نیو‌وب کار را برای طراحان سایت راحت کرده است

0

هر دو جوان هستند و پر از ایده‌های نو برای کارهای جدید. حمید شهسواری بچه تهران و سینا تبریزی متولد ارومیه است، دست سرنوشت آنها را در شهر اصفهان به هم پیوند می‌زند. هر دو فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی اصفهان هستند و ۲۵ ساله. نقاط اشتراک زیادی دارند و بسیار با یکدیگر هم‌فکر هستند. تا امروز ایده‌های مختلفی را در سر پرورانده‌اند ولی هر بار به دلایلی ایده خود را کنار می‌گذاشتند تا در نهایت در یک شرایطی برای برطرف‌کردن یک نیاز ایده استارتاپی، نیو وب در ذهنشان شکل می‌گیرد و سایت newwebsite.ir‌ را راه‌اندازی می‌کنند.

  •  ایده نیو‌وب هشتمین یا نهمین ایده‌ای بود که به ذهن شما رسید، چطور شد که به این ایده رسیدید؟

ما به واسطه رشته تحصیلی که داشتیم از همان دوران دانشگاه به طراحی سایت می‌پرداختیم و ایده‌های مختلف هم در سر داشتیم و پیاده می‌کردیم. مثلا سایت‌های آموزشی داشتیم که مقالات مختلف در آن بارگذاری می‌کردیم. ما با هم کار می‌کردیم و ایده می‌زدیم و کلا در فضای طراحی سایت بودیم و در شرکت‌های مختلف نیز برنامه‌نویسی می‌کردیم. به طور کلی با این فضا آشنا بودیم. ایده نیو‌وب از آنجا شکل گرفت که ما می‌خواستیم نمونه‌های سایت‌هایی را که طراحی کرده بودیم به کسی نشان بدهیم. این فکر به ذهنمان رسید که چقدر خوب بود سایتی وجود داشت که به معرفی طراحان سایت می‌پرداخت و به جای اینکه هر یک از طراحان، سایتی را به طور جداگانه برای معرفی کارهای خود داشته باشد، مرجعی وجود داشته باشد که در آن بتوانند کارهای خود را به مخاطبان نشان دهند و کسانی هم که می‌خواهند سایت داشته باشند، بتوانند راحت‌تر طرح مورد علاقه و مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. از همان زمان این ایده شکل گرفت و در سال۹۴ پیاده‌سازی نیو‌وب را شروع کردیم و تاکنون تقریبا ۲ سال است که در حال تکمیل ایده اولیه خود هستیم.

  •  در نیو‌وب دقیقا چه فرآیندی شکل می‌گیرد؟

در حال حاضر طراحان، ‌سایت‌هایی که طراحی کرده‌اند را در سایت بارگذاری می‌کنند و متقاضیان هم می‌توانند از بین طرح‌های موجود، طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

  •  شما طراحان را از کجا پیدا می‌کنید؟

در ابتدای راه خودمان سایت‌ها را از اینترنت و روزنامه و جاهای مختلف پیدا می‌کردیم و با طراحان ارتباط می‌گرفتیم و از آنها اجازه می‌گرفتیم که یک نمونه از کارشان را در نیووب بگذاریم و بعد از آن خودشان نمونه کارها را در سایت می‌گذاشتند. فرآیند عضویت در حال حاضر در سایت پیچیده نیست و طراحان با ورود اطلاعات اولیه مانند ایمیل و پسورد عضو سایت می‌شوند. ما در نیووب کارهای طراحان سایت را از ابعاد مختلف تحلیل می‌کنیم و در موردشان مطلب می‌نویسیم و از قسمت‌های مختلف سایتشان عکس می‌گیریم و در نیووب می‌گذاریم.

در ابتدا لازم بود که طراحان خودشان صفحه پروفایلشان را تکمیل کنند ولی ما دیدیم این کار برایشان زمان‌بر است و تصمیم گرفتیم خودمان صفحه پروفایل هر طراح را طراحی و تکمیل کنیم و به نوعی می‌خواستیم یکسان‌سازی در سایت ایجاد کنیم. پس تصمیم گرفتیم خودمان راجع به سایت‌های طراحی‌شده توسط طراحان ریویو بنویسم و المان‌های تاثیر‌گذار در هر طرح را بررسی کنیم تا به افرادی که می‌خواهند سایت برایشان طراحی شود، اطلاعات درستی بدهیم.

