استفاده از اینفلوئنسرها خوبه یا بد؟

تاثیراینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ به روایت مدیر بخش دیجیتال هواپیمایی خاورمیانه

1

تنظیم و نمایش فروش به درک عمیق مشتریان اینفلوئنسر و چگونگی تاثیر اینفلوئنسرها بر دیگر مشتریان بستگی دارد. سرمایه‌گذاری در ساخت روابط با اینفلوئنسرها برای برند شما مفید نیست. این سرمایه‌گذاری به زبان ساده پول شما را هدر می‌دهد

اما‌لیناکر، مدیر بخش دیجیتال شرکت روابط عمومی ادلمن در خطوط هواپیمایی خاورمیانه است. او بیش از ۲۰‌سال در آژانس‌های یکپارچه‌‌سازی روابط در بخش برندینگ کار کرده است. او پیش از کار در شرکت ادلمن، سال‌ها در گوگل، نیوانس، اجیلوی و مادر کار کرده است.

امالیناکر متخصص رسانه‌های دیجیتال در شرکت تبلیغاتی لئو برنت بوده و با شرکت‌های بین‌المللی نظیر مک‌دونالد و سامسونگ همکاری کرده است. او در مصاحبه‌ای که با مجله کارآفرین قطر داشته، از اهمیت و لزوم بازار فروش اینفلوئنسرها صحبت کرده است.

چرا بازار فروش اینفلوئنسر اهمیت بسیاری دارد؟

چیزی که مردم می‌خرند، روی افراد دیگری تاثیر می‌گذارد. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مقصود اصلی افراد از پیشنهاد خرید، ترغیب آنها برای خرید محصولات است. براساس گزارش اعتمادسازی در تبلیغات نیلسن گلوبال، اکثر تبلیغات قابل اعتماد از طرف افرادی است که ما آنها را می‌شناسیم و به آنها اعتماد داریم.

۸۳درصد از پاسخگویان آنلاین در۶۰ کشورمختلف گفتند که به پیشنهادهای دوستان و خانواده خود اطمینان می‌کنند. سنجش اعتماد شرکت ادلمن در سال۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که ۶۵درصد از پاسخ‌ها بستگی به علاقه افراد به خود دارد. اگر شخصی اعتماد یا اطمینان شدید به صحبت‌های فرد دیگری داشته باشد، چرا اینجا در خاورمیانه افراد به طور کامل برندهایی را کنار می‌گذارند؟

شاید دلیل اصلی این مسئله را بتوان وجود کالاهای بسیار و اشخاص زیادی دانست. فکر‌کردن به پیامی که شانس زیادی به شما می‌دهد، وسوسه‌برانگیز است. این کار از طریق کانال‌های بسیاری امکان‌پذیر است. عده‌ای از مردم از طریق بازارسنتی خرید می‌کنند به جای آنکه از دوستان خود کمک بگیرند.

اهداف و مهم‌تر از آن، روابط با مشتریان پیچیده‌تر از اکنون نمی‌شود. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به آن شوک محتوایی می‌گویند. تبلیغات فروش سنتی دیگر جوابگوی نیازهای مشتریان نیست و تاثیری روی خریداران نمی‌گذارد. در حال حاضر تبلیغات تکنولوژیکی شدیدا پیچیده و تاثیرگذار است.

برای ارتباط با مشتریان در خاورمیانه‌، برندها باید درک کنند که ارتباطات از صداقت به وجود می‌آیند. ذات فروش در دنیای دیجیتالی امروز به پیشرفت حرفه‌ای روابط بستگی دارد و یکی از غنی‌ترین منابع این روابط، اینفلوئنسرها هستند. اینفلوئنسرها نه‌تنها باعث سرعت در فروش کالاها می‌شوند بلکه میزان آگاهی مردم را نسبت به برند افزایش می‌دهند. ۴روش برای بهترکردن روابط از طریق اینفلوئنسرها وجود دارد.

در زمان درست ‌روی اینفلوئنسرهای صادق سرمایه‌گذاری کنید

زمانی که شما جسارت ورود به قلمروی تازه‌ای را به خود می‌دهید، به شیوه امیدوارکننده‌ای ساختاری را برای پیشرفت استراتژی خود طراحی می‌کنید. در شرکت ادلمن از روش روانی استفاده می‌شود که به عنوان یک راهنما اشخاص را به سمت نقشه اینفلوئنسرها هدایت می‌کند.

