پاداش ۴ هزاردلاری فیس‌بوک برای بچه‌دار شدن!

0
  • ساعات کاری انعطاف‌پذیر

در شرکت نتفلیکس  واقع در کالیفرنیا، ورود و خروج کارمندان، تعطیلات و ساعت‌های کاری افراد کنترل نمی‌شود. برای شرکت تنها انجام وظایف، پیشبرد کارها و اجرای به‌موقع پروژه‌ها توسط افراد اهمیت دارد. مادامی که کارمندان وظایف معین‌شده خود را انجام می‌دهند، ساعات حضور در محل کار از اهمیت خاصی برخوردار نیست. با این وجود کارمندان این شرکت به‌خوبی مطلع هستند که سوء‌استفاده کردن از این قوانین دلچسب، تنها به یک بلیت یک‌طرفه اخراج از شرکت منجر می‌شود.

  • اوقات استراحت

پس از پشت سر گذاشتن یک پروسه کاری  فشرده، دریافت یک پاداش مرخصی  به مقدار کافی بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. تعدادی از شرکت‌های صاحب‌نام مانند Glassdoor و ویریجین، گاهی زمان‌های استراحت نامحدود را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند. این در حالی است که از نگاه بسیاری دیگر این تصمیم باعث می‌شود تا افراد حتی برای غیرضروری‌ترین فعالیت‌های خود از مرخصی استفاده کنند. در گونه‌ای دیگر از شرکت‌ها، حد و مرزی برای مرخصی‌های کارمندان در نظر گرفته شده است، اما سخاوتمندانه! در شرکت Metis Communication، وجود سه هفته مرخصی با حقوق (چهار هفته برای کارمندان با سابقه بیش از چهار سال) ، تعطیلی در روزهای تولد، یک هفته تعطیلات برای هفته آخر ماه دسامبر و وجود تعطیلات روزهای جمعه در تابستان برای کارمندانی با سابقه بیش از پنج سال، از امکاناتی است که این شرکت برای کارمندان خود در نظر می‌گیرد.

  • تمرکز بر خانواده

فیس‌بوک استانداردهای موجود برای مرخصی‌های زایمان را کنار گذاشته و برای والدین، پدرها و مادرهای آینده، شرایط فوق‌العاده‌ای را در نظر گرفته است. این شرکت با ارائه چهار ماه مرخصی همراه با حقوق برای والدین، پرداخت هزینه‌های مراقبت‌ از فرزند و پرداخت ۴ هزار دلار هدیه بابت تولد فرزندان، کارمندان خود را برای بچه‌دار شدن تشویق می‌کند.

  • تقویت روحیه

در بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌هایی برای ایجاد انگیزه و تقویت روحیه افراد برقرار است، اما استمرار تشکیل این‌گونه جلسات، کم و محدود است. این در حالی است که کمپانی تولید کفش BucketFeet، جلساتی از این قبیل را به‌صورت منظم و ماهیانه برگزار می‌کند. در این جلسات که حضور افراد در آن اختیاری است، در هر نوبت یک مهمان به جمع دعوت شده و افراد سوال‌های خود را در حضور او مطرح می‌کنند. به گفته راجا نمانی، بنیان‌گذار و مدیر شرکت باکت‌فیت، کارمندان این شرکت استقبال بی‌نظیری از این‌گونه جلسات داشته‌اند.

  • خدمات بهداشتی در محل کار

تقریبا هر کسی که از قوانین و مزایای شرکت گوگل در قبال کارمندانش باخبر می‌شود، به کار در این شرکت بسیار متمایل است؛ چراکه این شرکت به‌عنوان پرمزیت‌ترین شرکت در بین کمپانی‌های بزرگ دنیا مشهور است. در گوگل لیست بلندبالایی برای مزایایی که این شرکت در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد، وجود دارد. از جمله مهم‌ترین موارد این لیست وجود پزشکان متخصص، پزشک فیزیوتراپ با تمام امکانات و شرایط پزشکی دیگر در این شرکت است.

  • سلامتی

شاید اغراق‌آمیز نباشد اگر بگوییم اهمیتی را که گوگل برای سلامتی کارمندانش برقرار کرده، خود این افراد برای خود برقرار نکرده باشند. کمپانی گوگل همچون یک موسسه سلامتی و تغذیه از انجام وظیفه برای اطمینان از سلامت روحی و جسمی کارمندان خود کوتاهی نمی‌کند. یک سرآشپز حرفه‌ای، غذاهای سالم و ارگانیک را برای همه وعده‌های غذایی مهیا می‌کند؛ این وعده‌های غذایی سالم شامل سه وعده غذایی روزانه و وعده‌های بین غذا و تنقلات می‌شود. همچنین بر روی میز هر یک از کارمندان همواره یک شاخه گل تازه قرار گرفته است. اجرای کلاس‌های یوگا و وجود صندلی‌های ماساژ از جمله امکانات رفاهی دیگر این شرکت برای کارمندانش است. در شماره آینده چند نمونه دیگر از مزایایی که شرکت‌های معتبر برای جذب افراد خود به‌کار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.