درآمد از دستور پخت غذا

چگونه یک سرگرمی تبدیل به منبع درآمد شد؟

0

دارنل مک گاووک، یکی از افرادی است که وب‌سایتی برای دستورات غذایی ایجاد کرد. این وب‌سایت دستور پخت غذاهایی از منطقه بالکان، آمریکا، آفریقا، جامائیکا و حوزه کارائیب را در خود دارد. او این وب‌سایت را به عنوان یک سرگرمی ایجاد کرد اما این هدف را هم در سر داشت که آن را تبدیل به یک منبع درآمد سازد.

بخش بزرگی از وب‌سایت‌ها، یعنی میلیون‌ها وب‌سایت در اینترنت توسط افراد علاقه‌مند یا آنان که برای سرگرمی این ‌کارها را دنبال می‌کنند، ایجاد شده‌اند.

آنها وب‌سایت‌هایی ایجاد می‌کنند تا درباره برخی مسائل صحبت کنند، اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند و با افرادی که علاقه و انگیزه‌های مشابه دارند، در تعامل باشند.

از این‌رو سایت‌هایی درباره محافظان کهکشان، جوندگانی چون همستر و بسیاری از موجودات و موارد از زیر دریا تا خورشید تابان در آسمان وجود دارد. 

اما به هر حال پس از ایجاد هزاران صفحه درباره همه چیز و جلب توجه میلیون‌ها کاربر به آنها، افرادی که برای سرگرمی این کارهارا انجام داده‌اند، به روزهایی رسیدند که از خود بپرسند: چگونه می‌توانم از وب‌سایت خودم درآمد کسب کنم؟

اختصاص فضا روی میزبان‌های اینترنتی با افزایش تعداد بازدید‌کنندگان هزینه بیشتری نیاز دارد و همان‌سان که تعداد محتویات سایت‌ها افزایش می‌یابد، صاحبان آنها متوجه می‌شوند که چیز ارزشمندی در اختیار دارند و احتمالا وب‌سایتی که آنها در طول سال‌ها به تدریج ساخته‌اند، ممکن است بتواند از خودش حمایت کند یا تبدیل به یک منبع درآمد شود.

درآمد از دستور پخت غذا

دارنل مک گاووک، یکی از این افراد است که وب‌سایتی برای دستورات غذایی ایجاد کرد. این وب‌سایت دستور پخت غذاهایی از منطقه بالکان، آمریکا، آفریقا، جامائیکا و حوزه کارائیب را در خود دارد. او این وب‌سایت را به عنوان یک سرگرمی ایجاد کرد اما این هدف را هم در سر داشت که آن را تبدیل به یک منبع درآمد سازد.

من در ابتدا منبع درآمد سایت را تنها از راه جلب و درج آگهی درنظر گرفته بودم اما بعد به تدریج دستورات پخت را به صورت سی‌دی عرضه کردم و پس از آن بود که یک کتاب آشپزی واقعی از آن استخراج شد

دارنل می‌گوید: من وب‌سایت خودم را در ابتدای سال ۱۹۹۸ ایجاد کردم. در ابتدا آن را به عنوان بخش اضافی صفحه مربوط به خودم ایجاد کردم، اما در سال ۱۹۹۹ دامنه‌ای به نام SoulfoodCookBook راخریداری کردم و آنچه مربوط به این بخش بود را به آن دامنه منتقل کردم تا توان رقابت با سایر نمونه‌ها را داشته باشد.

این وب‌سایت از ابتدا برای من راهی بود که بتوانم به خودم در زمینه آشپزی و تهیه غذاهایی که دستور آنها را از اشخاص مختلف دریافت می‌کردم، کمک کند. تلاش کردم که وب‌سایت را به منبع کسب درآمد تبدیل کنم چرا‌که دیدم افرادی به طور مستمر به آن مراجعه می‌کنند‌ و حتما می‌دانید که در دوره معروف به حباب دات‌کام، همه فکر می‌کردند که داشتن یک وب‌سایت که دیدها را متوجه خود کند، یعنی کسب درآمد. من هم فکر کردم که این فرصتی بزرگی برای کسب درآمد از کاری است که به آن علاقه دارم.

دارنل ادامه می‌دهد: از دید شخصی خوشحال می‌شدم که روزانه ۱۰۰ بازدیدکننده به وب‌سایت من مراجعه کنند و در سال ۱۹۹۸ این برای من یک دستاورد بود. در ابتدای سال ۱۹۹۹ وب‌سایت من برنده یک جایزه از طرف جستجوگر آفریقایی-آمریکایی Soul Search شد و در ردیف یکی از ۱۰وب‌سایت برتر آنها در آن سال قرار گرفت.

این جایزه برای من ارزشمند بود چرا‌که کاربران این سطح از ارزشمندی را برای من با آرای خودشان نشان داده بودند. چند ماه بعدتر در همان سال وب‌سایتم به عنوان یکی از وب‌سایت‌های برگزیده هفته توسط Black Families معرفی شد. همه اینها نشان داد که کاربران به ویژه آفریقایی-آمریکایی‌ها وب‌سایت را یک مرجع خوب می‌دانستند. 

من در ابتدا منبع درآمد سایت را تنها از راه جلب و درج آگهی درنظر گرفته بودم اما بعد به تدریج دستورات پخت را به صورت سی‌دی عرضه کردم و پس از آن بود که یک کتاب آشپزی واقعی از آن استخراج شد. فروش محصولات خودم شامل سی‌‌دی و کتاب تا اینجا بهترین منبع درآمد از سایت بوده و در حال حاضر درآمد آگهی‌ها بخش کوچک‌تری از درآمد سایت را تشکیل می‌دهد.

من در ابتدا دستورات پخت را به صورت رایگان در سایت قرار می‌دادم اما وقی که تصمیم به فروش از طریق سایت گرفتم، لازم بود تا کاربران را به خرید محصولات تشویق کنم. بنابراین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از محتوای مورد نظرم را در سایت قرار داده و مابقی را به سی‌دی اختصاصی سایت ارجاع دادم و کاربرانی که علاقه‌مند به دریافت همه دستورات پخت بودند، باید سی‌دی را سفارش می‌دادند. در حال حاضر همه دستورات پخت در کتاب آشپزی‌ام عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.