عطار‌مارت ؛ عطاری آنلاین

0

در فروشگاه اینترنتی عطارمارت دسته‌بندی‌های مختلفی از محصولات قابل خرید است؛ از انواع ادویه‌جات و گیاهان دارویی گرفته تا محصولات طبیعی و ارگانیک‌ و تمامی محصولات به صورت تازه و با بسته‌بندی مناسب برای مشتریان ارسال می‌شود. هر فروشگاه اینترنتی از یک‌سری بخش‌های مشخصی تشکیل می‌شود

استارتاپ عطارمارت به نشانی attarmart.ir یک کسب‌و‌کار خانوادگی است که توسط یک زن و شوهر راه‌اندازی شده است.

حسین رضایی و همسرش این استارتاپ را بنیانگذاری کرده‌اند. حسین فارغ‌التحصیل رشته کارآفرینی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی است و همسرش هم فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه فردوسی مشهد است. هر دو متولد دهه‌۷۰ در مشهد هستند.

شکل گیری ایده

حسین می‌گوید: «‌ما هر دو در محیط استارتاپی فعال بودیم و با شرکت‌های مختلفی در این حوزه همکاری داشتیم. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شود، ما نیز ‌در این فکر بودیم که یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازیم و از چندین سال قبل ایجاد یک فروشگاه اینترنتی دغدغه من بود، اما اینکه چه نوع فروشگاهی باشد، هنوز نمی‌دانستم. از طرفی راه‌اندازی فروشگاهی که در آن تمامی اقلام به فروش برسد، نیازمند سرمایه هنگفتی بود که از عهده ما خارج بود. برای همین ما دنبال فروشگاه اینترنتی تخصصی بودیم. تا اینکه یک روز وقتی به خیابان‌های شهر نگاه کردیم، متوجه شدیم در هر خیابان چندین عطاری وجود دارد و گرایش مردم به محصولات طبیعی، ادویه‌جات و گیاهان دارویی بسیار زیاد است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فروشگاه اینترنتی در زمینه تخصصی ادویه‌جات، گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک راه‌اندازی کنیم.»

در فروشگاه اینترنتی عطار‌مارت دسته‌بندی‌های مختلفی از محصولات قابل خرید است؛ از انواع ادویه‌جات و گیاهان دارویی گرفته تا محصولات طبیعی و ارگانیک‌ و تمامی محصولات به صورت تازه و با بسته‌بندی مناسب برای مشتریان ارسال می‌شود. هر فروشگاه اینترنتی از یک‌سری بخش‌های مشخصی تشکیل می‌شود.

در بخش لجستیک عطارمارت با شرکت پست همکاری می‌کند و در بخش تامین‌کنندگان چندین تامین‌کننده معتبر در مشهد که دارای کیفیت خوبی هستند، همکاری می‌کنند تا بتوانند بهترین قیمت را به مشتری عرضه کنند. بخش دیجیتال مارکتینگ بخش دیگری از عطار‌مارت است که ‌روی دو موضوع عمده یعنی تولید محتوا و سئو در این بخش کار می‌شود و بخش اداری که بحث پشتیبانی مشتریان را بر عهده دارد. 

عطارمارت از فروردین امسال کار خود را با سرمایه کمتر از یک میلیون تومان شروع کرده است.

حسین می‌گوید: «به طور کلی فروشگاه اینترنتی اگر بخواهد با کمک تولید محتوا و سئو کاربر جذب کند، حداقل یک سال زمان می‌برد، اما این زمان برای ما به یک‌‌ششم کاهش پیدا کرد و ما اولین سفارش را پس از ۲ماه از شروع رسمی کار دریافت کردیم. بعد از آن هم سفارش‌گیری ما شروع شد که برای خود من جای تعجب داشت و باعث شد انگیزه من و همسرم به‌شدت بالاتر برود.»

چالش ها

آنها برای معرفی خود ‌روی تولید محتوا در سایت و شبکه‌های اجتماعی کار کردند و به سئو سایت چه داخلی و چه خارجی توجه ویژه داشتند و سعی کرده‌اند خود را با آخرین الگوریتم‌های سئو تطبیق دهند. آنها در این راه با چالش‌هایی نیز روبه‌رو بوده‌اند.

«هیچ کاری بدون چالش نمی‌شود اما مهم‌ترین چالش ما بحث تولید محتوا بود که زمان زیادی را از ما می‌گرفت که البته با ایده‌های جدیدی که در حوزه تولید محتوا به دست آوردیم، این زمان را موفق شدیم تقلیل دهیم. همچنین ما کار را با سرمایه کمی شروع کردیم. ما معتقدیم می‌شود با هزینه‌های خیلی کم یک کسب‌وکار راه انداخت. ما برای طراحی سایت، تولید محتوا، کارهای گرافیکی و… که برای یک فروشگاه اینترنتی لازم است، هیچ هزینه‌ای انجام ندادیم، چون خودمان همه این کارها را انجام دادیم و تنها سرمایه‌ای که گذاشتیم، زمان بود.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.