پیاژه؛ ریزه‌کاری‌های خاص سوئیسی

بازاریابی یک نام تجاری صاحب‌سبک

0

شاید بتوان گفت یکی از ویژگی‌های برند پیاژه که به یکی از شاخصه‌های اصلی این برند نیز تبدیل شده، تأکید بر ظرافت‌ها و نشانه‌های سنتی است، در واقع لوکس قلمداد شدن این برند، تا حدی مرهون ایجاد ظرافت‌های سنتی در طراحی و تولید جواهرات و خصوصا ساعت‌های این نام تجاری است

در میان برندهای لاکچری جهان، نام تجاری پیاژه، نامی شناخته‌شده محسوب می‌شود که در سال ۱۸۷۴ در سوئیس راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید جواهرات و ساعت‌های لوکس در جهان به شمار می‌رود. 

شاید بتوان گفت مهم‌ترین راهکاری که این نام تجاری در روند بازاریابی خود در پیش گرفته است، در تولید محصولات آن خلاصه می‌شود، به طوری که طراحی‌های منحصر‌به‌فرد و خصوصا رعایت ظرافت در تولید محصولات، یکی از شاخصه‌های کلیدی این نام تجاری به شمار می‌روند.

اگرچه تنظیم یک سیستم توزیع گسترده، ارائه خدمات به مشتریان ویژه و کاربرد رسانه‌های مدرن بازاریابی نیز از جمله راهکارهای مهم این برند محسوب می‌شوند، اما طراحی خاص و تولید محصولات ظریف، مهم‌ترین شاخصه این نام تجاری به شمار می‌روند.

پیاژه، فناوری در کنار ظرافت

شاید بتوان گفت یکی از ویژگی‌های برند پیاژه که به یکی از شاخصه‌های اصلی این برند نیز تبدیل شده، تأکید بر ظرافت‌ها و نشانه‌های سنتی است، در واقع لوکس قلمداد شدن این برند، تا حدی مرهون ایجاد ظرافت‌های سنتی در طراحی و تولید جواهرات و خصوصا ساعت‌های این نام تجاری است.

ضمن اینکه مجهز بودن به فناوری‌های نوین نیز بخش دیگری از فعالیت‌های قابل توجه این نام تجاری به شمار می‌رود که خصوصا در زمینه تولید ساعت‌های این برند بسیار کارآمد است.

در واقع هر نام تجاری برای شاخص ماندن در فضای رقابتی خود، باید بخش‌هایی را به عنوان شاخصه‌های اصلی خود انتخاب کرده و با قوت بخشیدن به بخش‌های فوق، روند شناساندن خود را پی بگیرد.

برند پیاژه نیز با تأکید بر دو عنصر ظرافت و فناوری، چهره شاخصی را از خود به نمایش گذاشته و سعی می‌کند در روند بازاریابی خود روی دو فاکتور مذکور تمرکز بیشتری داشته باشد.

در واقع شناخت این نکته که یک برند چه چهره‌ای را باید از خود به نمایش بگذارد، یک نکته کلیدی در طراحی فرایندهای برندسازی است که در این خصوص، نام تجاری پیاژه، ظرافت و فناوری را انتخاب کرده است.

 سیستم توزیع گسترده پیاژه

توزیع و پخش به عنوان یکی از مراحل مهم بازاریابی، نقش مهمی در ماندگاری و هویت بخشیدن به یک نام تجاری ایفا می‌کنند، به طوری که یک پخش همه‌جانبه به بسیاری از نقاط جهان، می‌تواند هویت یک نام تجاری را بیش از پیش گسترش داده و باعث ماندگاری عمیق‌تری برای یک نام تجاری شود.

یکی از سیاست‌های برند پیاژه در زمینه بازاریابی، تنظیم یک سیستم پخش گسترده است که بیشتر نقاط جهان را پوشش می‌دهد. شبکه خرده‌فروشی این برند در بیش از ۸۰ کشور جهان فعالیت کرده و در کنار فروش آنلاین محصولات که در سال‌های اخیر ایجاد شده است، بخش مهمی از فرایند فروش این نام تجاری را هدایت می‌کند.

