برنامه‌های تازه نوار برای ورود به بازار خاورمیانه

0

حمید اسدی، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ‌ نوار از اهداف و محصولات جدیدی که در راه دارند می‌گوید:‌ «برای نوار، غیر از کتاب‌های صوتی که از قبل ارائه می‌کردیم، سه لاین جدید مبتنی بر کلام نیز تعریف شده است.» به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، به گفته مدیرعامل نوار، یکی از محصولات جدید نوار که در راه است، کپسول نام دارد. کپسول‌ها محصولات ۱۵ دقیقه‌ای و دراصل خلاصه کتاب‌های معروف مدیریت و روانشناسی و موفقیت هستند. محصول جدید دیگری که تا چند هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود، سریال‌های صوتی نوار هستند که به گفته حمید اسدی، متن، تولید و تمام مراحل آن، کار خود نوار است. «این سریال‌ها حتی اپیزود و فصل‌بندی دارند و به صورت سریالی و هفته‌ای یک قسمت از آن در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.» هم‌بنیانگذار نوار از راه‌اندازی دو نرم‌افزار اندروید و ios نوار خبر می‌دهد و می‌گوید: «با توجه به بازخورد زیادی که از مشتریان گرفتیم و مسائل و مشکلاتی که در اپ‌های قدیمی وجود داشت، نرم‌افزارهای جدید در مراحل آخر کار هستند و به‌زودی راه‌اندازی خواهند شد.» او همچنان از فروش محصولات به ایرانیان خارج از کشور هم خبر می‌دهد و می‌گوید: «در حال انجام کارهای حقوقی برای فروش‌های دلاری و ارزی‌مان هستیم و احتمالا تا آخر سال این امکان فراهم خواهد شد.»

  •  فروش‌های خارجی نوار

مدیرعامل نوار از هدف جدی که دارند اینطور می‌گوید: «سعی‌مان براین است که در تابستان یا پاییز سال آینده در بازارهای خارج از ایران هم حضور داشته باشیم. البته به دلیل شرایط کاری که گاهی به وجود می‌آید ممکن است کمی عقب بیفتد ولی هدف جدی ما این است که به زبان‌های اطراف ایران هم تولید محصول داشته باشیم که اهداف اولیه ما زبان‌های ترکی و عربی است.» اسدی در ادامه بیان می‌کند که به این دلیل که در کانال آفلاین یعنی کانال پخش سی‌دی هم حضور داشته باشیم، محصولات کتاب صوتی‌مان در سوپرمارکت‌ها و کتابفروشی‌ها برای فروش موجود خواهد بود که مخاطبان با خرید این محصولات می‌توانند از طریق کد تخفیفی که روی آنها وجود دارد، برای خرید محصولات روی سایت از آن تخفیف استفاده کنند.

  •  مراحل جذب سرمایه نوار

هم‌بنیانگذار نوار از مراحل جذب سرمایه این استارتاپ برایمان می‌گوید: «اولین مرحله جذب سرمایه ما مربوط به مرحله شتاب‌دهی ما بود و در آن زمان ۲۵میلیون تومان از شتاب‌دهنده‌مان که آواتک بود گرفتیم‌ که به آن جذب سرمایه نمی‌توان گفت و این مقدار تنها به قدری بود که بتوان برای دو یا سه ماه با آن زنده ماند. اولین مرحله جذب سرمایه به معنی واقعی برای ما در مرحله بذری و از شرکت سرآوا پارس و صندوق توسعه فناوری‌های نوین مالی مبلغ ۷۲۵ میلیون تومان، درسال ۹۴ اتفاق افتاد. این سرمایه تا اواسط سال ۹۵ دوام آورد و بعد از آن مجبور شدیم تا مدتی بفروشیم و کار کنیم و گردش مالی برای خودمان ایجاد کنیم. تا اواسط سال ۹۶ به همین روال ادامه دادیم تا زمانی‌که از شرکت پامگرنت سرمایه گرفتیم. این سرمایه به مبلغ تقریبا یک میلیون یورو و مرحله دوم جذب سرمایه برای نوار بود.»

  •  بازار وسیعی که نوار در پی آن است

بنیانگذار این استارتاپ اشاره می‌کند که در این روش کسب‌وکار همه‌چیز به تیم برمی‌گردد. حدود ۴۰نفر درگیر نوار هستند که ۲۵ نفر ثابت و بقیه به صورت پروژه‌ای ولی با حجم بالا در زمینه‌های فنی، تولیدمحتوا و صدا همکاری دارند. او در ادامه توضیح می‌دهد: «کار ما کار کتاب بود آن هم به صورت دیجیتال و توسط فایل‌هایی با حجم بالا، این بود که زمانی‌که برای جذب سرمایه اقدام می‌کردیم معمولا سرمایه‌گذاران خیلی جذب نمی‌شدند، ولی جایی بود که وقتی برای جذب سرمایه می‌رفتیم، تیم را دیدیم که در آن افرادی وجود داشت که هرکدام ارزش‌آفرین بودند. حقیقتا تازه در این مرحله بود که متوجه شدیم نوار چه هست و چه می‌تواند باشد. امروز نوار را به صورت یک پلتفرم می‌بینیم که به صورت موازی با زندگی مردم، کانتنت تولید می‌کند و به آنها ارائه می‌دهد. این بازار وسیعی است که ما فکر می‌کنیم می‌توانیم آن را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.