ناور یاهوی کره‌ای‌هاست

0

ناور کورپوریشن شرکت اینترنتی کره‌ای است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، پورتال وب و وب‌نوشت، خدمات اینترنتی و نرم‌افزارهای کاربردی فعالیت می‌کند.

ناور کورپوریشن در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و نخستین اقدام آن، راه‌اندازی موتور جست‌وجوی ناور بود. شرکت ناور در سال ۲۰۱۴ در فهرست فوربز در رتبه ۹۹۹ از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، جای گرفت.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئونگنام، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود. ناور کورپوریشن مالک موتور جست‌وجوی ناور و شرکت لاین کورپوریشن است که بنیانگذار و اپراتور نرم‌افزار لاین به‌شمار می‌آید.

با توجه به تاثیر خدمات موتور جست‌وجو، ناور مدل‌های کاری جدیدی را در حوزه تبلیغات آنلاین، محتوا‌ و فناوری عمیق به وجود آورد. از جمله خدمات و محصولات مهمی که این استارتاپ ارائه داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  موتور جست‌وجو: ناور اولین ارائه‌دهنده خدمات وب کره‌ای بود که موتور جست‌وجوی خود را ایجاد کرد. به علاوه اولین اپراتور در دنیا بود که خدمات جست‌وجوی جامع را ارائه داد. این موتور جست‌وجو پس از مدتی به یک وب‌سایت تبدیل شد که انواع خدمات مرتبط مانند ایمیل، نقشه، خرید، موسیقی، پرداخت، پخش برنامه‌های تلویزیونی‌ و غیره را ارائه می‌داد. در سپتامبر ۲۰۱۷، این موتور جست‌وجو ۷۴.۷درصد از تمام جست‌وجوی وب در کر‌ه جنوبی را انجام می‌داد و ۴۲ میلیون کاربر ثبت شده داشت. بیش از ۲۵ میلیون کره‌ای ناور را صفحه اصلی مرورگر خود کرده بودند و اپلیکیشن همراه آن ۲۸ میلیون بازدیدکننده در روز داشت. ناور به عنوان «گوگل کره جنوبی» شناخته می‌شود.

  جونیور ناور: که به جونیور نیز معروف است، خدمات جست‌وجوی کودکان است که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۹ با هدف پرورش یک فرهنگ اینترنتی ایمن برای کودکان آغاز کرده است. جونیور ناور خدمات متنوعی را به کودکان در هر سنی ارائه می‌دهد برای مثال Pororo Play Time (محتوای آموزشی برای سنین ۳ تا ۵ سال)، Pany›s Room (شبیه‌ساز دکوراسیون)، دنیای آهنگ کودکانه‌ و دنیای داستان‌های کودکانه و نیز Disney Zone برای نمایش‌ها و انیمیشن‌های کانال دیزنی. به علاوه، با ارائه محتوای آموزشی، این شرکت در حال حاضر رتبه اول را از نظر بازدیدکننده و بازدید از صفحه در بین موتورهای جست‌وجوی کره‌ای برای کودکان دارد. این اپلیکیشن و نسخه وب همراه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد تا محتوا را در حال پخش ارائه دهد و نیازی به دانلود آنها نباشد. جونیور ناور یک سیستم نظارت والدین نیز دارد که اطلاعات مضر و نامناسب را مسدود می‌کند.

  نالج آی‌ان: در سال ۲۰۰۲، ناور اولین پلتفرم پرسش و پاسخ آنلاین دنیا را راه‌اندازی کرد. کاربران در این پلتفرم می‌توانند پرسش‌های خود را درباره هر موضوعی ارسال ‌و پاسخ‌های ارائه شده توسط سایر کاربران را انتخاب کنند‌ و به آنها امتیاز دهند.

اینگونه بود که نالج آی‌ان به یک نمونه اولیه از ایجاد محتوا توسط کاربران تبدیل شد تا مقدار اطلاعات موجود در وب را به ویژه به زبان کره‌ای افزایش دهد.

معاون راهبرد محصولات یاهو، برادلی هوروویتز، می‌گوید که خدمات کره‌ جنوبی الهام‌بخش ارائه Yahoo! Answers بوده است که ۳ سال پس از نالج آی‌ان راه‌اندازی شد.

این محصول یک قابلیت فرهنگ لغت باز را نیز ارائه می‌دهد که پایگاه داده‌ای از موضوعات ایجاد شده توسط کاربران است. کاربران می‌توانند یک موضوع را خودشان ایجاد کنند یا به سایر کاربران امکان دهند که همکاری کنند. یک دسته‌بندی «از یک متخصص بپرس» نیز وجود دارد که در آن پزشکان مجاز، داروسازان، وکلا، حسابرسان‌ و افراد متخصص دیگر به پرسش‌های کاربران پاسخ می‌دهند. تا مه ۲۰۱۶، ۱۰۰ میلیون پرسش، ۲۰۰ میلیون پاسخ‌ و ۴۷ میلیون کاربر در این استارتاپ وجود داشت.