این برند لاکچری با اتخاذ یک روش گسترده در پخش محصولات، موفق شده است شهرت نام تجاری خود را به اقصی نقاط جهان برساند و مخاطبان جهانی زیادی را برای خود رقم بزند.

شاید بتوان گفت یکی از ویژگی‌های برند پیاژه که به یکی از شاخصه‌های اصلی این برند نیز تبدیل شده، تأکید بر ظرافت‌ها و نشانه‌های سنتی است، در واقع لوکس قلمداد شدن این برند، تا حدی مرهون ایجاد ظرافت‌های سنتی در طراحی و تولید جواهرات و خصوصا ساعت‌های این نام تجاری است

 تولید بر اساس درخواست

برند پیاژه در مقام یک برند لاکچری، طیف گسترده‌ای از چهره‌های شاخص و ثروتمند جهان را در دایره مخاطبان خود داشته و بر همین اساس در کنار تولید محصولاتی با قیمت‌های معقول‌تر که هدف عمده آنها مشتریان عمومی هستند، برای مشتریان وفادار خود نیز خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. مشتریان وفادار این برند عموما چهره‌های شناخته شده سینمایی و ستاره‌های مشهور جهان هستند و بالطبع از خدمات خاص این برند نیز بهره‌مند می‌شوند.

ساعت‌ها و جواهرات درخواستی یکی از نکات جالب توجه در فرایند تولید برند پیاژه به شمار می‌روند که تبدیل به یکی از کارکردهای تبلیغاتی آن نیز شده‌اند.به این معنا که مشتری این شرکت می‌تواند نوع محصول درخواستی خود و حتی هزینه تقریبی آن را سفارش داده و در نهایت یک محصول منحصربه‌فرد را از این شرکت دریافت کند که ارائه چنین خدماتی می‌تواند یکی از راهکارهای جذب مشتری در میان دیگر برندهای لاکچری به شمار رود.

 تأکید پیاژه بر طراحی بیش از بازاریابی

می‌توان گفت یکی از شاخصه‌های عمده در روند بازاریابی برند پیاژه، بازاریابی غیرمستقیم است که این امر بیشتر در خط تولید این نام تجاری رعایت می‌شود. به این معنا که شرکت پیاژه بیش از آنکه به دنبال استخدام بازاریابان متخصص باشد و روند بازاریابی خود را تقویت کند، به دنبال طراحانی است که در خط تولید آن تحولات مثبتی را ایجاد کنند.

چراکه برندی مانند پیاژه هویت تجاری خود را در بین دیگر رقبای لوکس یافته است و به همین دلیل، بیشتر از آنکه نیاز به معرفی داشته باشد، باید بتواند در فضای رقابتی بازار، محصولات خاص‌تر و منحصر‌به‌فردتری را روانه بازار کند.

البته توجه به این امر، به معنای بی‌نیازی از روندهای معمول بازاریابی نیست، بلکه باید گفت یکی از روش‌های بازاریابی این نام تجاری، تأکید بر بخش تولید و خصوصا طراحی محصولات است؛ محصولاتی که بتوانند با طراحی خاص خود، جایگاه این برند را به سطح بالاتری برسانند.

 پیاژه، پیشگام در اخلاق

یکی از راهکارهایی که به نوعی می‌تواند چهره‌ای تأثیرگذارتر و مردمی‌تر از یک برند را به نمایش بگذارند، روش‌هایی است که یک نام تجاری در راه ارتقای مسائل فرهنگی و دغدغه‌های اجتماعی در پیش می‌گیرد.

اتخاذ چنین رویکردهایی که در وهله اول، نشان‌دهنده دغدغه‌های فرهنگی یک نام تجاری هستند، در گام دوم می‌توانند رویکردی غیرمستقیم جهت ارتقای یک نام تجاری و ساختن چهره‌ای مثبت برای آن باشند.

در همین راستا، پیاژه با شرکت در پروژه‌های فرهنگی و احداث مراکز بهداشتی، گامی مثبت در روند برندسازی خود برداشته است.

همچنین یکی از رویکردهای قابل توجه این برند برای نشان‌دادن یک چهره اجتماعی و فرهنگی از خود، استفاده از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان موفق در رشته‌های هنر و طراحی است که می‌توانند با این نام تجاری همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.