زیبایی تمدن‌های باستانی در تبلیغ کرم داو

1

برند داو که یکی از برندهای مشهور آرایشی و بهداشتی در دنیای امروز به شمار می‌رود، در یکی از کمپین‌های اخیر تبلیغاتی خود با همکاری آژانس تبلیغاتی Ogilvy اقدامی جالب‌توجه و خلاقانه را انجام داده است.

کمپین کرم داو که در قالب سه تصویر چاپی ارائه شده، با استفاده از فرهنگ‌های قدیمی جهان مانند هند، آمریکای مرکزی و ژاپن، رازهای تقویت پوست و زیبایی آن را در کرم برند داو نشان داده است.

در واقع تصاویر مورد نظر، هر یک، به یکی از سه فرهنگ هندی، آمریکای مرکزی و ژاپن پرداخته و این نکته را به مخاطب القا می‌کنند که برای یافتن زیبایی پوست این اقوام یا باید مسیری طولانی را پیمود و یا اینکه به‌راحتی تمام آن رازها را در کرم‌های بهداشتی داو جست‌وجو کرد.

به عنوان مثال، برای کشف راز و رمز زیبایی پوست در آمریکای مرکزی، باید به فرودگاه رفت، پرواز پاریس را انتخاب کرد، بعد به مکزیکوسیتی و از آنجا از طریق اتوبوس به شهرهای محلی‌تر رفت تا در نهایت بتوان یک زن محلی را پیدا کرد تا به شما طریقه ساختن کرمی از عصاره‌های مختلف چای سبز، آوکادو، گل سرخ و برخی گیاهان محلی دیگر را آموزش دهد! این در حالی است که تمام این عصاره‌ها در کرم داو جمع شده‌اند.

تصویر بعدی که مربوط به هند است نیز دوباره همین فرایند سفر را از ابوظبی به سمت دهلی‌نو و ملاقات با ساکنان محلی به تصویر می‌کشد تا در نهایت بتوان به روغن نارگیل و شیره درخت بادام دست پیدا کرد که البته همین فرایند در کرم‌های این برند ساخته و پرداخته شده است.

در تصویر سوم نیز مخاطب سفری به ژاپن خواهد داشت، پروازی به دوبی، اوزاکا و کیوتو تا بتوان دوباره به زنان محلی دست یافت که طریقه ساختن کرم‌های باستانی خود را به شما آموزش دهند؛ کرم‌هایی که با عصاره گل لوتوس و برنج ساخته می‌شوند.

سفری به تمدن‌های باستانی در بسته‌بندی کرم داو

آنچه در این کمپین چاپی جالب توجه است، بیشتر مربوط به فرایند تصویری آن می‌شود؛ به این معنا که بیننده این تصاویر در قالب بسته‌بندی محصول داو، سفری به تمدن‌های باستانی جهان داشته و در آنجا با شیوه ساختن مواد مغذی پوست آشنا می‌شود. در نهایت نیز این تصور در ذهن بیننده تقویت می‌شود که با کرم‌های برند داو می‌توان اسرار زیبایی و سلامت پوست تمدن‌های قدیمی مانند هند و ژاپن را داشته و در عین حال به سختی‌های ناشی از یافتن افراد محلی دچار نشود.

قالب بسته‌بندی کرم داو، توجه به فرهنگ‌های مختلف ۳ کشور مذکور و رعایت نشانه‌های فرهنگی و رنگ‌های مربوط به هر یک از این تمدن‌ها، از شاخصه‌های برجسته کمپین مورد نظر به شمار می‌روند که آن را از حد یک تبلیغ صرف برای یک ‌محصول آرایشی فراتر برده و وجهه‌ای فرهنگی و باستانی نیز به آن می‌دهد. قطعا مخاطبان این تصاویر به خاطر قالب متفاوت و رنگ‌بندی خاصی که دارد، به سوی آن جلب می‌شوند. در نهایت لازم به ذکر است که سابقه فرهنگی و توجه به نشانه‌های باستانی که در قالب یک روایت تصویری بازگو می‌شوند نیز از نقاط قوت این کمپین به شمار خواهند رفت.

۱ دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    منبع؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.