مشتری گذری را وفادار کنید

0

 82 درصد از شرکت‌ها پذیرفته‌اند که نرخ حفظ مشتری، بسیار ارزان‌تر از جذب مشتری است و برای جذب مشتری باید بیشتر هزینه کرد. شما باید بعد از اینکه مشتری محصول شما را خریداری کرد، با او در تعامل باشید.

در این گزارش به چهار مرحله مهم برای بهینه‌سازی روند مشتری اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها نرخ تبدیل خود را تقویت کنید.

با شخصیت مشتری خود آشنا شوید

آشنایی با شخصیت مشتری نقش بسیار مهمی را در بهینه‌سازی کسب‌وکار شما ایفا می‌کند. اولین قدم آن است که با دقت بخش مشتریان خود را تعریف کنید.

ابتدا خواسته‌ها، دردها و نگرش‌های مشتریان آتی خود را بررسی کنید و با نیازهای آن‌ها آشنا شوید. اگر یک بخش مشتری جدید ایجاد کنید، می‌توانید مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهید و آن را با فرصت‌های جدید منطبق کنید. استفاده از نقشه همدلی می‌تواند به تسریع در فرآیند آشنایی با مشتری کمک کند. همچنین ابزارهای مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا جنبه‌های مختلف شخصیت مشتری خود را بررسی کنید و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه بسازید.

از داده‌های تاریخی استفاده کنید

باید بتوانید از راهبردهای سازمان تحقیقات قراردادی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و قبل از فکر کردن درباره اینکه کدام راهبرد رشد، می‌تواند عملی باشد، از داده‌های تاریخی استفاده کنید. برای مثال، استخراج داده‌هایی درباره مشتریان فعلی شما که در طرح ماهانه شما مشترک بودند، می‌تواند راهنمای فوق‌العاده‌ای باشد تا اطلاعات بیشتری را درباره ارزش طول عمر مشتری کسب کنید.

اطلاع از اینکه یک فرد تا چه مدت مشتری شما خواهد بود، به شما امکان می‌دهد تا راهبردهایی را به‌کار گیرید که در افزایش نرخ حفظ کار به شما کمک می‌کنند.

مشتریان خود را آموزش دهید

به‌جای اینکه حجم بالایی از مطالب را به این امید که مشتریان محصولات شما را ببینند و عاشق آن‌ها شوند،در صفحه اول خود بگذارید، باید یک روند خودکار ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند در وب‌سایت شما جست‌وجو کنند. باید در نظر داشته باشید که هر بخش از مشتریان نیازهای خاص خود را دارند که باید به درستی به آن‌ها رسیدگی شود.

با مشتریان خود در تعامل باشید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بازاریاب‌های آنلاین انجام می‌دهند، این است که وقتی مشتری خرید می‌کند، کار را تعطیل می‌کنند. ۸۲ درصد از شرکت‌ها پذیرفته‌اند که نرخ حفظ مشتری، بسیار ارزان‌تر از جذب مشتری است و برای جذب مشتری باید بیشتر هزینه کرد. شما باید روابط کاری خود را جدی بگیرید و بعد از اینکه مشتری محصول شما را خریداری کرد، با او در تعامل باشید. در این صورت مشتری نیز به شما وفادار می‌ماند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.