همسا؛ جشنواره‌ای از ایده‌های ایرانی

0

اپلیکیشن «همسا» یک شبکه‌ اجتماعی فارسی است که به کاربران امکان می‌دهد از فکر خود استفاده کنند. در این اپلیکیشن افکار و ایده‌های متفاوت و جالبی را مشاهده خواهید کرد که اعضای همسا آنها را به اشتراک گذاشته‌اند. کاربران همسا می‌توانند از این اپلیکیشن به عنوان وسیله‌ای برای معرفی ایده‌ها و خلاقیت‌ خود، اطلاع از فرصت‌ها و کارآفرینی استفاده کنند.

اگر شما ایده‌ای در ذهن دارید، می‌توانید با عضو‌شدن در این برنامه، آن را با دیگران در میان بگذارید و ایده خود را با کمک آنها پرورش دهید. با استفاده از این برنامه می‌توانید با افرادی آشنا شوید که مسائل مشترک با شما دارند یا مثل شما فکر می‌کنند و از تجربه‌های آنها استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌های این برنامه آن است که اگر مشکلی دارید و می‌خواهید آن را مطرح کنید‌ اما دوست ندارید دیگران بدانند که این مشکل شماست، می‌توانید به طور ناشناس مشکل خود را مطرح کنید.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد اپلیکیشن همسا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  یکپارچگی گرافیک به همراه کاربرد عالی فونت‌ها و ابزارهای مورد نیاز
  •  نوشتن سریع ایده‌ها و به بحث گذاشتن هر یک
  •  ایجاد دنیایی متفاوت
  •  اشتراک‌گذاری سریع ایده‌ها
  •  امکان ثبت‌نام از طریق شماره تلفن و به آسانی مانند پیام‌رسان‌ها
  •  کاملا رایگان و بی‌نیاز از خرید درون برنامه
  •  راهنمای کار با برنامه
  •  امکان تماشای ایده‌های دوستان و فکر نوشته‌ها
  •  جست‌وجوی پیشرفته ایده‌ها بر اساس هشتگ
  •  امکان تماشای فکرنوشته‌های برتر

در این اپلیکیشن از رنگ‌های هماهنگ و زنده، آیکون‌های یکدست، فونت مناسب و ترتیب درست اجزای صفحه استفاده شده است که از نقاط قوت این برنامه به شمار می‌روند. همه این موارد موجب شده‌ که همسا یک اپلیکیشن کاربرپسند باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند.

کاربران به آسانی و به سرعت می‌توانند از امکانات همسا استفاده کنند. با اینکه این برنامه بخش‌های متنوع و امکانات زیادی دارد، اما کاربران می‌توانند به‌راحتی از همه این بخش‌ها استفاده کنند.

برای استفاده از این اپلیکیشن، پس از دانلود و نصب آن باید ثبت‌نام کنید. به این صورت که شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. پس از وارد‌کردن این کد به سیستم راه پیدا کنید؛ درست مانند هر شبکه اجتماعی دیگر.

پس از وارد‌کردن حساب کاربری و اطلاعات مربوطه، راهنمای استفاده از اپلیکیشن در چند صفحه نمایش داده می‌شود که اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهد. در صفحه اصلی، دو برگه وجود دارد؛ تازه‌ترین و رایج‌ترین. در این دو برگه می‌توانید فکرنوشته‌های دوستان خود را که آنها را دنبال کرده‌اید، مشاهده کنید. در قسمت رایج‌ترین‌ها، ایده‌هایی به نمایش گذاشته می‌شوند که بیشترین تعداد هم‌عقیده را دارند.

در این برنامه ایده‌پردازی قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده است تا کاربران هر چه بیشتر با یکدیگر در تعامل و ارتباط باشند. برای مثال کاربر می‌تواند اعلام کند که با نظر یا ایده دیگری هم‌عقیده است یا راه‌حلی را مطرح کند و نیز به ایده‌های کاربران دیگر امتیاز بدهد. به علاوه برای حفظ امنیت در این برنامه، امکان گزارش تخلف نیز وجود دارد. در قسمت منو، کاربران می‌توانند متن مورد نظر خود را به اشتراک بگذارند یا کپی کنند.

یکی از بخش‌های مهم این اپلیکیشن، بخش جست‌وجوست که با استفاده از آن کاربران می‌توانند افراد، افکار و ایده‌ها، مخاطبان و هشتگ‌های مورد نظر خود را جست‌وجو و پیدا کنند. به علاوه کاربر می‌تواند از طریق فهرست مخاطبان دستگاه، آشنایان و دوستان خود را به استفاده از این برنامه دعوت کند.

درست مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، شما می‌توانید با کلیک روی عکس پروفایل افراد، وارد صفحه آنها شوید و آنها را دنبال کنید تا از ایده‌ها و فکرنوشته‌های آنها مطلع شوید. حال اگر بخواهید ایده خود را در این اپلیکیشن وارد کنید، باید آیکون میانی در پایین صفحه را لمس کرده و یکی از دو گزینه موجود را انتخاب کنید. پس از نوشتن ایده یا فکر خود می‌توانید مشخص کنید که کدام کاربران می‌توانند نوشته شما را ببینند. در این قسمت شما سه گزینه پیش رو دارید اعم از همه، دوستان و نمایش به صورت ناشناس. در منوی پایین آیکون مربوط به مشاهده اعلان‌ها و پروفایل وجود دارد.

در واقع این اپلیکیشن یک شبکه اجتماعی مخصوص به ایده‌ها و خلاقیت افراد است که به ایجاد فرصت‌های کاری و کارآفرینی کمک شایانی می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند نتایج مفیدی به همراه داشته باشد. این اپلیکیشن می‌تواند در به‌روز‌رسانی‌های خود امکانات جدید و مفید دیگری را نیز اضافه کند. برای مثال، می‌تواند قابلیت تشکیل گروه‌های همفکر، امکان قراردادن عکس برای نوشته‌ها و امکان ارسال پیام شخصی و مستقیم به دوستان را در نسخه‌های جدید خود در نظر بگیرد. اما در کل این اپلیکیشن روزبه‌روز مورد استقبال تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌گیرد و به پلت‌فرم خوبی برای تعامل و تبادل اطلاعات و تجربه‌های مفید در حوزه‌های مختلف و افزایش سطح آگاهی کاربران تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.