جذابیت اکوسیستم استارتاپی تایلند

نگاهی به پیشرانه‌های یک اکوسیستم دیجیتالی در حال رشد

0

صنعت دیجیتال یک محرک اصلی برای راهبرد تحول اقتصادی تایلند است. با سیاست‌های حمایتی دولت تایلند در راستای بهبود زیرساخت ملی، تلاش‌های زیادی صورت گرفته ‌تا یک اکوسیستم کامل برای  تقویت توسعه اقتصاد دیجیتالی در تایلند ایجاد شود.

در طول نیمه اول سال ۲۰۱۸، کاربرد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی تایلند به ۲۰۴میلیون دلار از ۶۸ پروژه رسیده است.

دولت تایلند اخیرا طرح مشارکت عمومی-خصوصی برای پارک دیجیتال تایلند را تایید کرده است. پارک دیجیتال تایلند یک حوزه صنعتی جدید است که کسب‌و‌کارهای دیجیتالی و سرمایه‌گذاران دیجیتالی جهانی را هدف گرفته است.

این پارک توسط مرکز تدارکات منطقه‌ای، تولید دیجیتالی جهانی‌ و موسسات آموزشی شناخته‌‌شده احاطه شده است و به تقویت اکوسیستم نوآوری دیجیتالی پررونق کمک می‌کند. پیشنهاد شده است که سرمایه‌گذاران بیشتری برای شرکت در این پروژه جذب شوند.

دولت الکترونیک در تایلند

اخیرا وزیر اقتصاد و جامعه دیجیتال در تایلند روی سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی تاکید کرده ‌تا اطمینان حاصل شود که این کشور برای یک عصر دیجیتالی جدید آمادگی دارد و بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران ارائه دهد. با پیگیری خدمات دولت الکترونیک برای افزایش رقابت دولت تایلند، رتبه‌‌بندی شاخص توسعه دولت الکترونیک تایلند در ۲ سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. ماموریت دولت تشویق به تحول و دستیابی به یکپارچگی دولتی، عملیات هوشمند‌ و خدمات شهروند‌محور است.

به علاوه تایلند نیروی کار ماهر و فراوانی را در دو حوزه مرتبط با کسب‌و‌کار و فناوری ارائه می‌دهد. طبق دفتر کمیسیون آموزش عالی، تایلند تعداد نسبتا زیادی فارغ‌التحصیل دارد. در نیمه اول سال ۲۰۱۷، به‌تنهایی، این کشور ۳۴٫۱۵۸ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در رشته‌های مربوط به علوم، ریاضی‌ و کامپیوتر داشته است.

مردم تایلند کاربران فعال اینترنت هستند به طوری‌که در روز ۹٫۳۸ ساعت آنلاین هستند

از آنجا که این کشور به دنبال توسعه یک اقتصاد فناوری پیشرفته است، مردم تایلند نیز در رقابت فضای سایبری پیشرو هستند. طبق بررسی جهانی دیجیتال ۲۰۱۸ منتشر شده توسط یک شرکت بازاریابی و مدیریت رسانه اجتماعی به نام هوت‌سوت، این کشور در نمودار استفاده از اینترنت جهانی ۲۰۱۷ در صدر بوده ‌و ضریب نفوذ اینترنتی آن ۸۲ درصد است. مردم تایلند کاربران فعال اینترنت هستند به طوری‌که در روز ۹٫۳۸ ساعت آنلاین هستند و ۹۰ درصد از این کاربران هر روز به اینترنت دسترسی دارند.

زیرساخت دیجیتالی در حال تکامل و ظرفیت بالای سرمایه انسانی در این کشور یک اکوسیستم کاملا جذاب را برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده است. طرح‌ها برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت دیجیتالی با همکاری موسسات آموزشی اجرا می‌شوند تا منابع انسانی در پارک دیجیتال تایلند توسعه یابد اعم از معافیت از مالیات بر درآمد شرکت‌ها برای حداکثر ۱۳سال. به ویژه، فعالیت‌های هدفمند می‌توانند از حداکثر طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند، برای مثال توسعه نرم‌افزاری، خدمات دیجیتالی، پارک دیجیتال، مرکز داده، مرکز انکوباتور نوآوری، خدمات فضای ابری، تحقیق و توسعه و خدمات مرتبط.

با وجود اکوسیستم حمایتی و صنعت دیجیتالی در حال رشد، تحول تایلند موجب می‌شود که این کشور به سمت یک اقتصاد دیجیتالی پیش رود و به عنوان یکی از مراکز دیجیتالی در جنوب شرق آسیا شناخته شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.