  •  شما در حقیقت به نوعی به افرادی که قصد دارند از میان طرح‌های مختلف سایت یکی را انتخاب کنند، مشاوره می‌دهید درست است؟ 

بله، مثلا مخاطب می‌تواند به این جمع‌بندی برسد که یک طراحی چه ویژگی‌هایی از نظر ریسپانسیو بودن، سازگار بودن با سئو و غیره دارد و برای چه نوع فعالیتی می‌تواند مناسب باشد.

  •  با توجه به اینکه شما برای عضویت از طراحان حق عضویت دریافت نمی‌کنید، شیوه درآمدزایی نیووب چگونه است؟

در فاز اولیه طراحان می‌توانند به صورت رایگان در نیووب معرفی شوند و در حال حاضر هدف ما تبلیغ بیشتر برای سایت است و در ادامه قصد داریم بیزینس پلن‌های دیگری را برای سایت تعریف کنیم. به عنوان مثال، طراحانی که تمایل دارند بیشتر دیده شوند می‌توانند با پرداخت مبالغی به این هدف برسند.

  •  پس در حال حاضر به غیر از نیو‌وب شغل دیگری برای درآمد‌زایی دارید؟

بله، هر کدام از ما در یک شرکت برنامه‌نویسی کار می‌کنیم ولی سعی می‌کنیم بیشتر وقتمان را به نیو‌وب و بهتر‌کردن آن اختصاص دهیم.

  •  شما از کجا متوجه می‌شوید که کاربری با یک طراح ارتباط گرفته است یا نه؟ آیا فقط حالت اطلاع‌رسانی دارید یا این به عنوان واسط نیز عمل می‌کنید؟

در فاز اولیه تمام اطلاعات طراحان در اختیار کاربر است و ما اطلاعاتی را مخفی نمی‌کنیم و خود کاربران با طراحان ارتباط می‌گیرد.

  •  با توجه به اینکه در حال حاضر شما نقش واسط را بازی نمی‌کنید آیا تحلیلی دارید که چقدر سایت شما توانسته به کاربران کمک کند تا طراح مورد نظرشان را پیدا کنند؟

از روی بازدیدهای سایت و تحلیل‌های گوگل آنالیتیک می‌توانیم ارزیابی کنیم و همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد طراحان سایت خیلی بالا نیست، با آنها ارتباط داریم و اطلاعات را دریافت می‌کنیم.

  •  برای معرفی نیو‌وب به مخاطبان از چه شیوه‌هایی استفاده می‌کنید؟

ما بیشتر از بازاریابی اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکداین و اینستاگرام و غیره برای معرفی کارمان استفاده می‌کنیم.

  •  آیا تا‌کنون به شتاب‌دهنده‌ها برای معرفی ایده خود و کمک گرفتن از آنها مراجعه کرده‌اید؟

در حقیقت چالش اصلی ما در حال حاضر این است که در حال فکر‌کردن در مورد پلن‌های درآمدی مختلف هستیم که بتواند برای شتاب‌دهنده‌ها جذاب باشد ‌و بتوانیم به خوبی ابعاد مختلف مدل کسب‌وکارمان را مشخص کنیم.

  •  با توجه به اینکه نیو‌وب ایده مشترک شما بوده است، تا به حال در تعاملات‌تان با هم دعوایتان نشده است؟ کدام یک از شما رئیس است؟

چون ما نزدیک به ۸ سال است با هم کار می‌کنیم و ایده‌های مختلفی برای کار داشتیم، سلایقمان به هم نزدیک است و اگر ایده‌ای در کار داشته باشیم، مطرح می‌کنیم و با هم بررسی می‌کنیم که اجرایش کنیم یا نه. کلا روابطمان‌ روی اصل تعامل استوار است و با همفکری کارها را پیش می‌بریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.