اینفیبیم، دیجی‌کالای هندی‌هاست

0

این شرکت که فعالیت خود را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرده‌، دفاتری در دهلی، احمدآباد، بمبئی و بنگلور دارد و در کل ۱۳۰۰کارمند استخدام کرده است. اینفیبیم، یک کتابخوان الکترونیکی به نام اینفیبیم‌پی و یک دستگاه رسانه‌ای به نام اینفیبیم‌فی راه‌اندازی کرده است. این شرکت، در جولای ۲۰۱۵ به‌عنوان اولین شرکت تجارت الکترونیک هند انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۸، اینفیبیم یک وب‌سایت چاپ عکس شخصی‌سازی‌شده به نام Picsquare.com را خریداری کرد. در سال ۲۰۱۴، یک شرکت بازاریابی دیجیتالی به نام Odigma را نیز به مبلغ ۵ میلیون دلار خرید.

در سال ۲۰۱۷، اینفیبیم در یک معامله با ارزش ۲۸۹ میلیون دلار با CCAVenue ادغام شد.

کسب‌و‌کارهای اینفیبیم عبارتند از: خرده‌فروشی آنلاین از طریق وب‌سایت پرچمدار «infibeam.com»، خدمات نرم‌افزار پلتفرم تجارت الکترونیک از طریق «buildabazaar.com»، بازار کار تجارت الکترونیک «dhamaal.com» و کتابخوان الکترونیک با برند خود. فوربس، راهبرد اینفیبیم را اینگونه توصیف کرده است «به‌نظر می‌رسد که اکثر مدل‌های استاندارد را به مبارزه می‌طلبد.» بازده مالی این شرکت در سال ۲۰۱۳،  10میلیارد دلار گزارش شده بود.

وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین این شرکت کتاب، لوازم برقی‌ و محصولات مربوط به زندگی را به‌فروش می‌رساند. این وب‌سایت، مجموعه‌ای از ۱۲میلیون محصول در حوزه کتاب، لوازم برقی، سبک زندگی، هدایا و رسانه دارد. در سال ۲۰۱۱، بازوی تدارکات خود را در اکثر شهرهای هند راه‌اندازی کرد. در سپتامبر ۲۰۱۰، این استارتاپ به‌عنوان یکی از ۵ برند دیجیتالی برتر در دسته‌بندی تجارت الکترونیک انتخاب شد. اینفیبیم، تنها فروشنده آنلاین مجاز آیفون در هند است.

پلتفرم تجارت الکترونیک این شرکت به نام بیلدبازار یک پلتفرم نرم‌افزار به‌عنوان خدمات است که در هند و خاورمیانه فعالیت دارد. این شرکت، در ابتدا پلتفرم تجارت الکترونیک خود را برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین برای کتاب‌فروشی‌های های‌دیزاین، تی‌تی‌کی پرستیژ و کراس ورد گسترش داد. در سال ۲۰۱۱، این پلتفرم از طریق بیلدبازار در اختیار تمام افراد قرار گرفت و به کاربران امکان داد تا فروشگاه وب خود را ایجاد کنند. بیلدبازار در سال ۲۰۱۴ جایزه «ایده تغییر بازی سال» را دریافت کرد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ در منطقه خاورمیانه راه‌اندازی شد و از مارس ۲۰۱۵، ۳۰هزار فروشگاه دارد.

یکی از شرکت‌های وابسته اینفیبیم به‌نام اینفیبیم دیجیتال اینترتینمنت، در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. این شرکت راهکارهای پلتفرم پخش و دانلود موسیقی را برای برندهای موسیقی ایجاد می‌کند. در سال ۲۰۱۳، این شرکت اپلیکیشن پخش و دانلود جایو اچ‌دی شرکت سونی را در تلفن‌های هوشمند ایکس‌پریای سونی ساخت.

این شرکت همچنین از طریق شرکت وابسته ODIGMA که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است، خدمات بازاریابی دیجیتالی ارائه می‌دهد. ODIGMA 70 نفر را استخدام کرده ‌و کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی مربوط به حدود ۴۰۰ برند را اداره می‌کند.

شیپ‌دروید، یک پلتفرم تجمیع تدارکات در ژانویه ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد تا خدمات تدارکاتی را به‌طور منسجم به بازرگانان کوچک در سراسر کشور ارائه دهد. این پلتفرم ۲۰هزار پین‌کد را در ۶۰۰ شهر پوشش می‌دهد. این پلتفرم به بازرگانان امکان می‌دهد تا حالت تحویل را انتخاب کنند از قبیل زمینی، راه‌‌آهن یا هوایی. همچنین می‌توانند تحویل سریع‌السیر یا عادی را انتخاب کنند.

اینفیبیم در سال ۲۰۱۶ مبلغی معادل با ۸.۹میلیون دلار روی CCAvenue سرمایه‌گذاری کرد. در فوریه ۲۰۱۷ نیز به این شرکت سرمایه تزریق کرد و از احتمال ادغام با CCAvenue خبر داد.

در آگوست ۲۰۱۳، اینفیبیم بازار کار تجارت الکترونیک خود به نام Dhamaal.com را با همکاری CCAvenue راه‌اندازی کرد. دامال مجموعه‌ای از ۱۵میلیون محصول داشت. این وب‌سایت، روی پلتفرم بیلدبازار ایجاد شد و همچنین به عنوان بازار کار مشترک با ۵۰بانک هندی همکاری کرده است.

در فوریه ۲۰۱۰، اینفیبیم‌پی (Pi)، یک کتابخوان الکترونیک که از فناوری کاغذ و جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند، را راه‌اندازی کرد. پی، یک صفحه ۶ اینچی با ۸ سطح مختلف دارد. این دستگاه، می‌تواند فایل‌های موسیقی را پخش کرده، اسناد ورد را بخواند و از ۱۳زبان هندی نیز پشتیبانی کند. این دستگاه، یک حافظه ۵۱۲ مگابایتی دارد که می‌تواند ۳۰۰کتاب را ذخیره کرده و از حافظه خارجی تا ۴ گیگابایت پشتیبانی کند. این دستگاه، که کمتر از ۱۰میلی‌متر است، ۱۸۰گرم وزن دارد. در سال ۲۰۱۱، اینفیبیم، دومین نسخه از کتابخوان الکترونیک خود را راه‌اندازی کرد و آن را پی‌۲ نامید. پی‌۲، یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی است و قابلیت اتصال بی‌سیم دارد. این دستگاه، یک حافظه داخلی ۲ گیگابایتی دارد و می‌توان از طریق کارت اس‌دی خارجی تا ۳۲ گیگابایت حافظه آن را ارتقا داد. قدرت باتری آن، به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا ۸۰۰۰ صفحه را بخواند. این شرکت، بیش از ۵۰۰هزار کتاب الکترونیکی در فروشگاه وب خود دارد که می‌توان به‌طور مستقیم از کتابخوان الکترونیکی و از طریق وای‌فای به آن دسترسی داشت و کتاب‌های الکترونیکی را خریداری کرد. 

با همه اینها با سیاستگذاری غلط مسئولان هندی و قوانین اشتباه در مورد نحوه حضور شرکت‌های خارجی باوجود کمپانی‌های آمریکایی مثل آمازون اینفیبیم بخش قابل‌ توجهی از مارکت هندوستان را از دست داده‌است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.