سوشیال بیکرز شرکت تجزیه و تحلیل رسانه اجتماعی جهانی

0

سوشیال بیکرز یک شرکت تجزیه و تحلیل رسانه اجتماعی جهانی است که یک پلتفرم نرم‌افزار بازاریابی به عنوان خدمات به نام سوشیال بیکرز سولوشن ارائه می‌دهد و این پلتفرم تحلیل‌های داده و مدیریت رسانه اجتماعی را برای هزاران شرکت در اندازه‌های مختلف برای بازاریابی در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکداین، گوگل پلاس، وی‌کی و پینرست ارائه می‌دهد.

سوشیال بیکرز(Socialbakers) در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است و در پراگ، لندن، سن‌فرانسیسکو، نیویورک سیتی، اسپلیت، سنگاپور، سیدنی، پاریس، مونیج، سائو پائولو، مکزیکو سیتی، دبی و استانبول دفتر و بیش از ۳۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

در جولای ۲۰۱۰، سوشیال بیکرز تحلیلگر فَن‌پیج را راه‌اندازی کرد. این تحلیلگر اطلاعات مربوط به مسائلی را که صفحات فیسبوک تجربه می‌کردند، به کاربران ارائه داد. در پایان سال ۲۰۱۰، فیس‌بیکرز به سوشیال‌بیکرز تغییر نام داد تا این دو اشتباه گرفته نشوند.

در ماه ژانویه سال بعد، سوشیال‌بیکرز قابلیت مارکت اینسایت را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می‌داد بخش‌های بازار در فیسوبک را کنترل کرده، صفحه آنها را در بخش منتخب بازار مقایسه کرده، و عملکرد صفحه آنها و صفحات رقبای آنها را تحلیل کنند. در همان ماه، آنها برنامه سوشیال مدیا آواردز را آغاز کردند که با توجه به برخی از عوامل مهم مانند بهترین نرخ مشارکت طرفداران و بالاترین مشارکت در صفحه صفحات فیسبوک را قضاوت می‌کرد. در ماه مارس، سوشیال بیکرز آمار شهر فیسبوک را راه‌اندازی کرد.

پس از آن این استارتاپ یک سیستم مدیریت صفحه فیسبوک تهیه کرد. سپس بر حسب کشور آمار لینکداین را کنترل کرد. این اولین بار بود که سوشیال بیکرز پای خود را از مرز فیسبوک فراتر گذاشت و بر این باور بود که “شبکه‌سازی اجتماعی چیزی بیشتر از فیسبوک است”. به همین دلیل، آنها آمار پروفایل توییتر را نیز راه‌اندازی و برندها و شرکت‌های رسانه‌ای مشابه را کنترل کردند.

در سپتامبر ۲۰۱۱، سوشیال‌بیکرز مبلغی معادل با ۲ میلیون دلار از ارلی برد ونچر دریافت کرد و از آن مبلغ برای خرید شرکت‌هایی مانند چک‌فیسبوک.کام و سوشیال آر‌اس‌اس استفاده شد. در اکتبر، آنها گوگل‌پلاس را نیز اضافه کرده و مجموعه شبکه‌های اجتماعی آن را کنترل کردند. تا پایان سال، آمار کانال یوتیوب نیز به این مجموعه اضافه شد.

سوشیال بیکرز در سال ۲۰۱۲ تجزیه و تحلیل‌های آمار توییتر را ارائه می‌داد. در ماه مارس، آنها معیارهای مقایسه در فیسبوک و توییتر را استانداردسازی کردند. در آوریل، سوشیال بیکرز به توسعه‌دهنده بازاریابی مورد علاقه فیسبوک تبدیل شد.

یکی از امکاناتی که این استارتاپ راه‌اندازی کرد، رتبه‌بندی برندها بود که به کاربران امکان می‌داد با توجه به اینکه یک برند را چقدر احتمال دارد به دوستان خود توصیه کنید، از ۰ تا ۱۰ رتبه‌بندی کنید. همچنین این استارتاپ تحلیل یوتیوب را راه‌اندازی کرده به با استفاده از آن کاربران می‌توانستند کانال‌های یوتیوب را با معیارهایی مانند کل بازدیدها، بازدیدهای روزانه و غیره بررسی کنند.

این استارتاپ ۶ میلیون دلار از ایندکس ونچرز سرمایه دریافت کرد. این دومین سرمایه‌گذاری اصلی در شرکت بود. در ماه فوریه، سوشیال‌بیکرز دور سوم تامین بودجه خود را با دریافت ۲۶ میلیون دلار به اتمام رساند.

در ماه مه، این استارتاپ اولین کنفرانس رسانه اجتماعی خود را در پراگ برگزار کرد. در ماه سپتامبر، سوشیال‌بیکرز اعلام کرد که یک مدیرعامل جدید استخدام خواهد کرد. مدیرعامل جدید رابرت لانگ بود که قبل از آن مدیر اجرایی کریتئو بود.

این استارت‌اپ اعلام کرد که با همکاری سینا ویبو محصولات بیگ‌ دیتا تولید خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.