فوت‌و‌فن جورکردن بازار برای محصول

0

همه شیوه‌ها برای کسب‌و‌کارهای مختلف مناسب نیستند و باید بسته به صنعت و زمینه کاری خود، روش‌های برندسازی و بازاریابی مختلفی داشته باشید. مهم است که بدانید کسب‌وکار شما به چه روش بازاریابی نیاز دارد و بعد از انتخاب آن روش وقتی یک روش بازاریابی را انتخاب می‌کنید، باید در تمام مراحل آن یکپارچه و هماهنگ عمل کنید. در غیر این صورت، تناقض‌ها مشتری را از شما دور خواهد کرد. در اینجا می‌خواهیم به برخی ‌روش‌های تغییر بازاریابی بر اساس صنایع کاری مختلف بپردازیم.

  •  استفاده از رسانه

تصاویر، گرافیک‌ها و ویدئوها در هر کسب‌و‌کار، به ویژه هنگام بازاریابی آنلاین، استفاده می‌شوند اما ممکن است دلیل استفاده از آنها متفاوت باشد. یک شرکت ساختمانی یا ساخت‌و‌ساز از تصاویر برای نمایش کارهای انجام شده خود استفاده می‌کند. در این صورت، مشتری با کیفیت کار آن شرکت آشنا می‌شود.

طراحان وب نیز از تصاویر برای نمایش ظاهر یک وب‌سایت استفاده می‌کنند و به این طریق محصولات خود را می‌فروشند.

با این حال، گاهی‌ اوقات بازاریابی از طریق استفاده از تصاویر غیر‌مستقیم‌تر است. برای مثال، از تصاویر می‌توان برای شبیه‌سازی یک احساس خاص مربوط به مشتری بالقوه استفاده کرد. برای مثال، شرکت‌های حقوقی از تصویر دست‌دادن در وب‌سایت خود برای اعتمادسازی استفاده می‌کنند. بنابراین، با اینکه انواع بازاریابی‌ها جهانی هستند، اما برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. سئو نیز بسته به نوع کسب‌و‌کار تغییر می‌کند. برای مثال، بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک‌تر روی بازاریابی سئو در رسانه اجتماعی تمرکز می‌کنند. آنها از عهده مخارج یک تیم بازاریابی برنمی‌آیند اما با بازاریابی رسانه اجتماعی می‌توانند کسب‌و‌کار خود را به مخاطبان معرفی کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از تصویر انسان موجب می‌شود افراد بیشتری وارد سایت شرکت‌های کوچک شوند. در خصوص کسب‌و‌کارهای بزرگ، استفاده از نام و لوگوی برند بسیار مؤثر است.

  •  بازاریابی هدفمند

در نهایت، وقتی شما در حال بازاریابی برای یک کسب‌و‌کار هستید، گروه خاصی از مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده‌اید. روش تبلیغ شرکت شما بسته به این گروه متفاوت خواهد بود. شما روی منابع بیشتری در یک حوزه بازاریابی تمرکز خواهید کرد.

برای مثال، اگر شما برای صنعت بلاگینگ بازاریابی می‌کنید، بهتر است روی محتوا تمرکز کنید. همچنین برای کسب‌و‌کارهای خدمات محلی، سئوی محلی اولویت اول شما خواهد بود، زیرا چنین راهبرد بازاریابی برای یک صنعت کسب‌و‌کار در مقایسه با دیگری بسیار متفاوت است. وقتی صحبت از بازاریابی می‌شود، اگر شرایط و راهبردها مناسب نباشد، نباید به‌زور و به هر طریقی از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.