مواجهه دست‌اول با پدیده‌های نوین پرداخت

0

برای اولین‌بار رویدادی با حضور بخش خصوصی ایران متمرکز بر موضوع پرداخت، دوم و سوم آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این رویداد که بیش از هزار نفر از مدیران و کارشناسان صنعت پرداخت ایران و جهان حضور دارند، ۵۰ شرکت ایرانی و بین‌المللی توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر نمایشگاه، بیش از ۶۰ سخنران ایرانی و بین‌المللی در رویداد «آینده پرداخت» از تجربه‌هایشان می‌گویند.

تاکنون شرکت‌هایی مانند اسپایر، وریفون، پرداخت الکترونیک سامان‌(سپ)، گروه توسن، اینجنیکو، اینفوتک، جی‌اس‌اس، سایان کارت، رسام‌نگار جاوید، رمیس، اینفوتک سیستمز،‌ گیسک اند دورینت، سی‌دی،‌ ای‌ام‌پی، اچ‌پی‌اس، جمالتو، تسکا، اینووا، ویرکارد و چاینا یونیون‌پی از این رویداد حمایت کرده‌اند. علاوه بر این شرکت‌های دیگری نیز در نمایشگاه حضور دارند. ازجمله این شرکت‌ها اسمارت استریم، ام‌توام، پرینت‌کالر، دنا، کام‌پریون، واکام، بلوبرد، نکسوس،‌ اسمارتک،‌ میهیل باول، مجیکارد، اوپن‌وی، مرچنت سوئیت، متیکا،‌ حصین، اسپکترا، وی‌اف‌پی و دیجیتال فاکتورز در این رویداد غرفه دارند.

این رویداد به دنبال ایجاد فرصت‌های تعامل، نوآوری و رشد در ایران است. با توجه به عطشی که برای فناوری‌های جدید و نوآورانه در ایران وجود دارد حضور در این رویداد فرصتی کم‌نظیر برای مواجهه دست اول با پدیده‌های نوین پرداخت در جهان است. بعد از برجام در ایران صحبت از ورود سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به ایران شده است. به‌صورت طبیعی بعد از سال‌ها عدم دسترسی به سیستم‌های پرداخت جهانی اتصال دوباره به این سیستم‌ها چالش‌هایی دارد که برگزاری این رویداد در این زمان پاسخی است برای بررسی کارشناسی این چالش‌ها و نوید عصری جدید در تجارت ایران است.

در طول سال‌های تحریم در ایران راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای درزمینه‌ پرداخت توسعه یافته است که قابل‌مقایسه با نمونه‌های جهانی آن است و به گفته کارشناسان پرداخت در ایران چیزی از نمونه‌های موفق جهانی کم ندارد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که در یک محیط کارشناسی زمینه‌های اتصال دوباره سیستم‌های پرداخت ایران به سیستم‌های جهان مورد بررسی قرار گیرد و چالش‌های آن بررسی شود و تجربه‌های موفق جهانی هم دیده شود. در رویداد آینده پرداخت متفکران پیش‌روی جهان درزمینه‌ پرداخت، نوآوران و رهبران کسب‌وکارهای پیش‌روی جهان حضور دارند و دانش خود را به اشتراک می‌گذارند.

امینایی، مدیر ارشد اجرایی شرکت اسپایر درباره این رویداد می‌گوید: «این رویداد نقطه عطفی برای ایران است و گامی روبه‌جلو برای صنعت پرداخت ایران.»

  •  حضور ۶۰ سخنران بین‌المللی

در این رویداد بیش از ۶۰ سخنران بین‌المللی از کشورهای مختلف مانند روسیه، پاکستان، ایران، قزاقستان، انگلیس، آلمان، کنیا، نروژ، هلند، لهستان، فرانسه،‌ مراکش و ترکیه حضور خواهند داشت. ازجمله این سخنران‌ها می‌توان به جیمز هی‌کاک‌ مدیرعامل اداپتیولبز و نویسنده کتاب خداحافظ بانک‌ها، الکساندر ماگومدوف مدیر ارشد بازرگانی یاندکس مانی، آلی موستانسیر مدیر ارشد بازرگانی بانک الفلاح، مصطفی بهشتی‌روی عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد، ابراهیم حسینی‌نژاد مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان و فرشاد نوشادی نایب رئیس استراتژی الکترونیکی بانک سامان اشاره کرد.

در این دو روز موضوع‌های مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد که ازجمله آنها می‌توان به آینده پرداخت، آماده‌شدن برای تحول دیجیتالی مستمر پرداخت، پرداخت‌های یکپارچه و بدون اصطکاک، فرصت‌های کیف پول موبایلی، پرداخت‌های جایگزین در روندهای اصلی پرداخت، امنیت و شخصی‌سازی، ایجاد اکوسیستمی تعامل‌پذیر برای پرداخت‌ها، تحلیل در پرداخت، زنجیره بلوک، تجارت الکترونیکی، متحول ساختن هویت دیجیتال، زیست‌سنجی جایگزینی برای کلمه عبور، فین‌تک و آینده پرداخت و وفاداری اشاره کرد.

با توجه به محتوای رویداد «آینده پرداخت» این رویداد مناسب مدیران سطوح ارشد بانک‌ها و موسسه‌های مالی، صنعت پرداختی، مخابرات، دولت، فین‌تک و مجتمع‌های فروشگاهی است. نزدیک به ۴۰ درصد کسانی که در این رویداد حضور دارند مهمانان بین‌المللی رویداد هستند. با توجه به برگزاری میزگردهای متعدد در این رویداد و ارائه مطالعه‌های موردی متعدد می‌توان حدس زد این رویداد دارای محتوای قابل‌توجهی باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.