راهکار بازاریابی اپل برای فروش بیشتر آیفون ۷

0

ثبت خاطره‌ها، خصوصا فعالیت‌های مهم و اجتماعی کودکان، همیشه برای والدین اهمیت داشته است، به گونه‌ای که همه پدر و مادرها سعی می‌کنند از اتفاقات مهم کودکان‌شان مانند رفتن به مدرسه، تولد، شرکت در جشن‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و … عکس و فیلم تهیه کنند. از جمله جدیدترین آگهی‌های تبلیغاتی که برند اپل برای معرفی گوشی هوشمند آیفون ۷ خود ارائه داده‌، تهیه یک ویدئوی تبلیغاتی است که در آن گروهی از کودکان به اجرای نمایش رومئو و ژولیت پرداخته‌اند. اپل با تأکید بر این احساس والدین، مبنی بر ثبت لحظات تأثیرگذار زندگی کودکان‌شان، اقدام به ساختن یک ‌‌کلیپ کوتاه از نمایش کودکان کرده است که در آن پدر یکی از این کودکان نیز در حال ثبت این نمایش از طریق گوشی خود است. توجه برند اپل به این نیاز درونی والدین و احساسی که از ثبت موفقیت فرزندان خود دارند، در این کلیپ تبلیغاتی به خوبی احساس می‌شود و این احساس، دقیقا همان چیزی است که سازندگان این ویدئو به دنبال آن بودند؛ یعنی تشویق والدین برای تهیه سری جدید آیفون ۷ و ثبت لحظات شیرین زندگی خود از طریق آن.

نحوه اجرای این ویدئوی تبلیغاتی یکی از شگردهای خلاقانه برای معرفی محصول جدید اپل به شمار می‌رود، در درجه اول انتخاب کودکان برای اجرای این نمایشنامه، مفاهیمی مانند صداقت و درستکاری را به ذهن مخاطبان متبادر می‌کند، چراکه کودکان همیشه با راستی و صداقت برای ما شناخته شده‌اند و هیچ‌گونه فریبکاری‌ای در روایت آنها احساس نمی‌شود. در روند این آگهی سی‌ثانیه‌ای متوجه می‌شویم که در حال تماشای این نمایش در قاب گوشی آیفون ۷ هستیم. در صحنه آخر ویدئو، پدری را می‌بینیم که با گوشی مذکور از نمایش دختر خود در حال فیلمبرداری است، در واقع اینطور احساس می‌شود که بازی این دختربچه در صفحه این گوشی، تبدیل به یک تجربه سینمایی ارزشمند برای پدر او شده که با افتخار و خوشحالی به تماشای آن نشسته است.

شروع این نمایش به حدی واقعی و تأثیرگذار است که در درجه اول نمی‌توان اینطور تصور کرد که آن را در قاب یک گوشی به تماشا نشسته‌ایم. کیفیت تصویر، واقع‌نمایی صحنه‌ها و گستردگی فضایی که به نمایش درمی‌آید، این حس را به بیننده منتقل می‌کنند که این نمایش را در صفحه سینما و یا تلویزيون می‌بینند، نه در صفحه نمایش یک گوشی؛ بنابراین می‌توان اینطور نتیجه گرفت که کیفیت نمایش و واقع‌نمایی آن، تبلیغی موفق و تأثیرگذار از آیفون ۷ است که به صورت ناخودآگاه کیفیت دوربین و صفحه نمایش آن را به مخاطب گوشزد می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.