چارگاه مرکز آموزش موسیقی

0

دوره‌های چارگاه شامل فیلم‌های آموزشی اصولی و استاندارد در زمینه موسیقی است که با توجه به مسیر یادگیری اصولی هنرجو سریع‌تر به هدف خود می‌رسد. دوره‌ها شامل پشتیبانی و پاسخگویی مدرس هم می‌شود تا تمام ابهامات و سوالات هنرجو به صورت آنلاین مرتفع شود.

استارتاپ چارگاه بـه نشانی chargah.ir‌ توسط محسن زمانی و سینا اسحاقی بنیانگذاری شده است. هر دو متولد ۷۰ هستند. محسن اهل ساری است و ارشد زیست‌شناسی سلولی و مولکولی از دانشگاه آزاد پرند دارد و پشتیبان فنی و مشاوره کسب‌وکار اینترنتی سایت با اوست.

سینا هم اهل کرج است و ارشد عمران از دانشگاه کرج دارد و مدرس و پشتیبان آموزش سایت است. محسن می‌گوید: «‌در دوره کارشناسی به خاطر علاقه و سابقه فعالیتی که در زمینه موسیقی داشتیم‌، دوست داشتیم تجربیات و اطلاعات خودمان را در اختیار سایر هنرجویان بگذاریم که نتیجه آن در نهایت منجر به لانچ سایت آموزش موسیقی چارگاه شد.

در آن زمان من طراحی گرافیکی و طراحی سایت را انجام می‌دادم و سینا هم به عنوان نوازنده ویولن فعالیت داشت. وقتی کار را شروع کردیم، مرجع استانداردی در زمینه موسیقی وجود نداشت.»

استارتاپ چارگاه خدمات آموزشی و مشاوره در زمینه موسیقی به صورت آنلاین(غیر‌حضوری) و حضوری به هنرجویان ارائه می‌دهد‌. آموزش‌هایی شامل مبانی موسیقی(تئوری و هارمونی موسیقی) و بحث‌های آهنگسازی و تنظیم، مهندسی صدا و آموزش سازهای مختلف مثل گیتار، پیانو و غیره ارائه می‌دهد‌ و مسیر اصلی هنرجویان موسیقی در ورود به این عرصه را مشخص می‌کند و به آنها راهکار عملی به صورت دوره‌های آموزشی در یک سیر استاندارد ارائه می‌دهد.

«‌بر اساس خلأ آموزشی که وجود داشت و همچنان هم وجود دارد، حوزه فعالیت‌های آموزشی‌‌مان در زمینه موسیقی را گسترش می‌دهیم تا تمام افراد از هر جایی بتوانند از خدمات استفاده کنند.

جالب است کاربران مشتاق زیادی از اروپا و آسیا ما را دیدند و حتی از دوره‌های پریمیوم ما هم بهره بردند و بسیار برایشان این کیفیت آموزشی جالب توجه بود که باعث دلگرمی ما در ادامه فعالیت موسیقایی‌مان می‌شود.

حدود ۴۰ ساعت محتوای ویدئویی آموزشی و مشاوره‌ای رایگان هم در داخل سایت چارگاه قرار دادیم تا خیلی از سوالات و ابهامات کاربران این حوزه در زمینه موسیقی کامل رفع شود.»

نحوه پشتیبانی در چارگاه

دوره‌های چارگاه شامل فیلم‌های آموزشی اصولی و استاندارد در زمینه موسیقی است که با توجه به مسیر یادگیری اصولی هنرجو سریع‌تر به هدف خود می‌رسد. دوره‌ها شامل پشتیبانی و پاسخگویی مدرس هم می‌شود تا تمام ابهامات و سوالات هنرجو به صورت آنلاین مرتفع شود.

در بحث مشاوره هم از هنرجو اطلاعات و پایه موسیقی او ‌به طور کامل دریافت می‌شود تا مشاوره مناسب و هدفمندی با توجه به انتخاب هنرجو در ادامه فعالیت موسیقی‌اش به او ارائه شود.

استارتاپ چارگاه از مهر ۹۵ فعالیت خود را شروع کرده ‌و در حال حاضر روزانه حدود هزار تا ۲هزار کاربر از خدمات استفاده می‌کنند‌ و حدود ۱۰۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی پریمیوم استفاده کرده‌اند. در کنار محتواهای رایگان آموزشی و ویدئویی به صورت فیلم‌های آموزشی و مقالات هدفمند موسیقی برای هنرجویان و کاربران سایت، دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و غیر‌حضوری در سایت قرار داده شده که هنرجویان می‌توانند دوره‌ها را تهیه کنند.

این دوره‌ها بر اساس سلسله مراتب آموزش موسیقی طراحی شده و افراد را از سردرگمی در شروع روند یادگیری موسیقی بیرون می‌آورد و در واقع برای تمام هنرجوها یک مسیر آموزشی اصولی و استاندارد طراحی کردیم که در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا هم همین اصول را تایید می‌کنند. آنها در این راه با چالش‌هایی هم روبه‌رو بوده‌اند.

«به نظر من چالش جالب در زمینه کسب‌و‌کار اینترنتی صبر، صبر و صبر است. باید صبور باشیم مخصوصا در دو‌سه ماه اول تا اعتماد‌سازی‌ها انجام شود. چالش دیگر انضباط شخصی است که در فضای مجازی گاهی به فراموشی سپرده می‌شود. علاوه بر این، چالش دیگر این است که باید در زمینه کسب‌و‌کار اینترنتی خودمان را آپدیت نگه داریم و آموزش‌های جدید ببینیم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.