پنج اصل مهم برای رشد استارتاپ

0

حسین ممتاز: افرادی که به فکر راه‌اندازی استارتاپ هستند باید به نکاتی در زمینه بازاریابی و رشد کسب‌وکار توجه کنند.

 شبکه

باید یک شبکه آنلاین ایجاد کنید و در آن از افراد تاثیرگذار در صنعت مورد نظر خود استفاده کنید. اگر یک شبکه بزرگ ندارید، با افراد جدید آشنا شوید. فعالیت اجتماعی خود را بالا ببرید. افراد تاثیرگذار را در بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و برای آن‌ها پست بگذارید. پست‌های آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به آن‌ها نشان دهید که به آن‌ها اهمیت می‌دهید و آن‌ها نیز باید به شما اهمیت دهند. به‌علاوه در سایت خود یک لینک قرار دهید.

از کم شروع کنید

سعی نکنید از همان ابتدا برای افراد زیادی بازاریابی کنید. با گروه کوچکی از مصرف‌کنندگان شروع کنید. بعد از مدتی آن را گسترش دهید. گاهی اوقات بهتر است فقط روی گروه کوچکی از افراد تمرکز کنید.

محتوا

محتوا بسیار مهم است. باید محتوای شما مفید و مناسب باشد. محتوای خود را به‌طور منظم منتشر کنید. این محتوا می‌تواند هر چیزی باشد که به صنعت موردنظر شما و نیز مشتریان شما مربوط است. به‌علاوه باید در محتوای خود از کلیدواژه استفاده کنید و تصاویر و ویدئوهایی را در آن بگنجانید. به‌علاوه ارائه راهنما درباره نحوه کار و استفاده می‌تواند مفید باشد.

ایمیل

یک فهرست ایمیل/اشتراک تهیه کنید. برای مخاطبان خود گزینه‌های مشوق ایجاد کنید تا در روزنامه شما مشترک شوند یا ایمیل دریافت کنند. مسابقه برگزار کنید تا نشانی ایمیل آن‌ها را به دست آورید.

رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی در دنیای امروز حرف اول را می‌زند. اما این بدان معنا نیست که هر سایت شبکه اجتماعی برای همه مناسب است. برای مثال، اینستاگرام ممکن است برای یک حوزه مانند صنعت مد مفید باشد اما ممکن است برای یک شرکت فناوری کارآمد نباشد. باید شبکه‌هایی را پیدا کنید که بهترین تاثیر را روی کسب‌وکار شما می‌گذارند. در ابتدا با یک یا دو شبکه اجتماعی کارتان را شروع کنید تا با حجم زیادی از شبکه‌ها مواجه نشوید. محتوای مرتبط و محتواهایی را ارسال کنید که افراد دوست دارند آن‌ها را به اشتراک بگذارند. به نظرات و پیام‌ها به‌موقع پاسخ دهید. فعال باشید و با دنبال‌کننده‌های خود در تعامل باشید. لایک کنید، به اشتراک بگذارید، و درباره پست‌ها نظر بدهید. برخی از مشهورترین سایت‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، گوگل‌پلاس، اینستاگرام و… هستند. تعدادی از آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک برای شما و کسب‌وکارتان مناسب‌تر است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.