ایده‌های منتخب اولین جشنواره ایده تا کسب و کار ربع رشیدی

0

اولین جشنواره ایده تا کسب و کار ربع رشیدی با هدف، توانمندسازی ایده هایی که هنوز فرصت تبدیل به کسب و کارهای واقعی را نداشته‌اند و ارائه راه حل های تجاری سازی ایده ها به طراحان ایده  برگزار گردید و از ۲۵ ایده منتخب سه ایده از سمت داروران و یک ایده مردمی انتخاب شد.(اکبر هاشمی مدیر مسئول هفته نامه شنبه علاوه بر حضور در تیم داوری به ایراد سخرانی با موضوع “شکست”  پرداخت.)

به گزارش سرویس فناوری نصر، اولین جشنواره ایده تا کسب‌وکار همزمان با چهارمین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته‌ی ربع رشیدی  به مدت سه روز در سالن آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز به همراه بخش های مختلفی چون مسابقه ، سخنرانی، کارگاه برگزار  شد.

طی این جشنواره ۱۰۰ ایده حدود ۴ روز فرصت داشتند تا با نمایش ایده‌های خود و استفاده از راهنمایی‌های مربیان ایده‌های خود را به کسب‌وکار تبدیل کنند.

به هر ایده غرفه‌ای در سالن آذربایجان نمایشگاه بین‌المللی تبریز به صاحبان ایده اختصاص داده شده است و صاحبان ایده می‌توانند ایده‌های خود را به بازدیدکنندگان و مربیان که دارای تخصص‌های متفاوتی هستند، ارائه کنند. تیم‌های مختلف علاوه بر مشاوره گرفتن از مربیان و تلاش برای تبدیل ایده‌ به کسب‌وکار می‌توانند از فرصت پیدا کردن سرمایه‌گذار و هم‌تیمی بهره‌مند شوند.

همچنین بخش اصلی این رویداد به مسابقه اختصاص یافته است. در مرحله‌ی اول ۲۰ ایده از میان ۱۰۰ ایده توسط داوران انتخاب می‌شوند و به بخش نهایی راه پیدا می‌کنند. این ۲۰ ایده در طی پارت‌های مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت و ایده‌ی خود را به داوران ارائه می‌کنند، سپس با رای داوران ۳ ایده‌ی برتر انتخاب خواهند شد. تیم اول سه سکه، تیم دوم دو سکه و تیم اول یک سکه برنده خواهند شد. از طرف دیگر، تمامی ۱۰۰ ایده می‌توانند در مسابقه‌ی انتخاب مردمی که توسط کدی که به هر ایده داده شده و از طریق ارسال آن به سامانه ۳۰۰۰۵۲۸۲۸۲ برنده را با جایزه‌ی یک سکه مشخص کنند. هدف از برگزاری این جشنواره،  ارائه راه حل های تجاری سازی ایده ها به طراحان ایده است.

۲۵ ایده برتر شرکت کننده در جشنواره:

  • فراسیب:

فروشگاه بومی اپلیکیشن های آی او اس می باشد که کاربران از طریق آن امکان نصب برنامه های ایرانی و توسعه دهندگان ایرانی امکان انتشار برنامه های خود به صورت رایگان و یا پولی را دارند.اصلی ترین انگیزه توسعه این نرم افزار افزایش پویایی در جامعه ی برنامه نویسان آی او اس کشور است.

  • شناسایی , تکثیر معرفی ژنوتیپ گل محمدی بدون خار:

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی مهم و بومی استان می باشد و ارزش اقتصادی بالایی دارد.وجود خار در این گل یکی از موانع مهم برداشت سریع این محصول می باشد.با تغییر ژن گل محمدی خاردار به  گل محمدی بدون خار که این روش سبب تسهیل در برداشت محصول می شود.

