یک دایره سبز امن

تبلیغ خلاقانه مرسدس بنز

0

امروز می‌خواهیم درباره یکی از تبلیغات خلاقانه برند معروف و لاکچری مرسدس بنز صحبت کنیم که خصوصیت چرخ‌ مدل کلاس اس خود را برجسته کرده است. این تبلیغ تجربه یک رانندگی راحت و ایمن در میان برف و یخ را به رانندگان نوید می‌دهد

لاکچری ایمن

رانندگی در هوای برفی همیشه مشکلات خاص خود را برای رانندگان به همراه دارد. مجهز‌بودن ماشین، بستن زنجیر چرخ در میان برف‌ها و … از جمله مسائلی هستند که با بارش برف و جاده‌های لغزنده و یخی بروز می‌کنند.

طبیعی است که هر چقدر یک برند بتواند چرخ‌های مناسب‌تر و قوی‌تری داشته باشد، توجه مشتریان خود، خصوصا ساکنان مناطق سردسیر‌ را بیشتر به سوی خود جلب خواهد کرد.

امروز می‌خواهیم درباره یکی از تبلیغات خلاقانه برند معروف و لاکچری مرسدس بنز صحبت کنیم که خصوصیت چرخ‌ مدل کلاس اس خود را برجسته کرده است. این تبلیغ که توسط گروه بازاریابی BBDO طراحی و ارائه شده است، تجربه یک رانندگی راحت و ایمن در میان برف و یخ را به رانندگان نوید می‌دهد.

بیننده در وهله اول، یک تصویر کاملا پوشیده از برف را می‌بیند که یخ‌زده و مطمئنا، چه برای راه رفتن و چه برای رانندگی، بسیار لغزنده و خطرناک است، یخ‌زدگی برف‌ها به شدت احساس شده و انسان با دیدن تصویر هم متوجه سردی و لغزنده بودن زمین می‌شود.

به رنگ آرامش!

اما نکته خاص و قابل توجهی که در تصویر مذکور، وجود دارد و کاملا با فضای یخی و برفی در تناقض است، یک دایره سبز‌رنگ در وسط تصویر و در میان برف‌های یخ‌زده است!

این تصویر که از بالا دیده می‌شود، ممکن است در ذهن مخاطبان یک جزیره در میان برف‌ها تصور شود و یا چندین درخت سبز که یک دایره را در میان برف‌ها تشکیل داده‌اند!‌

اما بیننده دقیق‌تر خیلی زود متوجه ستاره سه پر درون دایره می‌شود؛ تصویری که تقریبا بیشتر مردم جهان آن را نشان تجاری برند بنز می‌دانند.

در ادامه نیز توضیحی که در پایین تصویر نوشته شده است و مزایای کلاس اس مرسدس بنز را با چرخ‌های مناسب و قدرتمند آن بیان می‌کند، کاملا بیننده را متقاعد می‌کند که آن دایره سبز‌رنگ در میان برف‌ها، چرخ‌های امن، راحت و مناسب برند مرسدس بنز هستند.

بر کسی پوشیده نیست که رانندگی در میان برف و یخ، خطرناک بوده و خصوصا اگر همراه با مه باشد، دید کمی ‌نیز برای راننده ایجاد خواهد شد.

از طرفی انتخاب رنگ سبز برای نشان‌دادن دایره چرخ ماشین، نوعی از آرامش، سلامتی و ایمنی را یادآور می‌شود، به این معنا که با مدل جدید کلاس اس بنز و چرخ‌های مناسب آن، می‌توان یک رانندگی بدون خطر و ایمن را در میان برف‌ها تجربه کرد.

همچنین نوری که از اطراف این دایره سبز رنگ پخش می‌شود به نوعی نشان‌دهنده روشن‌بودن محیط در هنگام رانندگی است که از دیگر مزایای این مدل است.

البته شایان ذکر است که توضیحاتی که در پایین صفحه برای چرخ‌های مدل کلاس اس نوشته شده است نیز برای بینندگان این تبلیغ بسیار مناسب بوده و آنها را از مزایای ایمن این چرخ‌ها باخبر می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.