دریافت می‌کنیم. تن‌پی در حقیقت حامی مشتری است.

  •  یک خریدار چطور می‌تواند، متوجه شود که سایتی که از آن خرید آنلاین انجام می‌دهد مورد ضمانت تن‌پی است؟

ما با هر سایتی که کار می‌کنیم روی محصولات آن سایت لوگوی ضمانت خرید تن‌پی قرار داده می‌شود. در حال حاضر ۴۹۲ فروشگاه اینترنتی از خدمات درگاه آنلاین تن‌پی استفاده می‌کنند.

  •  شما خدمات دیگری هم در تن‌پی ارائه می‌دهید، مزیت دستگاه‌های کارت‌خوان تن‌پی نسبت به کارت‌خوان‌های معمولی چیست؟

مزیت اصلی کارت‌خوان‌های تن‌پی این است که محدودیتی که برای دریافت کارت‌خوان برای حساب‌هایی که در صندوق‌های قرض‌الحسنه یا حساب‌های با سودهای بالای بانکی وجود دارد، در تن‌پی وجود ندارد و فروشندگان برای هر نوع حساب بانکی خود می‌توانند کارت‌خوان تن‌پی را دریافت کنند و ما پول را به حساب موردنظر آنها منتقل می‌کنیم. معمولا بانک‌ها برای حساب‌هایی که سود بالایی دارد، دستگاه کارت‌خوان نمی‌دهند و موسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز دستگاه کارت‌خوان ندارند.

ما این محدودیت‌ها را برداشته‌ایم و در روز دوبار با فروشندگان تسویه‌ها را انجام می‌دهیم. در حال حاضر ۲۳۲ فروشگاه  از دستگاه‌های کارت‌خوان تن‌پی استفاده می‌کنند.

  •  کارت‌های شتاب تن‌پی چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

این یک طرح مشترک بین تن‌پی و بانک‌های طرف قراردادمان است که طی آن به‌عنوان مثال فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد با تن‌پی می‌توانند از طریق کارت‌شتاب تن‌پی تسویه‌حساب خود را آنی انجام دهند.

این در صورتی است که در حالت عادی تسویه‌حساب در درگاه واسط ۲۴ساعت طول می‌کشد. ولی با استفاده از این کارت هر زمان که فرد درخواست تسویه داشته باشد همان لحظه پول در حساب کارتی که تن‌پی برای مشتری در بانک طرف قرارداد افتتاح کرده، واریز می‌شود. این کارت بانکی با تمام مولفه‌های کارت‌های معتبر بانکی است.

  •  با توجه به اینکه تن‌پی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، شیوه درآمدزایی شما به‌طور کلی چگونه است؟

در درگاه واسط به‌ازای هر تراکنش ۰٫۲۵ تا ۰٫۵درصد کارمزد دریافت می‌کنیم و از دستگا‌ه‌های کارت‌خوان نیز به‌ازای هر تراکنش ۰٫۵کارمزد به تن‌پی تعلق می‌گیرد.

  •   با توجه به اینکه شما رشد خوبی در تن‌پی داشتید چرا شغل قبلی خود را کنار نگذاشتید تا به صورت متمرکز روی تن‌پی کار کنید؟

من به واسطه علاقه‌ای که به تدریس دارم این راه را می‌خواهم ادامه بدهم و به دانش‌آموزان برای تصمیم‌گیری برای کسب‌وکار آینده کمک کنم. درواقع تدریس برای من یک زنگ‌تفریح است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.