  • سپتفا:

سامانه پایش تجهیزات فناوری اطلاعات بانک.سیستم نرم افزاری جهت مانیتورینگ تجهیزات آیتی شبکه بانکی کشور.و دو پلتفورم تحت وب و اپلیکیشن موبایل طراحی و پیاده سازی شده اند. این سامانه اطلاعات کاملی از نحوه کارکرد با تجهیزات آیتی را در اختیار کاربر شعبه قرار می دهد.

  • بز عنکبوتی و تولید الیاف:

تولید ژن پروتئین مربوط به تار عنکبوت را از بدن آن استخراج کرده و در کروموزوم های نوعی بز قرار میدهیم تا شیر این بز پروتئین های مربوط به تار عنکبوت را بوجود آورد. شیر دوشیده شده از این حیوان باید جداشازی و فراوری شده تا الیاف تار عنکبوت از آن استخراج شود.

  • بانکچه:

تمام اطلاعات مربوط به سرمایه ی بانکی تسهیلات و سپرده ی شخصی را در اختیار کاربر قرار می دهد و مشتری می تواند طرح های بانکی را باجزئیات دریافت کند و بهترین راه حل ممکن برای برطرف کردن نیازش را انتخاب کند.

  • بوفاندو:

یک وبسایت اینترنتی فروشگاهی است که در آن هر فروشنده می تواند کالای آماده برای فروش خود را ثبت یا از بانک کالاهای موجود نیاز خود را تامین کند.

  • طبریز:

تولید انیمیشن به زبان ترکی و تم تبریز با توجه به نیاز مشتری برای ایجاد سرگرمی ، تبلیغ و غیره در شبکه های اجتماعی.

  • اورن:

آموزش و یادگیری بر پایه ی رویکرد تعاملی و بازی وار سازی است. این اپلیکیشن موبایل امکان استفاده در هر زمان و مکان را برای کاربر فراهم میکند.

  • تیر برق سبز:

این ایده در تمام مکان هایی که برای روشنایی از تیر برق استفاده می کنند برای زنگدی سالم تر ، بهتر ، تامین انرژی بیشتر و زیباسازی محیط شهری با استفاده از تمام عناصر طبیعی برای تامین انرژی موذد نیاز در روشنایی شهر استفاده میشود.

  • یونیزه سازی:

این دستگاه با ایجاد میدان الکتریسیته در داخل فیلتری که برای آن طراحی شده یون های مثبت مربوط به ریزگرد ها که در هوای آلوده وجود دارد راا جذب میکند و هوای تمیز را به وسیله ی رابط به ماسکی که کابر از آن استفاده میکند انتقال می دهد.

  • مینی توربین آبی برای چاه های عمیق جهت تولید برق:

طراحی یک ژنراتور برق آبی کوچک بدون نیاز به ساخت یک سد میباشد که میتوان آنرا در نسیر یک رودخانه ، آبرا یا خروجی آب چاه های عمیق نصب کرد.

  • سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای تشخیص بیماری و پیشنهاد بهترین گیاه دارئی:

این نرم افزار به منظور انتخاب گیاهان دارویی مناسب برای بیمارن طزاحی شده است که با توجه به یک سری پرسش های هوشمند از بیمار در مورد نشانه های بالینی بیماری و نیز ویژگی خاص آن بهین هترین گیاه را پیشنهاد می کند.

  • ترکیب گیاهی نوزاویت موثر بر بیماری نوزمای زنبور عسل:

این ترکیب گیاهی راهکاری برای درمان بیماری نوزمای زنبور عسل که مشابه سرما خوردگی انسانی می باشد است.

  • علف کش تشعشعی:

وسیله ای که با تولید و تاباندن امواج الکترو مغناطیسی بر روی علف های هرز بسته به مقدار انرژی که از امواج ساطع می شود، آب متمرکز در نسوخ علف های هرز را گرم و باعث فروپاشی ساختار آوندی علف ها می شود.

