اِبات.می چگونه شبکه های اجتماعی را به هم لینک می کند

0

“ابات.می” (About.me)یک خدمات هاستینگ وب شخصی است که توسط رایان فریتاس، تونی کنراد و تیم یانگ در اکتبر ۲۰۰۹ بنیانگذاری شد. این سایت یک پلتفرم ساده را به کاربران ثبت شده خود ارائه می‌دهد که از آن می‌توانند چندین هویت آنلاین، سایت‌های خارجی مربوطه، و وبسایت‌های شبکه‌سازی اجتماعی از قبیل فیسبوک، فلیکر، گوگل پلاس، پینرست، لینکداین، توییتر، تامبلر، و یوتیوب را لینک کنند. مشخصه متمایز این استارتاپ پروفایل‌های یک صفحه‌ای کاربر است که هر یک یک تصویر پس‌زمینه هنری و بیوگرافی مختصر دارد.

در دسامبر ۲۰۱۰، فقط چهار روز بعد از راه‌اندازی این استارتاپ، AOL ابات.می را خریداری کرد. این شرکت به مدت کمی بیش از بیست و پنج ماه در AOL ماند. در ۵ فوریه ۲۰۱۳، اعلام شد که کنراد قسمت اعظم ابات‌.می را دوباره از AOL خریداری کرده است؛ با اینکه جزئیاتی درباره قیمت آن منتشر نشده است، کنراد به این نکته اشاره کرد که هزینه بازخرید این استارتاپ بخشی از قیمتی بوده است که AOL برای خرید آن پرداخت کرده بود. کنراد معتقد بود که اگر AOL مالک باشد، هیچ مزیتی برای استارتاپ آنها نخواهد بود و این سایت با مدل کاری فعلی AOL (که بیشتر روی محتوای آنلاین متمرکز است تا خدمات شبکه‌سازی اجتماعی) تناسب ندارد. این سایت دوباره به یک استارتاپ تبدیل شد و پس از آن دور تامین بودجه خود را برگزار کرد.

برَندد.می نزدیکترین رقیب است و خدمات مشابهی را ارائه می‌دهد که روی صفحات پروفایل حرفه‌ای متمرکز است. رقیب دیگر مدات‌کام.کام است که یک نوار جستجو ارائه می‌دهد و نه تنها به افراد بلکه به سازمان‌های بزرگتر می‌پردازد. این سایت روی رسانه‌ اجتماعی، حضور آنلاین و کشف شدن و دسترسی آسان متمرکز است. رقبای دیگر این استارتاپ فلِیوِرز.می و ویکس.کام هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.