زامبی‌وار در پی‌شکار پوکمون‌

0

پوکمون‌گو یک بازی رایگان مبتنی بر موقعیت مکانی و واقعیت افزوده است که شرکت نیانتیک آن را برای دستگاه‌های آی‌اواس و اندروید تولید و منتشر کرده است. ابتدا این بازی در ماه جولای ۲۰۱۶ در برخی از کشورها منتشر شد. در بازی پوکی‌مونگو بازیکنان از قابلیت جی‌پی‌اس دستگاه تلفن همراه برای مکان‌یابی، مبارزه و آموزش شخصیت‌های مجازی خود که پوکی‌مون نام دارند، استفاده می‌کنند. این پوکی‌مون‌ها درست در همان جایی که بازیکن در دنیای واقعی ایستاده است، روی صفحه ظاهر می‌شوند. داخل بازی نیز آیتم‌هایی برای فروش وجود دارد.

وقتی پوکمون‌گو منتشر شد، نظرات مختلفی درباره آن داده شد اما محبوبیت زیادی پیدا کرد. منتقدان، مفهوم اصلی بازی و هدف آن را ستودنی دانستند؛ زیرا این بازی قصد داشت به کاربران کمک کند تا در دنیای واقعی فعالیت بیشتری داشته باشند. اما در ابتدای راه‌اندازی پوکمون‌گو، انتقادات زیادی در خصوص مشکلات فنی مطرح شد. با وجود این نظرات و انتقادات، این بازی به سرعت به یک پدیده جهانی یک‌شبه تبدیل شد و در بین یکی از اپلیکیشن‌هایی قرار گرفت که از آنها بیشترین استفاده شده است. طبق گزارش‌ها، بیش از ۷۵ میلیون نفر در سراسر دنیا این بازی را دانلود کرده‌اند.

مفهوم و ایده اصلی این بازی در سال ۲۰۱۴ توسط ساتورا ایوانا از شرکت نینتندو  و سونکازو ایشیهارا از شرکت پوکمون و با همکاری گوگل شکل گرفت؛ اما در حقیقت توسعه‌دهنده و ناشر این اپلیکیشن شرکت نیانتیک  است.

ما در یک دنیای واقعیت افزوده جدید زندگی می‌کنیم. با عرضه اپلیکیشن تلفن هوشمند و رایگان پوکمون‌گو در ۶ جولای از سوی شرکت  نینتندو، دنیای بازی مجازی با موجودات زنده غیرمجازی در یک مقیاس فراگیر درهم آمیخت. با استفاده از فناوری واقعیت افزوده یا لایه‌بندی بازی مجازی در دنیای واقعی، استراتژیست‌های بازی روی اجزای مهم و حیاتی تمرکز کردند تا آن را مانند یک ویروس در سراسر دنیا پخش کنند. در عرض یک هفته پس از عرضه بازی به بازار، این بازی میلیون‌ها بار در سراسر دنیا دانلود شد که این میزان محبوبیت آرزوی هر سرمایه‌داری است. دیگر حتی آن بازیکنانی که از خانه خود پا بیرون نمی‌گذاشتند، اکنون خیابان‌ها را گز می‌کنند تا پوکمون‌پیدا کنند. از آنجا که در حین بازی باید هم در خیابان‌ها گردش کرد و هم روی بازی تمرکز داشت، والدین نگران هستند که افراد تبهکار و جانی، برای فرزندانشان خطر داشته باشند. خطرات امنیتی به شرکت‌ها هشدار داده شده است، پزشکان مجروحانی را درمان می‌کنند که در حین بازی آسیب دیده‌اند، شرکت‌ها سعی می‌کنند این بازیکنان را در حین بازی به سمت شرکت خود بکشانند و همه به دنبال آن هستند که این هیولاهای مجازی را شکار کنند. در اینجا می‌خواهیم اشاره‌ای به مزایا و خطرات این بازی کنیم.

  •  نحوه بازی با پوکمون‌گو

ابتدا اپلیکیشن رایگان پوکمون‌گو  را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید، برای آواتار خود یک نام مستعار تعیین کرده و از خانه بیرون بیایید تا شخصیت‌های پوکی‌مون را جستجو کنید.نینتندو  با همکاری داده‌های نقشه گوگل این امکان را فراهم کرده است تا شخصیت‌های کارتونی را روی نقشه صفحه نمایش دوربین تلفن هوشمند خود در مکان‌های واقعی مانند پارک، مدرسه و موزه‌ها مشاهده کنید. شما باید از خیابان‌ها گذر کنید و منتظر باشید تا تلفن هوشمند شما به لرزه درآید. در این صورت شما خواهید فهمید که یک پوکمون‌ دیگر در نزدیکی شماست که می‌توانید آن را دستگیر کنید.

پس از شناسایی پوکمون‌، می‌توانید آن را بگیرید و به‌طور مجازی در Pokedex  خود جمع‌آوری کنید تا آن‌ها را آموزش دهید و تقویت کنید تا برای مبارزه با بازیکنان دیگر آماده شوند. امتیاز مبارزه یا رنگ دایره‌ای که دور هر شخصیت است، ارزش و قدرت هر شخصیت پوکمون را تعیین می‌کند. با هر شکار پوکمون، بازیکن استارداست یا کندی نیز دریافت می‌کند که می‌تواند از آن برای تقویت انرژی شخصیت خود استفاده کند تا مبارز قدرتمندتری شود. مکان‌هایی نیز در بازی وجود دارد که در آنجا بازیکنان می‌توانند آیتم‌های دیجیتالی مانند معجون، پوکبال و تخم مرغ پیدا کنند که به این قسمت‌ها پوک‌استاپ می‌گویند. میدان مبارزه نیز در پنج سطح وجود دارد. بازیکنان می‌توانند سکه پوک نیز خریداری کنند که با استفاده از این سکه‌ها می‌توانند لوازم بیشتری خریداری یا قدرت خود را بیشتر کنند.

  •  مزایای بازی پوکمون‌گو

 ورزش، هوای تازه و گردش در خیابان‌ها

 ارتباطات اجتماعی و بازی گروهی

 تقویت مهارت‌های راهبردی و فناوری

  •  خطرات بازی پوکمون‌گو

 هزینه مصرف داده

 اپلیکیشن‌های تقلبی پر از نرم‌افزار‌های مخرب

 بازی جبری که در بازده کاری و انجام کارهای خانه تداخل ایجاد می‌کند

 کسب‌وکارهای بازاریابی، پوک‌استاپ یا پوک‌جیم‌هایی را در ساختمان‌های خود قرار می‌دهند تا مشتری جلب کنند

  ورود غیرمجاز به مناطق خصوصی، ممنوعه یا خطرناک (گزارش شده است که کودکان در نزدیکی منطقه‌ای که آزاردهندگان جنسی در آنجا زندگی می‌کردند، به دنبال پوکمون بودند و در این حین یک جسد را پیدا کردند)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.