آیا موفقیت‌های گذشته یک استارتاپ می‌توانند مانعی برای موفقیت‌های آینده آن باشند؟

0

داستان‌های زیادی شنیده می‌شود که در آن ابتدا یک کسب و کار به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده اند اما به مرور زمان در بسیاری از موارد بازنده می‌شوند. چند مورد از علل آن در اینجا قید شده اند.

از شروع دوباره می‌ترسید.

موفقیت مستلزم سختکوشی، تمرکز، صرف انرژی و زمان است. اما وقتی یک کارآفرین مصمم می‌شود که به موفقیت دست یابد، از این می‌ترسد که در حین موفقیت مجبور شود دوباره همه چیز را از اول شروع کند. افراد زیادی وجود دارند در گذشته برنده شده بودند اما امید خود را برای بردن در آینده از دست داده اند. برخی افراد فکر می‌کنند این روزها موفقیت کاری دست نیافتنی است. بهتر است این افکار را کنار بگذارید و بیشتر روی کارتان تمرکز کنید.

اصلاح‌پذیر نیستید.

بدتر از آن کارآفرینانی هستند که در گذشته به موفقیت‌هایی دست یافته اند، اما برای اینکه در آینده نیز موفق شوند، حاضر نیستند خود را اصلاح کنند. نمی‌توانند قبول کنند که برای موفقیت دوباره به کمک نیاز دارند. باید همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ قهرمانی بدون مربی قهرمان نشده است. دانستن اینکه چه کار باید بکنید و اقدام کردن دو موضوع کاملاً متفاوت هستند. شما به یک مربی نیاز دارید تا در عمل و بالا بردن آگاهی به شما کمک کند.

در خصوص ممکن‌ها به خودتان تکیه می‌کنید.

اکثر افراد فکر می‌کنند کارهایی که در گذشته ممکن بودند، امروزه دیگر امکان‌پذیر نیستند. اما ما رو به جلو پیش می‌رویم. بنابراین آنچه که در گذشته ممکن بوده است، امروزه دستیابی به آن آسان‌تر شده است.

افرادی که این سه مورد فوق را در ذهن خود پرورانده‌ اند، در آینده نمی‌توانند به موفقیت‌های بیشتر دست یابند. زیرا این افکار مانع موفقیت‌های آتی آنها می‌شود حتی اگر در گذشته به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرده باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.