چاپگرهای جیبی در راهند

0

یک چاپگر روباتیک همراه که فقط کمی بزرگ‌تر از سه توپ هاکی است، به کاربران امکان می‌دهد تا در هر کجا و روی هر اندازه کاغذ چاپ کنند.

تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تا‌پ‌ها کار در حرکت را برای افراد آسان کرده‌اند، اما در گذشته چاپگرها آنقدر حجیم و سنگین بودند که امکان آن وجود نداشت آن را از دفتر بیرون بیاورند.

محققان می‌گویند امروزه چاپگرها روی یک تکه کاغذ در حال حرکت، جلو و عقب می‌روند. رویکرد شرکت Zuta Labs آن است که یک هد چاپگر روی مجموعه‌ای از چرخ‌های کوچک قرار گرفته شده و در سراسر یک صفحه کاغذ حرکت کند. اینگونه می‌تواند اندازه چاپگر را کوچک‌تر کرد.

این دستگاه چاپ جدید که زوتا پاکت نام دارد، حدود ۴ اینچ (۱۰.۲ سانتی‌متر) عرض و طول و ۳ اینچ (۷.۵ سانتی‌متر) ارتفاع دارد. وزن آن نیز حدود ۳۵۰ گرم است. این دستگاه می‌تواند به طور بی‌سیم به تلفن هوشمند، تلبت، لپ‌تاپ و کامپیوتر از طریق وای‌فای وصل شود و توسط اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز و OS‌X پشتیبانی می‌شود. یک اپلیکیشن رایگان را نیز شرکت ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد از طریق یک دستگاه تلفن همراه از چاپگر استفاده کنید؛ یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی نیز می‌تواند چاپگر را برای استفاده انتخاب کند درست مانند سایر چاپگرهایی که به طور بی‌سیم متصل می‌شوند.

برای چاپ، یک نفر دستگاه‌ را روشن می‌کند، آن را با گوشه برگه کاغذ تنظیم کرده و سند را به آن ارسال می‌کند. چاپگر می‌تواند یک صفحه A4 را هر ۵۰ تا ۶۰ ثانیه چاپ کرده و می‌تواند روی هر نوع سطحی چاپ کند.

این چاپگر می‌تواند در هر جهتی حرکت کند و بچرخد. حسگرهای لیزری آن به کنترل حرکت، سرعت و موقعیت مکانی دستگاه کمک می‌کنند.

اگر فرد چندین صفحه را به دستگاه ارسال کند، وقتی به پایین صفحه اول برسد، چاپگر متوقف می‌شود و صبر می‌کند تا زمانی که بالای صفحه بعد قرار بگیرد. کاربران می‌توانند سپس روی اپلیکیشن تلفن همراه تلنگر بزنند‌ و چاپگر چاپ را ادامه خواهد داد.

باتری این چاپگر از نوع لیتیوم پلیمر قابل شارژ است و می‌تواند حدود یک ساعت کار کرده و حدود ۶۰ صفحه را چاپ کند. این دستگاه از طریق یک درگاه یو‌اس‌بی میکرو شارژ می‌شود و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا کاملاً شارژ شود.

یک کارتریج جوهر بیش از ۱۰۰ صفحه را چاپ می‌کند. در حال حاضر این دستگاه فقط جوهر سیاه دارد و شرکت در‌صدد است تا چاپگر رنگی را نیز تولید کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.