اینترنت اشیا برای فساد مواد غذایی ‌هم راهکار دارد

0

شرکت ان‌تی‌تی و ان‌تی‌تی دوکومو در آمریکا اعلام کرده است که با استفاده از اینترنت اشیاء یک سرویس نظارت بر دما و رطوبت برای یخچال‌ها و فریزرهای صنعتی در آمریکا راه‌اندازی می‌کند. مشتریان می‌توانند از تلفن‌های هوشمند یا کامپیوترهای شخصی برای نظارت بر دما و رطوبت تجهیزات خود استفاده کنند، در صورت بروز مشکل هشدارهایی را دریافت کرده و هر ماه گزارش‌هایی را درباره دما و رطوبت دریافت کنند و تنظیمات را بر اساس این گزارش‌ها تغییر دهند.

دوکومو این خدمات را با همکاری یک شرکت راهکارهای اینترنت اشیاء به نام مای‌دیوایسز در کالیفرنیا ایجاد کرده است. این شرکت فناوری اینترنت اشیاء را بر اساس فناوری ارتباط داده بی‌سیم برای انتقالات با قدرت پایین و محدوده طولانی به نام LoRa ارائه می‌دهد.

داده‌های مربوط به دما و رطوبت که در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها جمع‌آوری می‌شوند، در فضای ابری در زمان واقعی موجود هستند تا بتوان دما را مدیریت کرد. امکان اتوماسیون کارآمد فرآیند‌ها از قبیل تایید دیداری توسط کارمندان و کاهش زباله‌ها از این طریق وجود دارد.

این سیستم از ویژگی LoRaWANTM ، یک پروتکل شبکه‌سازی وسیع استفاده می‌کند که به حسگرها امکان می‌دهد به مدت بیش از ۵ سال بدون تعویض کار کنند.

مدیریت دمای یخچال یک موضوع مهم برای فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌هاست، زیرا خرابی تجهیزات می‌تواند منجر به فاسدشدن مواد غذایی شود. با وجود تقاضای زیاد برای یخچال‌های صنعتی که قابلیت نظارت از راه دور دارند، چنین تجهیزاتی بسیار گران است و چرخه تعویض آن می‌تواند طولانی باشد، به همین دلیل در حال حاضر بسیار از یخچال‌ها در بازار آمریکا این قابلیت را ندارند.

این خدمات جدید تحت طرح اینترنت اشیاء جهانی دوکومو راه‌اندازی شده است. این طرح برای ارائه پشتیبانی عملیاتی و اتصال و مشاوره به شرکت‌های ژاپنی که اقدامات اینترنت اشیاء جهانی انجام می‌دهند، معرفی شده است.

انتظار می‌رود که دوکومو به همکاری با شرکت‌های پیشرفته آمریکا ادامه دهد تا راهکارهای اینترنت اشیاء بیشتری را به مشتریان عرضه کند تا بتوانند بازدهی خود را افزایش دهند و ارزش‌آفرینی کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.