در کانال تلگرامی ای‌بِی چه چیزهایی مطرح می‌شود؟

0

«کارمندان و رسانه‌های اجتماعی» عنوان سخنرانی توماس‌ هابسچر، یکی از گردانندگان با‌استعداد تیم ای‌ِبی در اروپاست. توماس در ابتدا توجه حاضران در کنفرانس را به چند برنامه جالب که در سایت ای‌ِبی وجود دارد، جلب کرد و همچنین لیستی از آمار مهم در مورد سایت ای‌ِبی را ارائه  داد. او در مورد اینکه در یک روز ۴ میلیون قلم کالا توسط شرکت ای‌ِبی فروخته می‌شود و ۲۰میلیارد نفر در هرماه از سایت ای‌ِبی دیدن می‌کنند، صحبت کرد.  به گفته ‌هابسچر، «در درون سازمان، زمانی‌که نیاز است کارکنان در ارتباط با یکدیگر کار کنند، از روش پنجره خرید استفاده می‌شود». همچنین این موضوع که شرکت ای‌ِبی از تجربه سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و یوتیوب که ترویج‌کننده و الهام‌بخش شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند نیز سود می‌برد، قابل توجه است.

  •  با مردم در ارتباط باشید‌

هابسچر می‌گوید: «اگر ما به این مسئله توجه کنیم که مردم امروزه چگونه بایکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و نیز کارمندان خود را بخشی از این مردم بدانیم، می‌توانیم به‌راحتی از این ارتباطات در جهت افزایش فروش شرکت بهره ببریم.» مردم از تکنولوژی چگونه استفاده می‌کنند؟ با استفاده از فلیکر عکس‌های خود را بار‌گذاری می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند. لینکدین به آنها کمک می‌کند تا  در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای‌تر ‌فعال باشند. یوتیوب نیز راه دیگری برای حضور در شبکه‌های اجتماعی است. شاید مهم‌ترین قسمتی که سخنرانی ‌هابسچر به آن اشاره دارد، این است که چگونه شرکت ای‌ِبی موفق شد تا کارکنان خود را برای پیوستن به شبکه‌های اجتماعی و انطباق  با رسانه‌های اجتماعی ترغیب کند. ای‌ِبی  کارکنان خود را  قسمتی از افراد عادی  می‌داند و سعی می‌کند تا با توجه به علايق افراد عادی برای آنان برنامه‌ریزی کند. توماس توصیه می‌کند که برای ترغیب کارکنان ابتدا باید سعی کنید تا این افراد و روحیاتشان را به خوبی بشناسید. شبکه‌های اجتماعی با محتوای بالا و با توجه به سلایق  کارکنان ایجاد کنید. او همچنین اضافه می‌کند: «اگر محتوا ضعیف باشد، رسانه‌های اجتماعی کمکی به شما نخواهند کرد.» کانال تلگرامی ichanneh  کانالی است که برای کارکنان ای‌ِبی ایجاد شده ‌و امکان بحث و تبادل‌نظر بین آنها را فراهم کرده است. در میان بحث‌هایی که در این کانال انجام شده است، موضوعی به نام «از رئیس بپرسید» قرار دارد که به افراد این امکان را می‌دهد تا با ایجاد نوعی تعامل با مدیریت و همچنین به کمک ارتباطات، کسب‌و‌کار خود را رونق بخشند. درست مانند مای‌اسپیس تمام کارکنان ای‌ِبی برای ایجاد صفحه شخصی ‌روی اینترانت شرکت تشویق می‌شوند و همچنین کارکنان می‌توانند موضوعات مورد علاقه خود را پیشنهاد دهند. صفحه‌های شخصی کارکنان کلیدی است ‌به سوی زندگی شخصی آنان و نیاز‌ها و علایقشان. آنان همچنین می‌توانند لینک‌هایی را که دوست دارند برای دیگر همکارانشان ارسال کنند.

کارمندان ای‌ِبی در صورت تمایل می‌توانند وبلاگ بسازند. ایجاد وبلاگ، یک راه خوب برای ایجاد ارتباطات جدید و به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌و‌کار و علايق شخصی است.

  •  رابطه مدیران و رسانه‌های اجتماعی‌

سوال دیگری که در سخنرانی ‌هابسچر بدان پرداخته می‌شود، رابطه میان مدیران و رسانه‌های اجتماعی است. مدیران چگونه باید از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند؟ ‌هابسچر به هیچ عنوان وبلاگ‌نویسی را برای مدیران توصیه نمی‌کند، چراکه معمولا محتوایی که مدیران وبلاگ‌نویس تهیه می‌کنند چیزی نیست که افراد عادی به دنبال آن باشند. بزرگ‌ترین نشانه ‌عدم علاقه افراد عادی به وبلاگ‌نویسی مدیران، آمار بازدید کم اینگونه وبلاگ‌هاست.

  •  پادکست‌

نسخه رادیویی یا پادکست  از جمله رسانه‌هایی است که ‌هابسچر در سخنرانی‌اش به آن اشاره می‌کند. اما در رابطه ‌با آن توصیه می‌کند که شخصی با قدرت بیان بالا و صدایی رسا را برای این کار اتخاذ کنید. هرچقدر گوینده شما مسلط تر باشد، برنامه پادکست شما موفق‌تر خواهد بود. ایجاد چنین برنامه‌هایی توسط کارکنان به مدیران این فرصت را می‌دهد که از مسائلی آگاه شوند که هیچ‌گاه از وجودش خبر نداشتند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.