من مدیر استارتاپی ۱۳ساله

0

استارتاپ گلادیاتورلاکروس توسط ریچل زیتز در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد در حالی‌که ریچل زیتز تنها ۱۳ سال ‌داشت. ایده گلادیاتورلاکروس از ناامیدی ریچل زیتز از کیفیت، هزینه و کمبود بخش‌هایی از محصولات بود.

مانند بسیاری از بازیکنان آرزوی ریچل زیتز پیشرفت در بازی‌ها بود. مربیان ریچل به او پیشنهاد کردند تا بازی وال‌بال را انجام دهد. وال‌بال ورزشی شبیه هندبال آمریکایی و هندبال چینی است. محصولاتی که ریچل زیتز به آنها نیاز داشت، کیفیت خوبی نداشتند و بسیار گران بودند.

ریچل درمورد سفر کارآفرینی خود می‌گوید: «تکان‌های زیادی در راه وجود دارد و بزرگ‌ترین تکان، نوجوان‌بودن است.» ریچل زیتز تمام تلاش خود را برای ساخت ابزارهای ورزش مورد علاقه‌اش انجام داد. از نظر ریچل، روزهای مدرسه درست شبیه به روزهای کسب‌و‌کار است.

به همین دلیل زمان زیادی برای مدیریت و توضیح به معلم‌ها وجود دارد. در۵ سال گذشته، ریچل زیتز حضور برجسته‌ای در بازارخرده‌فروشی جهانی داشته است. پروژه او ۲ میلیون درآمد در سال گذشته داشته است. ریچل زیتز به‌تازگی وارد دانشگاه پرینستون شده و تا سال ۲۰۲۲ تحصیلاتش را تکمیل می‌کند.

او در قسمت ۷، اپیزود ۲۸ برنامه شبکه ای‌بی‌سی به اسم شارک تنک شرکت کرد. در آن زمان ریچل زیتز تنها ۱۵سال ‌داشت. ریچل زیتز در مجلات اینک، فورچون، تایم و فوربس در لیست جوان‌ترین کارآفرینان قرار گرفته است.

ریچل درمورد ادامه تحصیل خود در دانشکده اقتصادی پرینستون می‌گوید: «می‌خواهم نظرات دیگران را بدانم و بشنوم که اگر اشتباه می‌کنم، چرا اشتباه می‌کنم و اگر کارم صحیح است، به چه دلیل کارم درست است.»‌

زاندرا سانینگ‌ها‌، نوجوان ۱۸ساله‌ای است که توانسته برند خود را ثبت کند. موسس برند زاندرا بیوتی، مثل بسیاری از دختران جوان، شیفته‌ استفاده از لوازم آرایشی بود. زمانی که زاندرا ۹ ساله بود، در آرایش به مادرش کمک می‌کرد.

در آن زمان او به فکر ساخت لوازم‌آرایشی افتاد و از ویدئوهای آنلاین یوتیوب استفاده کرد. زاندرا سانینگ‌ها برای اولین‌بار محصولات خانگی خود را در کلیسای بوفالو به فروش رساند. زاندرا در مورد فعالیت‌های خود می‌گوید: «روزی، بانویی به من یک دلار پول داد تا براق‌کننده لبی که ساخته بودم را به او بفروشم، در آن زمان باورم نمی‌شد که کارم دیده شده و می‌توانم از آن پول به دست آورم.»‌

تجربه فروش براق‌کننده لب الهام‌بخش ساخت محصولات کاملا طبیعی مراقبت پوستی شد و با هر شکست، انگیزه زاندراسانینگ‌ها شدت بیشتری می‌گرفت. به گفته زاندراسانینگ‌ها، اولین صابونی که ساخته شد، شبیه خرچنگ بود. زاندراسانینگ‌ها وقتی درمورد شکل اولیه صابون‌هایش صحبت می‌کند، خنده‌اش می‌گیرد.

با این حال، امیدوارانه می‌گوید: «اگرچه ظاهر صابون‌ها مناسب نبود، اما بوی بسیار خوبی می‌داد و من بسیار خوشحال بودم از اینکه بالاخره یک قدم رو به جلو گذاشته‌ام.»‌ سپس زاندراسانینگ‌ها به کیدبیز پیوست. کیدبیز برنامه تابستانه‌ای برای جوانان است.

در کلاس‌های تابستانه کیدبیز دانش‌آموزان اصول اولیه تجارت را می‌آموزند. بعد از اتمام کلاس‌های کیدبیز، زاندراسانینگ‌ها در مسابقه‌ای شرکت کرد که میزبان آن اتسی بود. جایزه برندگان این رقابت سرمایه‌گذاری بر پروژه‌هایشان است.

