استارتاپ‌تان را در شهرخودتان راه بیندازید

0

اولین سوالی که در ذهن یک کارآفرین نقش می‌بندد، آن است که «از کجا شروع کنم؟». در اینجا به برخی از نکات مربوط به این پرسش می‌پردازیم.

  •  پشتیبانی جامعه

تقریبا‌ هر کارآفرینی به نقش مهم پشتیبانی مردم جامعه اشاره می‌کند. طبق گفته یکی از مدیرعاملان، صاحبان کسب‌و‌کارهای فناوری همیشه می‌خواهند به یکدیگر کمک کنند زیرا آنها به فکر کمک به جامعه به عنوان یک واحد هستند.

در سینسیناتی، کارآفرینان فناوری تحت نام «سینسی استارتاپی» مسابقه می‌دهند. یک استاد متخصص در حوزه کارآفرینی در دانشگاه سینسیناتی اظهار کرده است که به جای رقابت بر سر استعداد یا فرصت‌ها، صاحبان کسب‌و‌کارهای فناوری کوچک برای ایجاد یک صحنه فناوری متنوع و زنده با همدیگر کار می‌کنند.

  •  هزینه زندگی پایین

بسیاری از کارآفرینان به دلایل اقتصادی در شهرهای کوچک‌تر کسب‌و‌کارهای خود را آغاز کرده‌اند. هر چقدر کمتر خرج کنید، بیشتر می‌توانید روی کسب‌و‌کار خود سرمایه‌گذاری کنید. به همین دلیل در شهرهایی که روی بازگشت به موفقیت کار می‌کنند، ما شاهد فعالیت بیش از اندازه استارتاپ‌ها هستیم. برای نمونه در حال حاضر شهر دیترویت آمریکا با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو‌ست، اعم از فقدان مشاغل صنعت خودرو و کاهش جمعیت. با این حال صاحبان کسب‌و‌کار معتقد هستند که فضای مناسبی برای کارآفرینان ایجاد شده است تا آزمون و خطا کنند.

در مقابل سن‌آنتونیو، تگزاس، در حال رشد است. صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک از هزینه‌های کاری راضی هستند و هزینه زندگی نیز در این شهر معقول است. یکی از مدیرعاملان در حوزه فناوری می‌گوید بهتر است افراد هزینه کمتری برای اجاره و امکانات پرداخت کنند‌ و بیشتر به دنبال پرداخت هزینه برای استعدادهای مهندسی مهم و مورد نیاز خود باشند.

  •  پشتیبانی زیرساختی برای استارتاپ‌های فناوری اطلاعات

اگر شما در شهری زندگی می‌کنید که از نوآوری فناورانه حمایت می‌کند، می‌توانید استفاده خوبی از این مهم کنید. این شهرها منابعی را ارائه می‌دهند که روند را برای شما تسهیل می‌کنند؛ از مجوزهای کاری گرفته تا جست‌و‌جوی اساتید. در ریورساید، کالیفرنیا، شهردار حامی مهم کسب‌و‌کارهای کوچک است و خود را یک کارآفرین می‌داند. او از ارزش و اهمیت فناوری نیز مطلع است. بالتیمور، اوکلند و لاس‌وگاس نیز فعالانه از رشد کسب‌و‌کارهای کوچک پشتیبانی می‌کنند.

  •  توانایی ریشه دواندن

اکثر کارآفرینان می‌خواهند کسب‌‌وکار خود را در شهری راه‌اندازی کنند که مدت‌هاست در آنجا زندگی می‌کنند. برای مثال، یک بنیانگذار شرکت بازی ویدئویی حاضر نشده است به سیلیکون‌ولی نقل مکان کند و ترجیح می‌دهد فرزندانش را در شهر خود بزرگ کند. آستین و پلانو، تگزاس، نیز از نظر صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک مکان مناسبی برای خانواده‌هاست زیرا کودکان در آنجا به آموزش‌های پیشرفته دسترسی دارند. هزینه زندگی نیز برای آنها مناسب است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.