مدال، «رقیب چغر» اپ‌های ورزشی

0

اپلیکیشن مدال یک برنامه کاربردی خبری است که اخبار مربوط به ورزش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‌توانند محتواهای ورزشی گوناگون را مطالعه و مشاهده کنند. این برنامه در واقع یک منبع خبری است. تیم توسعه‌دهنده این برنامه به دقت اخبار و مطالب ورزشی را بررسی کرده و آن‌ها را در مدت‌زمان کوتاهی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مدال یک استودیوی دوبلاژ دارد که در آن تیم دوبله ویدئوهای متنوع درباره موضوعات ورزشی روز در دنیا را به زبان فارسی دوبله می‌کنند و در این اپلیکیشن قرار می‌دهند. مطالب ورزشی هم شامل اخبار و رویدادهای ورزشی در داخل کشور و هم اخبار مربوط به سایر کشورها است.

در حال حاضر که مسابقات المپیک در ریو در حال برگزاری است، این اپلیکیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ زیرا می‌تواند به‌آسانی و به‌سرعت اطلاعات و نتایج مربوط به این بازی‌ها را به کاربران ارائه دهد.

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اصلی این برنامه کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 این برنامه اخبار روز داخلی و خارجی در حوزه ورزش را ارائه می‌دهد.

 کاربران می‌توانند با این اپلیکیشن از نتایج زنده مسابقات ورزشی مختلف که در حال حاضر انجام می‌شود، مطلع شوند.

 این برنامه اتفاقات مهم در حوزه ورزش را به‌صورت اعلان و بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن، روی صفحه تلفن همراه به نمایش می‌گذارد.

 با این اپلیکیشن کاربران می‌توانند از حواشی روز دنیای ورزش مطلع شوند.

 ویدئوهای تولیدی و دوبله‌شده در حوزه‌های مختلف ورزشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 اخبار و حواشی ورزش‌های پرطرفدار مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی و… را پوشش می‌دهد.

چگونه باید از این اپلیکیشن استفاده کنید؟ 

پس از دانلود و نصب این برنامه، وقتی آن را اجرا می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا تلفن همراه خود را وارد کرده و بعد از انجام مراحل فعالسازی وارد برنامه شوید یا اینکه می‌توانید به عنوان مهمان از این اپلیکیشن استفاده کنید.

در صفحه نخست برنامه، ۶ دسته‌بندی را مشاهده می‌کنید که عبارت است از آخرین اخبار، کاروان ایران، نتایج، ویدئوها، رده‌بندی و ورزش‌ها. در زیر این دسته‌بندی اخبار‌های جدید و مهم با ذکر عنوان و تصاویر مربوطه نمایش داده شده است که در واقع همان محتوای قسمت «آخرین اخبار» است.

در قسمت نتایج، شما می‌توانید تاریخ یک رویداد ورزشی را به‌طور دستی وارد کنید. به این صورت که با لمس گزینه «انتخاب» وارد تقویم خواهید شد و تاریخ مورد نظر خود را انتخاب و تایید می‌کنید. در غیر این صورت، نتایج آخرین مسابقات بر حسب تاریخ در این صفحه قید شده است. برای مثال ساعت و تاریخ وزنه‌برداری ۸۵ کیلوگرم ایران در مسابقات المپیک ریو نمایش داده شده است و نتیجه مسابقه نیز که به کسب مدال طلا توسط کیانوش رستمی منتهی شد، ذکر شده است.

در قسمت‌ ویدئوها کاربران می‌توانند ویدئوهای مربوط به آخرین رویدادهای ورزشی مهم را تماشا کنند. در قسمت رده‌بندی، رتبه کشورهای مختلف و تعداد مدال‌های کسب‌شده در یک جدول نمایش داده می‌شود. این جدول با برگزاری هر رویداد به‌روز می‌شود. یکی دیگر از گزینه‌ها به کاربران کمک می‌کند تا اخبار مربوط به ورزش مورد نظر خود را مشاهده کنند. در قسمت ورزش‌ها شما می‌توانید به‌طور مستقیم یک ورزش را انتخاب کنید و اخبار، ویدئوها و تصاویر مربوط به آن را مطالعه و مشاهده نمایید.

در منو اصلی این اپلیکیشن، گزینه‌هایی از قبیل ساخت حساب کاربری، زمان‌بندی، گالری تصاویر، معرفی به دوستان و درباره ما وجود دارد.

این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق ایمیل، تلگرام و بلوتوث به‌طور مستقیم از داخل برنامه به دوستان خود معرفی کنید. همچنین اگر علاقه‌مند هستید که تصاویر ورزشی را به‌صورت عکس تماشا کنید، می‌توانید به قسمت گالری تصاویر بروید.

از جمله مجوزهایی که هنگام نصب و راه‌اندازی این برنامه باید صادر شود، عبارت است از:

 کنترل لرزش

 مشاهده اتصالات شبکه

 دسترسی کامل به اینترنت

 خوانش حافظه خارجی

 تغییر و حذف محتویات کارت حافظه

 دریافت پیامک

 جلوگیری از خوابیدن صفحه تلفن همراه یا تبلت

 مشاهده اتصالات وای‌فای

  اطلاع 

قسمت زمان‌بندی این برنامه کاربردی در حال حاضر در دسترس نیست و خدماتی را ارائه نمی‌دهد. از سوی دیگر گزینه‌ای برای انتخاب یا لغو انتخاب اعلان خودکار اخبار در این اپلیکیشن گنجانده نشده است. در واقع این برنامه یک نسخه ساده است که توسعه‌دهندگان آن می‌توانند گزینه‌های دیگری را نیز برای راحتی کاربران به آن اضافه کنند.

در کل می‌توان گفت که این اپلیکیشن، طراحی ساده و جذابی دارد و به‌دلیل وجود تصاویر و ویدئوهای متنوع ورزشی، توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. در این برنامه تلاش شده است که اخبار به‌طور مختصر و مفید و با قید ساعت انتشار خبر و مرکز خبررسانی ارائه شود. در طول برگزاری مسابقات مهم ورزشی در داخل و خارج از کشور، این برنامه می‌تواند بسیار مفید باشد. برای مثال در حال حاضر اخبار مربوط به مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ به‌طور لحظه‌به‌لحظه در این اپلیکیشن قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.