بعد از برنده‌شدن زاندراسانینگ‌ها در مسابقه، او توانست برند زاندرا بیوتی را ‌گسترش داده و محصولاتش را بفروشد. درآمد اولیه زاندرابیوتی یک میلیون دلار بود. اگرچه زاندرابیوتی برندی است که خیلی سریع گسترش یافت، اما سانینگ‌ها‌ کماکان به دنبال بالابردن توانایی‌ها و نقاط قوت خود است. زاندرا استرس زیادی برای دانشگاه دارد.

او می‌گوید: «به‌زودی ترم دانشگاهی‌ام شروع می‌شود. اکثرمردم از من می‌پرسند که چه نیازی به دانشگاه رفتن دارم؟ و من در جواب تنها می‌توانم لبخند بزنم، زیرا گاهی دیگران درک نمی‌کنند که همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد.»

ایزابلا رز تایلر، یکی دیگر از کارآفرینان نوجوانی است که توانسته برند خود را به ثبت برساند. او بنیانگذار برند ایزابلارزتایلر است. درست مانند هر کارآفرینی، ایزابلارزتایلر فراز و نشیب‌هایی در کار خود داشته است.

زمانی‌که برند فشن ایزابلا برای زنان جوان شروع به کار کرد، ایزابلارزتایلر فقط ۸سال ‌داشت. با این حال، به سرعت نمایندگان فروشی برای کار او پیدا شدند. این نمایندگان فروش محلی و بوتیک‌ها سود خوبی از برند ایزابلا به دست آوردند.

در سال ۲۰۱۵، با ورود نورداستورم، سیستم ارسال رایگان، برند ایزابلارزتایلر گسترده‌تر شد. ایزابلا در این‌باره می‌گوید: «به زمانی نیاز داشتم تا آموزش‌های لازم را ببینم، برای همین از کار زیاد دست کشیدم و برای تحصیل به شهر دیگری رفتم.»

ایزابلارزتایلر شهر خود را ترک کرده بود تا در دانشگاه بازاریابی مد بیاموزد. علاوه براین، او در کلاس‌های آنلاین مدیریت کسب‌و‌کار شرکت کرد. او در حال حاضر به استراتژی همکاری فکر می‌کند که باعث وسعت بخشیدن به کسب‌و‌کارش شد.

ایزابلارزتایلر در سال ۲۰۱۷ با پیبیتین همکاری کرد و فروش خوبی داشت. ایزابلارزتایلر‌ در این زمینه توضیح می‌دهد‌‌: «اکنون بیش از گذشته درباره محصولات و جریان عرضه و تقاضا اطلاعات دارم، ولی هنوز تخصصی در این حوزه ندارم. با داشتن گروهی قوی، با خیال راحت به مسائل مربوط به کارم فکر می‌کنم.»

آنتون کلینگزپور، یکی دیگر از موسسان استارتاپ است که از کودکی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است. آنتون‌کلینگزپور بنیانگذار شرکت ایندیسیناونچرز است. فعالیت‌های این شرکت مناسب افرادی است که شغل خود را از دست داده‌اند و به دنبال کار جدیدی هستند.

این شرکت در واقع یک موسسه کاریابی است و برای مردم شغل متناسبی را پیدا می‌کند. زمانی‌که آنتون‌کلینگزپور تنها ۶سال داشت، کار خود را به عنوان کارآفرین در شرکت خانوادگی‌اش شروع کرد. او در این مورد می‌گوید: «تصویری از من وجود دارد، درحالی‌که آب پرتقال می‌خورم، برنامه‌ریزی می‌کنم.»

بعد از مدتی آنتون‌کلینگزپور وب‌سایت نرم‌افزاری را به راه انداخت. این موسس نوجوان روی استارتاپ‌های فناوری تمرکز می‌کند. درآمد این شرکت در سال گذشته ۵۳ میلیون دلار بود. آنتون‌کلینگزپور به دنبال همکاران تازه در زمینه مدیریتی است.

کیانا کیو، بنیانگذار استارتاپ میر است. وقتی کیانا کیو ۱۵ساله بود، به فکر پاک‌کردن لکه‌های روغن افتاد. ذهن کیانا کیو، همواره ذهنی علمی بود. او در حال حاضر دانشجوی دانشگاه میشیگان است. کیانا کیو بعد از شروع کار خود، به فکر راه‌های خنثی‌کردن مواد سمی بود. کیانا کیو در رقابتی که دانشگاه ام‌آی‌تی برگزار کرده بود، شرکت کرد و توجه‌های بسیاری را جلب کرد.

کیانا کیو در شرکت میر، توانست ۱٫۲‌میلیون سرمایه جذب کند. او بعد از جذب سرمایه استارتاپ خود را با ۱۴ کارمند به راه انداخت. کیانا کیو تحقیقات خود را در زمینه نانوتکنولوژی ادامه می‌دهد. وی یکی از سخنرانان برنامه تد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بوده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.