دست‌و‌بال نوآوران شرکت راباز بگذارید

0

 پنج موضوع مهم وجود دارد که اگر مدیران ارشد یک شرکت یا استارتاپ از آن‌ها استفاده کنند پروژه‌های نوآورانه‌شان موفق می‌شود. وقتی این پنج مورد را با هم اجرا کنید، می‌توانید امیدوار باشید نوآوری در شرکت‌تان تقویت خواهد شد.

  •  دور نگه‌داشتن پیشروان نوآوری از شرایط عادی

در حالی که جلسات برنامه‌ریزی راهبردی، تحقیقات بازار، نقشه‌های جاده‌ای محصول، پیش‌بینی‌های فصلی و طرح کاری سه‌ساله، همگی جای خود را در دنیای شرکت‌ها باز کرده، این فعالیت‌ها و شاخص‌های عملکردی مهم (KPI) مربوط به آن‌ها می‌تواند به شدت نوآوری را محدود کند. مدیریت ارشد باید پیشروان نوآوری خود را از بسیاری از شرایط عادی کسب‌وکار دور نگه دارد و به آن‌ها اجازه دهد شیوه‌های خاص خود را بسازند.

 پاداش به خاطرخطر کردن و تنبیه نکردن به خاطر اشتباهات

هر تجربه‌ای چشم‌انداز جدیدی را ایجاد می‌کند و به خلق قابلیت‌های جدید و نوآورانه منجر می‌شود. هر تجربه‌ای نیز خطراتی را همراه دارد. باید به افرادی که ایده‌های جدیدی دارند میدان دهید تا تجربه کنند و از خطر کردن نترسند. از سوی دیگر اگر اشتباهاتی رخ دهد، نباید صاحبان ایده‌های نوآورانه را تنبیه و سرزنش کنید.

  •  پشتیبانی و حفاظت از داخل

باید کاری کنید که پیشروان نوآوری هیچ‌گونه تردید و ترسی برای انجام کارهای خود نداشته باشند. باید برای آن‌ها حامیان مالی در سطح اجرا در نظر بگیرید که بتوانند در روند کار مداخله و مشکلات موجود بر سر راه را رفع کنند.

  •  دسترسی به دارایی‌های شرکت

شرکت‌ها دارایی‌هایی دارند که هیچ استارتاپی به آن‌ها دسترسی ندارد؛ اعم از مطالب و اطلاعات مهم درباره نحوه کار، فناوری، روابط و مسیر دستیابی به بازار. این مالکیت معنوی یک گنج ارزشمند است که باید در اختیار پیشروان نوآوری قرار گیرد. دارایی‌های ثبت‌شده شرکت‌ها به چند قسمت تقسیم می‌شود و گاهی اوقات در اختیار رقبا قرار می‌گیرد. رقبایی که حاضر نیستند اطلاعات خود را در اختیار سایر واحدها قرار دهند. این امر می‌تواند مانع مهمی بر سر راه برنامه‌های نوآوری موفق باشد.

  •  باز کردن سریع راه به سوی مشتریان

پیشروان نوآوری باید سعی کنند به سرعت، مشتریان اولیه خود را بیابند. این مشتریان به ارزش کسب و کار آن‌ها در حوزه نظرات و پیشنهادات، تایید مدل کاری و درآمد اولیه، می‌افزایند. دسترسی به مشتریان شرکت، معمولا توسط نیروی فروش مسدود می‌شود. تیم‌های فروش سعی می‌کنند به سهم خود دسترسی پیدا کنند و روی نتایج کوتاه‌مدت تمرکز می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.