روی ابرها خونه بساز رفیق!

0

مقابل خودتان سد نسازید؛ خود را محدود نکنید! شما نمی‌دانید آینده پیش رویتان چطور قرار است رقم بخورد؛ پس با برچسب زدن روی خودتان و کوچک دیدن خود، از رویاهایتان دور نشوید. شاید شمایی که این روزها ساز می‌زنید، توانایی تبدیل شدن به کسی بیشتر از یک نوازنده‌ در سالن‌های چند صد نفری را دارید. چه کسی می‌‌داند؟ شاید شمایی که قسط‌های راه‌اندازی استارتاپتان را به زحمت با درآمد کار خود می‌پردازید، در آینده‌ای نه‌چندان دور، بتوانید به قهرمان رویاهایتان تبدیل شوید. پس از همین امروز، خود را به ماندن در نقطه کنونی محکوم نکنید و با کمک توصیه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، پله‌های رسیدن به ابر آرزوهایتان را بنا کنید.

  •  خشت اول را روی توانمندی‌هایتان بنا کنید

به چالش کشیدن خود، بخشی از کاری است که برای رسیدن به آرزوهایتان باید انجام دهید. اما هرگز در ابتدای قدم گذاشتن در این مسیر، خودتان را امتحان نکنید و به چالش نکشید. برای ساختن پایه‌ای مستحکم برای نردبان آرزوهایتان، باید از نقاط قوت خود شروع کنید. توانایی‌هایی که دارید، ابزارهای حمایتی که در اختیارتان است، تجربیاتی که اندوخته‌‌اید یا کمک گرفتن اطرافیانی که می‌توانند در این مسیر موثر باشند، می‌تواند میانبری برای رسیدن به آرزوهایتان را در اختیار شما قرار دهد.

وقتی شما تمام تلاش‌تان را برای مخفی نگه‌داشتن احساسات منفی و به صورت گذاشتن ماسک رضایت به خرج می‌دهید، توان اعتماد‌کردن به خود را از دیگران می‌گیرید

 

  •  آرزوهای کودکی‌تان را دنبال نکنید

دوست داشتید خلبان شوید؟ در انشاهایتان می‌نوشتید که می‌خواهید معلم باشید یا اینکه مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک بگیرید؟

تصور نکنید امروز باید آرزوهای کودکی یا حتی رویاهای یک سال قبلتان را دنبال کنید. شما امروز، به فرد دیگری تبدیل شده‌اید؛ فردی که ممکن است هنوز آرزوهای کودکی‌اش را در سر داشته باشد، اما بعید نیست که تغییراتی در شرایط، توانایی‌ها و رویاهایش ایجاد شده باشد و اهداف امروزش، با گذشته شباهتی نداشته باشد. پس برای پیش رفتن در مسیر آرزوهایتان، به خود امروزتان نگاه کنید.

  •  به‌خاطر دلتان حرکت کنید

با خودتان صادق باشید. آرزوهایتان، به خودی خود چقدر برای شما ارزش دارند؟ آیا رسیدن به آنها را ابزاری برای جلب توجه دیگران و خیره کردن چشم‌هایشان می‌دانید؟ یا اینکه می‌خواهید رویاهایتان را، فارغ از نظری که دیگران در موردشان دارند، تنها و تنها به‌خاطر لذت فردی که برایتان به ارمغان می‌آورند، دنبال کنید؟

یک قلم و کاغذ بردارید و همه دلایلتان برای پیش رفتن در این مسیر را فهرست کنید. اگر سهم آدم‌‌های دیگر در این فهرست بیشتر از خودتان است، بعید نیست که با تغییر عوامل بیرونی یا نظر آدم‌‌های اطرافتان، میل شما به تحمل سختی‌های این راه هم دستخوش تغییر شود.

  •  روی رویاهایتان قیمت نگذارید

پول مهم است! ما هم می‌دانیم، اما اجازه ندهید که پول اولین نشانه موفقیت شما باشد. باور کنید که موفقیت در هر مسیری، دیر یا زود پول را با خود می‌آورد و اگر امروز نمی‌‌توانید با کار رویاهایتان، آرزوهای مادی خود را برآورده کنید، به این معنا نیست که مسیر را اشتباه رفته‌‌اید. صبور باشید و در ابتدای راه، میزان موفقیت‌تان را با پولی که به جیبتان وارد شده ارزیابی نکنید.

  •  از تغییر نترسید

در میانه راه، احساس می‌کنید دستاوردهایتان، دیگر آرزوهای شما نیستند؟ اشکالی ندارد. شما، احساسات‌تان، نیازهایتان و نگاهی که به زندگی دارید، در گذر زمان تغییر می‌کند. شاید با قدم برداشتن در این راه، خود و رویاهایتان را بهتر بشناسید و احساس کنید که از جاده اصلی که در آن قرار دارید، باید به سمت یک راه فرعی بروید و مسیرتان را کمی تغییر دهید. اشکالی ندارد.

از اضافه شدن شمع‌های روی شناسنامه‌تان و از دست رفتن زمان نترسید. از این شاخه به آن شاخه نپرید و زمانتان را با سردرگمی نسوزانید، اما از تغییر دادن مسیر، کند یا تند کردن سرعت‌تان یا تغییر روش محقق کردن رویای قدیمی‌تان ابایی نداشته باشید. گاهی یک تغییر کوچک، می‌تواند راه شما برای رسیدن به آرزوهایتان را کوتاه‌تر و هموارتر کند؛ تغییری که ممکن است در ابتدای راه، از وجود آن بی‌خبر باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.