پرسونای مخاطب در تولید محتوا

0

 شناخت پرسونای مخاطب اولین گام در تدوین استراتژی بازاریابی محتواست. پرسونای مخاطب همه آن اطلاعاتی است که به یک کسب‌وکار کمک می‌کند مخاطبان خود را اعم از مشتریان موجود و بالقوه دسته‌بندی کند و با انجام تست‌های محتوا دریابد که هر دسته از مخاطبانش به چه نوع محتوایی و در چه قالبی احتیاج دارند.

کسب‌وکارهایی که پرسونای مخاطب خود را شناسایی نمی‌کنند صرفا بر اساس تکرار رفتار رقبا یا علایق و ترجیحات برند اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کنند و این امر سبب می‌شود که محتوای آنها اثربخشی نداشته باشد و این اتفاق در جامعه ما به یک فرآیند تکرارشونده برای کسب‌وکارها به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک تبدیل شده است. افراد با شرکت در دوره آموزشی «پرسونای مخاطب» تعریف دقیق پرسونا و تفاوت آن با مفاهیم مشابه از جمله پروفایل مشتری را درک خواهند کرد. با مفهوم درک عمیق مشتری و چگونگی دستیابی به آن آشنا می‌شوند.

از طریق شناخت روش‌های مختلف تدوین پرسونای مخاطب به خلق فرصت بر مبنای بازاریابی محتوایی و توسعه پرسونای مخاطب می‌پردازند.

با در نظر گرفتن تغییرات چرخه خرید مشتری از محور خطی به محور دایره‌ای به شناسایی انواع پرسونایی که در یک فرآیند خرید حضور دارند، می‌پردازند و برای هر نوع پرسونا به پیش‌بینی یک مدل تصمیم و درک محتوای اثربخش آنها در فرآیند بازاریابی محتوا می‌پردازند. این کارگاه در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در دانشگاه علمی کاربردی آکادمی نیکان در تهران برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.