با توسعه منابع و روابط، نه‌تنها رویکرد تجاری در کار شما را تغییر می‌دهد بلکه ‌روی استراتژی شما سرمایه‌گذاری می‌شود. با کمک و حمایت اینفلوئنسرها، بازگشت سرمایه اتفاق می‌افتد. تنظیم و نمایش فروش به درک عمیق مشتریان اینفلوئنسر و چگونگی تاثیر اینفلوئنسرها بر دیگر مشتریان بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری در ساخت روابط با اینفلوئنسرها برای برند شما مفید نیست. این سرمایه‌گذاری به زبان ساده پول شما را هدر می‌دهد. بنیاد قوی و اساسی تحقیق و داده‌ها کلید موفقیت فروشندگان است.

قرارداد و موافقت را جدی بگیرید

کنترل تمرینات اینفلوئنسرها از بحث‌های جنجال‌برانگیز است. ما به صنعتی نیاز داریم که موافقت اخلاقی را به ارمغان بیاورد. اینفلوئنسرها به حمایت فروشندگان احتیاج دارند تا آبرومندی خود را حفظ کنند. صنعت فروش و کار با اینفلوئنسر بسیار پر‌خطر است.

اگر تبلیغات و برندها تبدیل به صنعتی رفتاری شود، این صنعت مد می‌شود. هر برند، آژانس‌های دیجیتالی، روابط عمومی و شرکت‌های بازاریابی اینفلوئنسر از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. بسیار واضح است که اینفلوئنسرها به بازی با قوانین علاقه‌مند هستند.

افزایش اینفلوئنسرهای قدرتمند

ما شبکه‌ای مثل تلفاز۱۱ و دیگر اینفلوئنسرهای قدرتمند را داریم. اسامی مثل فرهاد ابوطریری، چارلز الیاسی، چاکر خزال، کیم قطاس، تیما شومالی و کارل شارو در میان اینفلوئنسرهای امارات متحده عربی شناخته‌شده هستند.

طبق گزارش کوین‌کینگ‌، در زمینه ترندهای دیجیتالی جهان، بیشتر اینفلوئنسرها از فرصت‌های خود استفاده می‌کنند تا بتوانند کسب درآمد کنند. اینفلوئنسرها در ساخت اکوسیستم و برند کمک بزرگی هستند. برخی اینفلوئنسرها از ارتباطات خود در پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌جمعی استفاده می‌کنند. اینفلوئنسرها مثل چتر رفتار می‌کنند.

در جهان امروز اینستاگرام و اسنپ‌چت، تلویزیونی برای میلیون‌ها نفر هستند

اینستاگرام و اسنپ‌چت در دنیای امروز، همه جا حضور دارند. این شبکه‌های پیام‌رسان و اجتماعی پدیده هزاره سوم هستند و حتی خاورمیانه نیز از این جریان عقب نمانده است. برخی از کانال‌های اینفلوئنسر، قدرتمندتر از رادیوهای سنتی و کانال‌های تلویزیونی هستند.

اینفلوئنسرها از ابزار اینستاگرام و اسنپ‌چت بهره گرفته و رقابتی در بازارفروش محصولات ایجاد می‌کنند. آنها در آینده نزدیک بازار خاورمیانه را دگرگون می‌کنند. اگر مشتریان شما گروه هستند و نه افراد، باید به جایی بروید که مشتریان زیادی در آن حضور دارند.

اینستاگرام، عملکرد اولیه و مشتریان اسنپ‌چت را بررسی می‌کند. به گفته امالیناکر، انتظارات شرکت ادلمن از اینفلوئنسرها تعامل با برند آنها‌ست. برای شرکت ادلمن هیچ اهمیتی ندارد که اینفلوئنسرها از چه محیطی برای تبلیغات و بهبود بازارفروش استفاده می‌کنند. برند ادلمن در سال ۲۰۱۷ از طریق بازاریابی اینفلوئنسر به روشی صحیح به موفقیت رسید‌.

 

۱ دیدگاه
  1. انتشارات مبتکران می‌گوید

    آیا توایران کاربرد داره ؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.