  • سیستم نت جامع صبا:

این سیستم با ارائه راه کارهایی برای مدیریت صحیح ، فرایند نگهداری و تعمیرات ، سالانه صرفه جویی مالی آنرا کاهش می دهد. این ایده شامل چهار بخش: نت شهری ، نت صنعت ، نت آفیس و اپلیکیش آچار ارائه گردیده شده است.

  • شهر سالم:

سایت ارائه دهنده خدمات محله ای از جمله گزارش مشکلات محله , زیبا سازی منطقه ای و ارسال عکس و انتقاد مردم از محله خود جهت ارتباط راحت تر با مسئولین.

  • ایون:

ترجمه کتب انگلیسی به صورت تخصصی به زبان فارسی توسط مترجمان خبره و ویراستار برای دانشجویان ، استادان و علاقمندان

  • دستگاه سرشور و خشک کن تمام اتوماتیک:

این دستگاه برای کمک به معلولین ، سالمندان یا استفاده در مکان های عمومی مثل آرایشگاه ها برای رفع نیاز شستشوی سر به صورت اتوماتیک بدو نیاز به استفاده دست.

  • فروشگاه نوین قهوه مبتنی بر بگ مشتریان:

توسط این برنامه مشتریان میتوانند فقط با یک عمل ساده و یک بار نزدیک کردن گوشی خود به تگ ها قهوه ی مورد نظر را سفارش دهند.

  • سیستم کنترل هوشمند هوای متراکم:

این ایده با استفاده از تجهیزات ساده بر روی خودرو های دیزلی و لوکس میتواند هوای متراکم داخل تایر خودروها را به هم متصل کرده و کنتر لحضه ای بر آنها ایجاد کند که در زمان حادثه ای مثل ترکیدگی تایر اتومبیل کنترلی لازم را داشته باشد.

  • دایرکتوری:

می باشد. با امکانات لازم برای معرفی سامانه یکپارچه بانک اطلاعاتی و دایرکتوری تجاری مبتنی بر مدل تجارت الکترونیک  تولید کنندگان و بازرگانان داخلی را به پنج زبان مختلف بر روی یک بستر آنلاین متمرکز در سطح بازار های جهانی از طریق پورتال اینترنتی فراهم نماید.

  • بتن خود ترمیم باکتری دار:

بتن پیشنهادی این طرح به واسط باکتری موجود در آن توانایی ترمیم خود را داشته و مشکل ترک در بتن و نفوذ یون های مضر داخل آن را برطرف میکند.

  • آچار همه کاره:

نوعی آچار که بر سر بکس یا پیچ گوشتی وصل میشود و میتوان مهره های سایز ۶ تا ۲۰ ، قلاب ها و پیچ های خروسکی را باز و بسته کند.

  • شناسایی محل نشتی در خطوط لوله انتقال مواد نفتی:

استفاده از سنسورهای فیبر نوری برای شناسایی بموقع محل دقیق بروز نشتی جهت پیشگیری حوادث جانی و مالی و محیط زیستی.

  • کلید و پریز هوشمند:

این کلید و پریز با استفاده از تکنولوژی ارتباطات رادیویی و اینفرارد بستری محیا کرده است که هر ساختمان با هر نوع سیم کشی بتواند از امکانات مدیریت هوشمند خانگی بهره مند شود

در نهایت سه ایده‌ی زیر بعنوان ایده‌های برتر اولین جشنواره ایده تا کسب و کار ربع رشیدی انتخاب شدند.

نفر اول

اکبر عبدی قاضی جهانی-شناسایی و معرفی ژنوتیپ بدون خار گل محمدی رقم قاضی جهان

نفر دوم

سید محمد فاروق اشرف سجادی-سیستم کنترل هوشمند هوای متراکم

نفرات سوم بصورت مشترک

علی داداشی-اورن

هانیه قصاب زاده-تیربرق سبز

ایده منتخب مردم

حامد نجفی

دستگاه ضدعفونی کننده لوازم آرایشی و  بهداشتی شرکت زیستاخذ ٧٧٠ رای از مجموع ٥١٩٠ راي

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.