بازاریابی محتوا چگونه به کار شرکت‌های کوچک و متوسط می‌آید

استراتژی دقیق و حساب‌شده در فضای کسب‌و‌کار

0

هیچ کسب‌و‌کار کوچکی بدون یک استراتژی دقیق و حساب‌شده نمی‌تواند روزی به کسب‌و‌کاری بزرگ و شناخته‌شده تبدیل شود. استفاده و به‌کارگیری از استراتژی در فضای کسب‌و‌کار امروزی به‌قدری دارای اهمیت شده‌ که تدوین استراتژی در ‌همه‌‌ سطوح سازمان به امری حیاتی بدل شده‌است. 

در این مقاله قصد داریم تا با یکی از قدرتمندترین انواع استراتژی با نام استراتژی محتوا برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط در قسمت بازاریابی و تبلیغات بیشتر آشنا شویم.

چرا بازاریابی محتوا برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط؟

بر اساس DemandMetric، بازاریابی محتوا در مقابل روش‌های بازاریابی سنتی، دارای ۶۲درصد هزینه‌ ‌کمتر و اثربخشی ۳ برابری است و بدین معنا‌ست که با هزینه کمتر می‌توان به نتیجه دلخواه رسید و برای کسب‌و‌کارهای کوچک با منابع مالی محدود استفاده از استراتژی محتوا بسیار ارزشمند است.

به عنوان مثال، ایجاد وبلاگ ‌روی وب‌سایت کسب‌و‌کار شما می‌تواند پیام‌های زیادی را به مخاطبان مخابره کند. اطلاعات موجود در وبلاگ اگر با منابع موثق نقل شود، به مخاطبان گوشزد می‌کند که این اطلاعات از زبان افراد متخصص بیان می‌شود.

بهترین روش‌های بازاریابی محتوا

در ادامه ۵روش بازاریابی محتوا‌ را که با عنوان هک رشد نیز شناخته می‌شوند، می‌خوانید. علت اصلی این نامگذاری، به اثربخشی این ۵روش باز‌می‌گردد. این روش‌ها نسبت به سایر روش‌های بازاریابی محتوا دارای ضریب بازدهی بالایی هستند و قادرند کسب‌و‌کار را در کمترین زمان ممکن متحول کنند. به همین دلیل این روش‌ها بیشتر توسط کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تولید محتوای اختصاصی

همانطور که پیش‌‌تر گفته‌ شد، استفاده‌کردن از وبلاگ در وب‌سایت کسب‌و‌کار می‌تواند با جلب مخاطبان جدید منجر به تبلیغ کسب‌و‌کار شما شود. کلیدواژه‌های کسب‌و‌کار خود را شناسایی کنید و با توجه به اصول نگارش محتوا و بازاریابی محتوا در مورد این کلیدواژه‌ها محتوای مناسب و تخصصی تولید کنید؛ محتوایی که کپی یا ترجمه‌‌ صرف نباشد، کمی خلاقیت به خرج دهید!

استفاده از تبلیغات هدفمند گوگل و فیس‌بوک

بر اساس نظرات منتشر‌شده توسط مشاوران استراتژیک دیجیتال مارکتینگ، مشتریان برای انجام یک خرید اینترنتی، به صورت میانگین ۹ بار به وب‌سایت سر می‌زنند.

گوگل و فیس‌بوک تبلیغات هدف را به مشتریانی که پس از بازدید از وب‌سایت شما تصمیم به خروج از آن ‌گرفته‌اند، نمایش می‌دهد. بدین ترتیب احتمال بازگشت این بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما افزایش می‌یابد.

بن‌های تخفیفی

استفاده از بن‌‌های تخفیفی همواره یکی از روش‌های پرطرفدار و مؤثر در برقراری ارتباط با مشتریان است. معاوضه‌  یک بن تخفیف و دریافت ایمیل آنها یک معامله‌  است‌. بن تخفیف برای مشترین بسیار پذیرا و دلچسب است و به مشتریان انگیزه‌‌ خرید را القا می‌کند. در سمت دیگر، شما نیز به بانکی از ایمیل به منظور انجام تبلیغات و معرفی خدمات جدید به مشتریان دست خواهید یافت. علاوه بر این، شما به واسطه‌  بن‌های تخفیف می‌توانید توجه زیادی را به وب‌سایت خود جلب کنید و سایر محصولات خود را به بازدید‌کنندگان عرضه کنید.

بهره‌گیری از مستندات شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افرادی که به صورت آنلاین خرید می‌کنند، معمولا زمان زیادی را صرف بررسی و مطالعه‌  نظرات کاربران و خریداران قبلی محصول مورد نظرشان می‌کنند. بر اساس پرسشنامه‌  ‌BrightLocal، ۸۴ درصد از مردم برای خرید محصولات به صورت اینترنتی، به نظرات کاربران اعتماد می‌کنند. بنابراین استفاده از این نظرات و ارائه‌  آنها به صورت مستند می‌تواند در جلب نظر مخاطبان و بینندگان بسیار مؤثر باشد.

محتوای گران ولی رایگان

در این روش از استراتژی محتوا و یک مطلب به صورت انتخابی در ازای دریافت ایمیل، به مشتری عرضه می‌شود. این روش همانند بن تخفیفی انجام می‌شود. تفاوت این دو روش در محتوایی است که به مخاطب ارائه می‌شود. در نهایت هدف این روش نیز جمع‌آوری ایمیل مخاطبان و افزایش زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در وب‌سایت است.

به عنوان مثال، شما می‌توانید یک فایل پی‌دی‌اف را به صورت رایگان در ازای دریافت ایمیل به بازدیدکنندگان ارائه دهید. از طرفی دیگر با افزایش کیفیت تولید محتوا در وب‌سایت، می‌توانید به صورت داوطلبانه بازدیدکنندگان را مجاب به عضویت در خبرنامه وب‌سایت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.