رقابت تازه جی‌سوئیت گوگل با آفیس مایکروسافت

0

گوگل با افزودن قابلیت‌های هوشمند، مجموعه محصولات خود را مجدداً برندسازی‌ کرده و توسعه داده است. با این کار شرکت گوگل می‌تواند با مایکروسافت آفیس ۳۶۵ بهتر رقابت کند.

G Suiteنام جدید گروهی از اپلیکیشن‌هایی است که شامل Gmail، Google Calendar، Docs، Sheets و Slides می‌شود. این گروهی از اپلیکیشن‌ها است که شرکت سعی می‌کند آنها را در بین سازمان‌هایی که به دنبال بازدهی بیشتر کارمندان خود هستند، ترویج کند و به همین دلیل بیشتر روی قابلیت‌های همکاری این اپلیکیشن‌ها تاکید دارد.

Docs ، Sheets و Slides هر یک قابلیت‌های جدیدی پیداکرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت و به‌آسانی فایل‌هایی را ایجاد کنند. به‌علاوه، تقویم گوگل یک نسخه به‌روزرسانی ارائه داده است که تعیین وقت ملاقات را آسان‌تر کرده است و درایو یک قابلیت جدید دارد که با استفاده از آن گروه‌ها می‌توانند راحت‌تر از این قابلیت‌ها استفاده کنند.

همه این قابلیت‌ها با یک هدف ارائه می‌شوند و آن رقابت باقابلیت‌های هوشمندانه مایکروسافت است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که شرکت اعلام کرده است؛ قابلیت Team Drives جدید است که به سازمان‌ها امکان می‌دهد گروه‌هایی را ایجاد کنند که دارای فایل‌هایی داخل گوگل‌درایو هستند. این با طراحی قبلی این محصول متفاوت است و فقط یک فرد صاحب یک سند، صفحه گسترده یا اسلاید باشد. این تغییر برای سازمان‌هایی که می‌خواهند آسان‌تر فایل‌ها را مدیریت کنند بسیار مهم است.

در حال حاضر، گروه‌ها می‌توانند پوشه خود را در داخل ‌درایو داشته باشند و همه فایل‌های داخل آن به آنها تعلق داشته باشد. مدیران می‌توانند دسترسی به ‌درایو گروهی را کنترل کنند و افراد می‌تواند در آن رفت‌وآمد کنند.

به‌علاوه، خدمات ویدئو کنفرانس Google Hangouts قابلیت‌هایی دارد که به افراد امکان می‌دهد از هر دستگاهی و بدون نیاز به داشتن یک اپلیکیشن یا نصب پلاگین به جلسات بپیوندند.

Docs، Sheets و Slides هر یک قابلیت‌های Explore جدیدی دارند که هدف آنها تسهیل در ایجاد هوشمندانه اسناد است. در Docs، قابلیت جستجو اکسپلور نام‌گذاری شده است و به‌سرعت و به‌طور خودکار می‌تواند اطلاعات درباره موضوع سند را هم از وب و هم از فایل‌های اشتراک‌گذاری شده در گوگل‌درایو جستجو کند.

در Sheets، قابلیت اکسپلور به کاربران امکان می‌دهد تا به زبان طبیعی پرسش‌هایی را درباره داده‌های موجود در یک صفحه گسترده مطرح کرده و اطلاعاتی دریافت کنند. این شبیه به خدمات Power BI مایکروسافت است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.