پیام استخدام‌های آمازون چیست؟

0

شرکت آمازون قصد دارد در راستای  برجسته کردن طرح‌های توسعه‌ای بلندپروازانه خود، ۱۰۰هزار کارمند تمام وقت را در طول ۱۸ ماه آینده به استخدام خود درآورد. آمازون این اقدام را در جهت اعتراض به افزایش تجارت الکترونیک و در حمایت از خرده‌فروشان و افرادی که با کاهش خرید و فروش سنتی، شغل خود را از دست داده‌اند، انجام می‌دهد.

کمپانی آمازون برای سال‌های متمادی به عنوان شرکتی شناخته‌شده  به حساب می‌آمد که درآمد‌هایش را برای شروع  کسب‌و‌کار‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کرد. استخدام‌های پیش رو تا حد زیادی بازارهای  جدیدی نظیر تگزاس و کالیفرنیا را برای این شرکت دست‌یافتنی می‌کند. با این استخدام‌ها قابلیت تحویل کالاها  در زمان مقرر بیشتر خواهند شد و همچنین خدمات وب‌سایت آمازون و خدمات کسب‌و‌کار و محاسبات ابری، قابل دسترس خواهد بود.

با توجه به گزارش‌های منتشر‌شده در انتهای هر فصل، استخدام این تعداد کارمند جدید به دنبال برنامه‌های استخدامی قبلی شرکت است. شرکت آمازون که در پایان سپتامبر  در مجموع ۳۰۶۸۰۰ نفر کارمند پاره‌وقت و تمام‌وقت را شامل می‌شد، ۱۲۳۷۰۰ نفر را در طول ۱۵ ماه  منتهی به سپتامبر استخدام کرد.

  •   رکورد‌شکنی آمازون

آمازون در یکی از آخرین بیانیه‌های خود اعلام کرد که شاغلان این شرکت در آمریکا از ۳۰هزار نفر در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۸۰هزار نفر در پایان سال ۲۰۱۶ رسیده است. در مقام مقایسه، شرکت والمارت، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی در جهان، ۲.۴ میلیون نفر را در جهان در استخدام خود دارد. تعداد شاغلین والمارت تنها در آمریکا ۱.۵ میلیون نفر است. کولین سباستین، یکی از تحلیلگران وب‌سایت برد(Baird)، می‌گوید: «طبق گزارش‌ها، اینطور به نظر می‌رسد که روند استخدام در آمازون  به سرعت در حال افزایش است.» وی در ادامه می‌گوید: «ما افزایش استخدام را در راستای بهبود کسب‌و‌کار ارزیابی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که آمازون به شدت به سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی، رسانه و فناوری کسب‌و‌کار مشغول است.»

  •  حضور یا عدم حضور ترامپ؟

این اخبار یک ماه پس از ملاقات رئیس جمهور دونالد ترامپ با رهبران تکنولوژی از جمله بنیانگذار شرکت آمازون جف بزوس انتشار یافت. در طی مبارزات انتخاباتی، ترامپ به روزنامه واشنگتن پست که بزوس صاحب آن است حمله کرد. اما در ادامه  به نظر می‌رسد که آن دو در ملاقات ماه دسامبر برخورد دوستانه‌تری را با یکدیگر داشتند. شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در یک تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: «شرکت آمازون پس از درخواست ترامپ از رهبران تکنولوژی برای ایجاد شغل در آمریکا، بیانیه‌ای را صادر کرده است.» اسپایسر می‌گوید: «ترامپ از اینکه بتواند در اشتغال‌زایی مفید باشد، بسیار خشنود می‌شود.» سباستین بیرد با کم اهمیت جلوه دادن عنصر سیاست  گفت: «آمازون قصد دارد تا با خرده فروشی آنلاین «سرمایه سیاسی» نیز به دست آورد.» وی در ادامه اضافه کرد: «به باور ما تغییر رویه آمازون از اشتغال بین المللی به ایجاد اشتغال در ایالات متحده بسیار قابل تحسین است.»

  •  دیگر فروشگاه‌های زنجیره ای

در دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی اوضاع چندان مساعد به نظر نمی‌رسد. هفته گذشته فروشگاه لیمیتد(Limited) از بسته‌شدن تعدادی از شعب خود خبر داد. همچنین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای میسی(Macy) اعلام کرد که در آینده نزدیک به ۶۸  فروشگاهش را تعطیل خواهد کرد که این تعطیلی‌ها، از دست رفتن ۱۰ هزار شغل را در پی  خواهد داشت. گزارش‌های تایید نشده‌ای نیز از برنامه‌ریزی برخی دیگر از برند‌ها برای کاهش تعدادکارکنانشان داده‌اند. داین اسونک، از اقتصاد‌دانان مشهور می‌گوید: «تغییرات سلیقه مردم از خرید سنتی  به خرید الکترونیک  دلیل اصلی  اختلالات در بازار صنعت خرده‌فروشی است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.