فلیپ‌کارت و آمازون، دل به بازاریابی دیجیتالی بسته‌اند

0

امسال فلیپ‌کارت و آمازون بخش بزرگی از مخارج تبلیغاتی خود را صرف حوزه دیجیتالی کرده‌اند. در گذشته، شرکت‌های تجارت الکترونیک برتر مانند آمازون و فلیپ‌کارت صدها هزار دلار روی بازاریابی‌های پرهزینه و کمپین‌های برندسازی هزینه می‌کردند و این بخشی از راهبردهای بزرگ‌تر آنها برای جذب مشتریان جدید بود. این کمپین‌های هزینه‌بر در عوض موجب می‌شدند که خرده‌فروشان آنلاین به ویژه فلیپ‌کارت راهبرد بازاریابی کلی خود را بازبینی کنند. از زمانی که کایلان کریشنامورتی در ژوئن سال گذشته به فلیپ‌کارت بازگشت، این شرکت راهبرد بازاریابی خود را صلاح کرد. برای مثال، فلیپ‌کارت تصمیم گرفت یک کمپین بازاریابی کم‌طرفدار ایجاد کند تا سودهای بیشتری را نسبت به رقبای خود تقسیم کند. در حال حاضر فلیپ‌کارت نیمی از آنچه را که رقبایی مانند آمازون هند و اسنپ‌دیل هزینه می‌کنند، برای تقویت فروش خود هزینه می‌کند.

تبلیغات کم‌هزینه رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از کانال‌های تبلیغاتی با بازدهی سود بالا برای خرده‌فروشان عمل کرده است زیرا اکثریت مردم به آن دسترسی دارند. فلیپ‌کارت نیز سال گذشته با استفاده از کانال‌های دیجیتالی توانست بازگشت سود بالایی به دست آورد

به نظر می‌رسد که این راهبرد برای فلیپ‌کارت نتیجه داده است. تبلیغات کم‌هزینه رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از کانال‌های تبلیغاتی با بازدهی سود بالا برای خرده‌فروشان عمل کرده است زیرا اکثریت مردم به آن دسترسی دارند. فلیپ‌کارت نیز سال گذشته با استفاده از کانال‌های دیجیتالی توانست بازگشت سود بالایی به دست آورد.

بر اساس آخرین تحقیقات و دیدگاه‌ها از ۱۲ مدیر اجرایی تجارت الکترونیک، بازاریابی دیجیتالی به خوبی توانسته است در تجارت الکترونیک هند به بخش مهمی از بازاریابی تبدیل شود. این تحقیقات همچنین اهمیت رویدادهای فروش فصلی را نشان داد و به این نکته اشاره کرد که خرده‌فروشان آنلاین فرصت بزرگی برای کسب سهمی از بازار خواهند داشت زیرا تعداد مشتریان در طول این مدت بسیار زیاد است. 

طبق گفته متخصصانی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند، بازار خرده‌فروشی آنلاین به طور کل در طول فروش فصلی توسعه می‌یابد. فروش ناخالص یا تجارت ناخالص در بین خرده‌فروشان آنلاین ممکن است در این دوره به ۱.۷ میلیارد دلار برسد که ۶۲ درصد از سال گذشته بیشتر است.

در کل این دوره ۳۵ تا ۴۰ درصد از کل فروش سالانه برای این صنعت را در‌بر‌دارد و می‌توان گفت این رویدادها نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می‌کنند. تعداد لایک‌های فلیپ‌کارت و آمازون نیز امسال نشان می‌دهد که فروش این دو کسب‌و‌کار در رویدادهای فروشی بالا خواهد بود …

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.