فناوری‌های نوین در راه مبارزه با دیابت

0

چند ماه پیش، یک مقاله درباره بیماری دیابت در مجله فناوری‌های پوشیدنی منتشر شد. حقایق ساده است و پیامدها به سرعت روی نسل امروز تاثیر می‌گذارد. دیابت هیچ درمان قطعی و فوری ندارد. هزاران نفر هر روز به این بیماری مبتلا و بیماری آن‌ها تشخیص داده می‌شود اما گزینه‌های زیادی برای نظارت بر میزان گلوکز خون وجود دارد؛ از دستگاه‌های دردناک و قدیمی گرفته تا دستگاه‌های کنترل قند خون جدید.

 DIA-VIT  یک دستگاه کنترل قند خون غیرتهاجمی است. این دستگاه میزان قند خون شما را اندازه‌گیری و برنامه تلفن هوشمند آن یک دفترچه یادداشت روزانه از داده‌های شما تهیه می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید الگوهای مربوط به نوسانات در میزان قند خون خود را پیگیری و بررسی کنید. با کنترل این شرایط، می‌توانید از شرایط خود آگاهی بیشتری پیدا کنید.

SugarBeat  یک بسته غیرتهاجمی است. این دستگاه شامل یک حسگر الکترونیکی است که اندازه‌گیری‌های زمان واقعی را شناسایی کند. این بسته یک‌بار مصرف و ضخامت آن حدود ۱ میلی‌متر است. میزان قند خون شما هر پنج دقیقه یک‌بار از طریق پوست اندازه‌گیری می‌شود. SugarBeat به یک اپلیکیشن وصل است و تمام داده‌ها به آنجا ارسال می‌شود.

GlucoTrack  به لاله گوش شما می‌چسبد تا میزان قند خون شما را اندازه‌گیری کند. این دستگاه از دو بخش تشکیل شده است: واحد اصلی و گیره گوش. گیره گوش درد ندارد و به راحتی روی گوش قرار می‌گیرد. میزان قند شما روی واحد اصلی ظاهر می‌شود. این دستگاه از سه فناروی مستقل به‌طور همزمان استفاده می‌کند: اولتراسوند، الکترومغناطیسی و حرارتی. تمام اندازه‌گیری‌ها توسط یک الگوریتم منحصربه‌فرد ترکیب می‌شود و در نهایت میزان قند خون را نمایش می‌دهد.

Glucosense Diagnostics  در حال تولید یک دستگاه است که به‌طور مستقیم و بدون نیاز به نفوذ در پوست، قند خون را اندازه‌گیری کند. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه اعلام نشده است. خوب است که بیماران مبتلا به دیابت دیگر مجبور نباشند مراحل دردناکی را طی کنند تا بیماری آن‌ها تحت نظر باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.