  کافه اند بلاگ: پلتفرم‌های تولید محتوا توسط کاربر هستند که در آن کاربران محتوای تخصصی درباره موضوعات مختلف را ارسال می‌کنند. کافه به کاربران امکان می‌دهد تا جوامع اینترنتی درباره موضوعات مختلف ایجاد کنند‌ و بلاگ به هر کاربر این امکان را می‌دهد تا وبلاگ شخصی خود را مدیریت کند. ۱۰.۵ میلیون کافه ناور در ماه مه ۲۰۱۷ وجود داشت و موجب شد ناور به پربازدیدترین پلتفرم کافه در این کشور تبدیل شود. هر روز ۸۰۰هزار محتوای جدید در ۲۳ میلیون وبلاگ و ۱۰ میلیون کافه ایجاد می‌شود.

  فرهنگ لغت و دایره‌المعارف: فرهنگ لغت ناور از ۳۴ دسته‌بندی اعم از انگلیسی، کره‌ای، چینی، ژاپنی، ویتنامی، ازبک، اندونزیایی، تایلندی، اسپانیایی، عربی، مغولی، فارسی، هندی، فرانسوی، رومانیایی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، روسی، سوئدی، ایتالیایی، لاتین، ترکی، گرجستانی و غیره پشتیبانی می‌کند. این فرهنگ لغت دارای بیشترین زبان‌ها در بین فرهنگ‌های لغت کره‌ای است. تشخیص دست‌خط به زبان ژاپنی و چینی نیز در این محصول ارائه می‌شود. به علاوه از سال ۲۰۱۶ به مدت ۵سال ناور برای توسعه فرهنگ‌های لغت خود ۱۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است.

دایره‌المعارف ناور نیز دارای قابلیت‌هایی مانند پایگاه داده حرفه‌ای با بیش از ۳ میلیون مدخل از دایره‌العارف‌های مختلف است.

  وی لایو: یک پلتفرم پخش زنده جهانی است با ویدئوها و محتوای با‌کیفیت. به علاوه خدمات زیرنویس به نام V FANSUB دارد که به کاربران امکان می‌دهد زیرنویس زبان خارجی خود را روی ویدئوها وارد کنند. قابلیت زیرنویس توجه تعداد زیادی از تماشاگران خارجی را جلب کرده است. این محصول ۳۵ میلیون بار دانلود شده ‌و ۱۹ میلیون کاربر ماهانه دارد.

  پاپاگو: در جولای سال ۲۰۱۷، ناور پاپاگو را راه‌اندازی کرد. این خدمات یک مترجم همراه مبتنی بر هوش مصنوعی است که از فناوری شبکه نوترال بزرگ به نام N2MT استفاده می‌کند. این خدمات می‌تواند متن و عبارات را به شش زبان مختلف (کره‌ای، انگلیسی، چینی، ژاپنی، اسپانیایی، فرانسوی) ترجمه کند و این کار را از طریق تحلیل محتوا انجام می‌دهد تا تحلیل آماری.

  ویل: در اکتبر سال ۲۰۱۷، ناور به طور رسمی نسخه کامپیوتری ویل را- یک مرورگر وب چند‌کاره که از قابلیت‌های متنوعی با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند- منتشر کرد. ناور به مدت ۵ سال روی ایجاد ویل کار کرد و نسخه بتای آن را در ماه مارس منتشر کرد. برخی از قابلیت‌های آن عبارتند از: انجام چند کار به طور همزمان، جست‌وجوی سریع‌ و ظاهر‌شدن هوشمند مرورگر.

  کلوا: یک پلتفرم هوش مصنوعی است که تشخیص صدا و تصویر و ترجمه شبکه مصنوعی را ادغام می‌کند تا یک موتور تعاملی را ارائه دهد. کلوا با خدمات ناور و لاین، بلندگوی هوشمند ناور به نام ویو، نمایشگر هوشمند فیس و سایر دستگاه‌های شخص ثالث یکپارچه‌سازی می‌شود.

  گرافولیو: یک فضای اجتماعی خلاقانه است که در آن هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را به اشتراک بگذارند. گرافولیو از خلاقان فعال پشتیبانی کرده و آنها را با افراد دیگر آشنا می‌کند به این امید که بتوانند طرفداران بیشتری جذب کنند و درآمد داشته باشند.

  می‌۲دی: یک پلتفرم میکروبلاگ است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های ۱۵۰ کاراکتری را به اشتراک بگذارند. با این حال، این خدمات در ژوئن ۲۰۱۴ قطع شد زیرا عملکرد ضعیفی در برابر رقبای جهانی خود مانند توییتر و فیس‌بوک داشت. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.