‌بازار هزار‌ميليارد تومانی آینده آی‌تی ایران

0

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با تاكيد بر اينكه افق پيش روي بخش ICT در كشور افزايش سهم اين بخش از توليد ناخالص داخلي تا ٦ درصد است، گفت: افزايش سهم در بخش ICT از ٢/٥درصد به ۶/٥ درصد رقم قابل توجهي است اما بازار پرتحرك صنعت ICT دست يافتن به اين رقم را ممكن مي‌سازد. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان فناوري اطلاعات ايران، مهندس نصرالله جهانگرد در مراسم افتتاحيه بيست و دومين نمايشگاه اتوكام اصفهان اظهار داشت: مجموع بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور حدود ٢٧ هزار ميليارد تومان است كه نزديك به ٨٤ درصد آن شامل حوزه ICT مي‌شود. در اين ميان از سه سال گذشته واگذاري مجوز نسل سه و چهار بازار تلفن همراه شاهد رشد شتابان بخش نرم‌افزارهاي بومي‌، محتوا و اپليكيشن‌ها بوده‌ايم. رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران تصريح كرد: بازار فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران پتانسيل آن را دارد كه به بيش از هزار ميليارد تومان برسد .

دبير شوراي اجرايي فناوري اطلاعات با اشاره به رشد ١٩ درصدي بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور دو تا سه برابر ساير حوزه‌ها در بخش مربوط رشد داشته است. مهندس جهانگرد با بيان اينكه از آغاز به كار دولت تدبير و اميد وضعيت اقتصادي رشد داشته است، ادامه داد: در سه سال اخير به رشد ٤‌درصدي در بخش اقتصادي رسيده‌ايم كه اين مهم با تلاش اين دولت در اصلاح وضعيت اقتصادي ممكن شد.

وي فرصت اشتغال دانش‌بنيان در تمام كسب‌و‌كارها را از مزاياي توسعه كاربرد ICt  دانست و افزود: در تمامي حوزه‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات شاهد رشد بوده‌ايم كه اثر آن بر توسعه فرصت‌هاي كسب‌و‌كار در اين بستر نمود يافته و نتيجه آن اشتغال‌زايي در كشور بوده است. جهانگرد در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره بر ضرورت توسعه و تقويت بازار‌هاي رايانه‌اي در كشور گفت:‌ رشته بازي‌هاي رايانه‌اي كشور زمينه اشتغال براي نيروهاي جوان متخصص و علاقه‌مند را ايجاد مي كند.

وي در پايان از ميزباني ٦٤ مركز داده مورد نياز مردم در داخل كشور خبر داد و گفت: با بهبود ساختار شبكه كشور شاهد ارتقاي كيفيت و سرعت خدمات بوده‌ايم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.