از برندسازی تا پلتفرم با آژانس Ruckus

0

آژانس بازاریابی Ruckus با ارائه استراتژی‌های دیجیتالی، برندسازی، خدمات وب، مشاوره، تحقیقات بازار، توسعه وب‌سایت و‌‌… همکاری با استارتاپ‌ها و کارآفرینان را در دستور کار خود قرار داده است. این شرکت که در نیویورک مستقر شده، خدمات بازاریابی و مشاوره تبلیغاتی را به کسب‌وکارهای نوپا و آنلاین ارائه می‌دهد.

تمرکز بر محتوای دقیق

یکی از مهم‌ترین رویکردهایی که گروه بازاریابی Ruckus در خط‌مشی خود در نظر گرفته، تأکید بر این نکته است که صرفا با سر و صدای زیاد و برانگیختن آنی توجه مخاطبان، نمی‌توان به یک بازاریابی دقیق و ماندگار دست یافت.

به‌زعم دست‌اندرکاران این آژانس، برای شنیده‌شدن نیاز به یک صدای بلند نیست، بلکه یک استارتاپ برای شنیده‌شدن و دیده‌شدن باید بر یک فرایند دقیق و تیزهوشانه تمرکز داشته باشد. بر همین اساس، این شرکت به جای تبلیغات پر سر و صدا و برجسته، به دنبال یافتن نکات دقیقی است که می‌توانند در درازمدت، یک استارتاپ آنلاین را به مخاطبان معرفی کرده و خدمات آن را بشناسانند.

بنابراین، اگر یک ایده به اندازه کافی قدرتمند و جذاب نباشد، صرفا با سروصدای زیاد و رنگ‌ها و موسیقی برجسته، نخواهد توانست مخاطب را به سوی خود جذب کند.

تعهد به موفقیت مشتری

این آژانس بازاریابی، در وهله اول به دنبال شناساندن و به شهرت رساندن خود نیست، به این معنا که گروه Ruckus بیش از هر چیز به تعهد خود نسبت به مشتریان تمرکز داشته و بر این نکته واقف است که در نهایت آنچه باعث شناخته‌شدن و معروف‌بودن یک شرکت خواهد شد، رضایت مشتریان و موفقیت آنها خواهد بود.

اگر یک استارتاپ بتواند در فرایند بازاریابی که این شرکت برای آن طراحی کرده است، به موفقیت برسد، قطعا گامی مؤثر در روند پیشرفت و شهرت این آژانس خواهد بود. بر همین اساس نیز این گروه بازاریابی، دو هدف عمده را برای خود ترسیم کرده است؛ تعهد به مشتریان و موفقیت آنها.

تمرکز‌داشتن به تعهدی که نسبت به یک مشتری باید وجود داشته باشد، باعث بیراهه‌نرفتن و تنظیم و طراحی برنامه‌های دقیقی خواهد شد که به مسائل جانبی بیرون توجهی نداشته و روند بازاریابی یک مشتری را به‌درستی دنبال می‌کنند و در نهایت نیز این تعهد، منجر به موفقیت مشتری مذکور شده و موفقیت این گروه را نیز رقم خواهد زد.

برندسازی از جنس زندگی

شکی نیست که هر کسب‌وکاری باید بتواند داستان خود را به گوش مخاطبان برساند و بر همین مبنا نیز آژانس Ruckus بر این امر واقف بوده و داستان مشتریان خود را تدوین می‌کند؛ اما شاید بتوان گفت نکته مهمی که در روند این برندسازی وجود دارد، تزریق روح زندگی به داستان این برندهاست.

این گروه بازاریابی به دنبال توسعه پیام مشتریان خود بوده و سعی دارد تصویری خاص و مجزا را از یک مشتری به مخاطبان آن نشان دهد. شرکت Ruckus برای ارائه یک تصویر مناسب از یک استارتاپ که روح زندگی نیز در آن دمیده شده است، تمرکز خود را روی شناخت می‌گذارد و این فرایند شناخت نیز از دو جهت قابل توجه است؛ یکی شناخت درست استارتاپ، به این معنا که باید محصولات و خدمات آن را به‌درستی شناسایی کند‌ و دیگری شناخت دقیق مخاطبان آن استارتاپ، به این معنا که چه مخاطبان بالقوه‌ای برای آن وجود دارند.

در نهایت نیز باید داستانی برای استارتاپ مذکور طراحی شود که بتواند بین خدماتی که ارائه می‌شود و نیازهایی که وجود دارد، یک پل ارتباطی مناسب برقرار کند.

طراحی سیستم‌عامل‌های کارآمد

قطعا هر استارتاپی برای پیشبرد اهداف خود نیاز به ابزارهای ارتباطی آنلاین دارد که بتواند با مشتریان وارد تعامل شود، بر همین اساس نیز پس از تنظیم یک داستان موفق برای یک استارتاپ، گروه بازاریابی Ruckus تمرکز خود را بر طراحی درست یک پلتفرم می‌گذارد تا بتواند بین مخاطبانی که داستان یک برند را شنیده‌اند و خدمات آن برند، یک رابطه تعاملی ایجاد کند.

دو نکته مهم را در روند طراحی پلتفرم‌ها برای این شرکت باید در نظر گرفت؛ یکی زیبایی و جذابیت پلتفرم و دیگری کارایی و افزایش عملکرد آن. یعنی در دنیای دیجیتال امروزی که مخاطبان با سیستم‌عامل‌های متنوعی سر و کار دارند، یک پلتفرم باید به اندازه کافی جذاب و متفاوت باشد تا توجه یک مخاطب را به سوی خود جلب کند؛ ضمن اینکه داشتن یک عملکرد مناسب و خدمات متنوع آن نیز در این امر دخیل هستند.

بر همین اساس نیز این آژانس در ارائه پلتفرم‌های خود سعی می‌کند طراحی بصری مناسبی را برای آنها در نظر بگیرد، ضمن اینکه در گام بعدی با ارائه تحقیقات داده‌محور، حداکثر تعامل بازدیدکنندگان را از پلتفرم مذکور در نظر خواهد داشت.

روند حمایتی در بازاریابی آژانس

آژانس Ruckus مشتریان را به حال خود رها نمی‌کند، به این معنا که پس از فرایند برندسازی و طراحی یک سیستم‌عامل مناسب، با کمپین‌های حمایتی خود، روند رشد یک استارتاپ را تقویت می‌کند، بنابراین مشتریان این شرکت، استارتاپ‌هایی هستند که طی یک دوره بلند‌مدت از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

بر این اساس، مطالعه و شناسایی یک استارتاپ و روند تعامل آن با مشتریان متوقف نشده و این گروه بازاریابی به صورت مداوم رفتار مشتریان را رصد می‌کند و سعی در بهبود فرایند برندسازی و خصوصا رشد خدمات پلتفرم یک استارتاپ دارد.

تمرکز بر رفتار مصرف‌کننده و دریافت بازخورد از آنها، به رشد یک استارتاپ کمک قابل توجهی خواهد کرد و در نهایت باعث بهینه‌سازی سیستم‌عامل، به‌روز‌رسانی فرایند برندسازی و توسعه و حتی تغییر خدمات و محصولات استارتاپ مذکور خواهد شد، گروه بازاریابی Ruckus نیز با آگاهی از مسائل فوق، مشتریان خود را رها نکرده و روند حمایتی خود نسبت به آنها را ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.