رشد کسب‌وکار

اینفیبیم، دیجی‌کالای هندی‌هاست

این شرکت که فعالیت خود را در سال 2007 آغاز کرده‌، دفاتری در دهلی، احمدآباد، بمبئی و بنگلور دارد و در کل 1300کارمند استخدام کرده است. اینفیبیم، یک کتابخوان الکترونیکی به نام اینفیبیم‌پی و یک دستگاه رسانه‌ای به نام اینفیبیم‌فی راه‌اندازی کرده است. این شرکت، در جولای 2015 به‌عنوان اولین شرکت تجارت الکترونیک هند انتخاب شد.

در سال 2008، اینفیبیم یک وب‌سایت چاپ عکس شخصی‌سازی‌شده به نام Picsquare.com را خریداری کرد. در سال 2014، یک شرکت بازاریابی دیجیتالی به نام Odigma را نیز به مبلغ 5 میلیون دلار خرید.

در سال 2017، اینفیبیم در یک معامله با ارزش 289 میلیون دلار با CCAVenue ادغام شد.

کسب‌و‌کارهای اینفیبیم عبارتند از: خرده‌فروشی آنلاین از طریق وب‌سایت پرچمدار «infibeam.com»، خدمات نرم‌افزار پلتفرم تجارت الکترونیک از طریق «buildabazaar.com»، بازار کار تجارت الکترونیک «dhamaal.com» و کتابخوان الکترونیک با برند خود. فوربس، راهبرد اینفیبیم را اینگونه توصیف کرده است «به‌نظر می‌رسد که اکثر مدل‌های استاندارد را به مبارزه می‌طلبد.» بازده مالی این شرکت در سال 2013،  10میلیارد دلار گزارش شده بود.

وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین این شرکت کتاب، لوازم برقی‌ و محصولات مربوط به زندگی را به‌فروش می‌رساند. این وب‌سایت، مجموعه‌ای از 12میلیون محصول در حوزه کتاب، لوازم برقی، سبک زندگی، هدایا و رسانه دارد. در سال 2011، بازوی تدارکات خود را در اکثر شهرهای هند راه‌اندازی کرد. در سپتامبر 2010، این استارتاپ به‌عنوان یکی از 5 برند دیجیتالی برتر در دسته‌بندی تجارت الکترونیک انتخاب شد. اینفیبیم، تنها فروشنده آنلاین مجاز آیفون در هند است.

پلتفرم تجارت الکترونیک این شرکت به نام بیلدبازار یک پلتفرم نرم‌افزار به‌عنوان خدمات است که در هند و خاورمیانه فعالیت دارد. این شرکت، در ابتدا پلتفرم تجارت الکترونیک خود را برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین برای کتاب‌فروشی‌های های‌دیزاین، تی‌تی‌کی پرستیژ و کراس ورد گسترش داد. در سال 2011، این پلتفرم از طریق بیلدبازار در اختیار تمام افراد قرار گرفت و به کاربران امکان داد تا فروشگاه وب خود را ایجاد کنند. بیلدبازار در سال 2014 جایزه «ایده تغییر بازی سال» را دریافت کرد. این پلتفرم در سال 2014 در منطقه خاورمیانه راه‌اندازی شد و از مارس 2015، 30هزار فروشگاه دارد.

یکی از شرکت‌های وابسته اینفیبیم به‌نام اینفیبیم دیجیتال اینترتینمنت، در سال 2012 راه‌اندازی شد. این شرکت راهکارهای پلتفرم پخش و دانلود موسیقی را برای برندهای موسیقی ایجاد می‌کند. در سال 2013، این شرکت اپلیکیشن پخش و دانلود جایو اچ‌دی شرکت سونی را در تلفن‌های هوشمند ایکس‌پریای سونی ساخت.

این شرکت همچنین از طریق شرکت وابسته ODIGMA که در سال 2014 تاسیس شده است، خدمات بازاریابی دیجیتالی ارائه می‌دهد. ODIGMA 70 نفر را استخدام کرده ‌و کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی مربوط به حدود 400 برند را اداره می‌کند.

شیپ‌دروید، یک پلتفرم تجمیع تدارکات در ژانویه 2015 راه‌اندازی شد تا خدمات تدارکاتی را به‌طور منسجم به بازرگانان کوچک در سراسر کشور ارائه دهد. این پلتفرم 20هزار پین‌کد را در 600 شهر پوشش می‌دهد. این پلتفرم به بازرگانان امکان می‌دهد تا حالت تحویل را انتخاب کنند از قبیل زمینی، راه‌‌آهن یا هوایی. همچنین می‌توانند تحویل سریع‌السیر یا عادی را انتخاب کنند.

اینفیبیم در سال 2016 مبلغی معادل با 8.9میلیون دلار روی CCAvenue سرمایه‌گذاری کرد. در فوریه 2017 نیز به این شرکت سرمایه تزریق کرد و از احتمال ادغام با CCAvenue خبر داد.

در آگوست 2013، اینفیبیم بازار کار تجارت الکترونیک خود به نام Dhamaal.com را با همکاری CCAvenue راه‌اندازی کرد. دامال مجموعه‌ای از 15میلیون محصول داشت. این وب‌سایت، روی پلتفرم بیلدبازار ایجاد شد و همچنین به عنوان بازار کار مشترک با 50بانک هندی همکاری کرده است.

در فوریه 2010، اینفیبیم‌پی (Pi)، یک کتابخوان الکترونیک که از فناوری کاغذ و جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند، را راه‌اندازی کرد. پی، یک صفحه 6 اینچی با 8 سطح مختلف دارد. این دستگاه، می‌تواند فایل‌های موسیقی را پخش کرده، اسناد ورد را بخواند و از 13زبان هندی نیز پشتیبانی کند. این دستگاه، یک حافظه 512 مگابایتی دارد که می‌تواند 300کتاب را ذخیره کرده و از حافظه خارجی تا 4 گیگابایت پشتیبانی کند. این دستگاه، که کمتر از 10میلی‌متر است، 180گرم وزن دارد. در سال 2011، اینفیبیم، دومین نسخه از کتابخوان الکترونیک خود را راه‌اندازی کرد و آن را پی‌2 نامید. پی‌2، یک دستگاه با صفحه نمایش لمسی است و قابلیت اتصال بی‌سیم دارد. این دستگاه، یک حافظه داخلی 2 گیگابایتی دارد و می‌توان از طریق کارت اس‌دی خارجی تا 32 گیگابایت حافظه آن را ارتقا داد. قدرت باتری آن، به‌گونه‌ای است که می‌تواند تا 8000 صفحه را بخواند. این شرکت، بیش از 500هزار کتاب الکترونیکی در فروشگاه وب خود دارد که می‌توان به‌طور مستقیم از کتابخوان الکترونیکی و از طریق وای‌فای به آن دسترسی داشت و کتاب‌های الکترونیکی را خریداری کرد. 

با همه اینها با سیاستگذاری غلط مسئولان هندی و قوانین اشتباه در مورد نحوه حضور شرکت‌های خارجی باوجود کمپانی‌های آمریکایی مثل آمازون اینفیبیم بخش قابل‌ توجهی از مارکت هندوستان را از دست داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.