معرق کاری در وب!

0

وب‌سایت و اپلیکیشن هنری (honari.com) محلی است آنلاین برای آموزش‌های مختلف هنری، امکان تهیه مواد و ابزار موردنیاز آموزش‌ها و به اشتراک‌گذاری ساخته‌های هنری. امیر فتاح زاده بنیان گذار این سایت با ما در مورد استارتاپش صحبت کرده است.

 

 آموزشگاه هنری آنلاین است یا نمایشگاه؟

هنری هم یک آموزشگاه آنلاین هنری است هم یک فروشگاه آنلاین. آموزشگاهی که در آن بیش از ۱۰ استاد در رشته‌های مختلف مثل چرم‌دوزی، نمددوزی، نقاشی روی شیشه، معرق روی کاشی، عروسک خمیری و… به آموزش آنلاین کارآموزان می‌پردازند. از طرفی بیش از ۴ هزار قلم ابزار و تجهیزات موردنیاز ساخت آثار  هنری در انبار موجود داریم که بعد از سفارش مشتری برای آن‌ها ارسال می شود.

 

 با توجه به مظلوم واقع شدن بازار هنر ایرانی حتی در داخل کشور، بزرگ‌ترین چالش شما چه بوده و چگونه با آن مواجه شدید؟

مشکلات برای یک کارآفرین در ایران یکی دوتا نیست. یکی از چالش‌های پیچیده ما قوانینی مثل مالیات و بیمه و مجوزهای قانونی و… بود که هرکدام یک کارآفرین را به جای تمرکز بر طرحش در ادارات مختلف مشغول می‌کند. تا وقتی این مشکلات از جلوی پای کارآفرین برداشته نشود یا اتلاف وقت و انرژی زیادی برای او درست می‌شود یا بعضی از مجموعه‌ها به دنبال راه‌های فرار خواهند بود که هیچ‌کدام به نفع کشور نیست.دومین چالش بحث منابع انسانی است که به نظرم این قضیه هم ناشی از این است که هنوز اکوسیستم کارآفرینی ایران به‌درستی شکل نگرفته و بسیاری از استعدادها به صورت مستقل و موازی فعالیت می‌کنند و زمانی هم که چند نفر با هم می‌خواهند فعالیت کنند هم ساختارهای قانونی خوبی وجود ندارد و هم الگوهای جاافتاده خوبی برای کار گروهی در ایران شکل نگرفته است و بعضی‌ها با الگوبرداری کورکورانه از الگوهای همکاری و شراکت خارجی وسط کار به مشکل می‌خورند.

 

 مهم‌ترین بخش این وب‌سایت برای مخاطب فروشگاه آن است یا محتوای آن؟

پرمخاطب‌ترین بخش هنری محتوای آن است و کاربران اصلی اپلیکیشن های مختلف «هنری» در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار نفرند که از طریق همین آموزش‌ها و شبکه‌های آموزشی با ما در ارتباط هستند و روی‌ هنر مورد علاقه‌شان کار می‌کنند.

 

 چگونه کسب درآمد می‌کنید؟

از فروش مواد اولیه و ابزار پروژه‌هایی که در سایت آموزش داده شده است.

 

 چه رقبایی دارید و چه مزیتی نسبت به آن‌ها تعریف کرده‌اید؟

وقتی ما شروع کردیم در ایران رقیبی نداشتیم ولی الان چند سایت مشغول فروش مواد اولیه و ابزار هنرهای دستی هستند، با این حال مهم‌ترین مزیت ما نسبت به رقبا جامع بودن تمام مواد اولیه و ابزار هر هنر است و از آن مهم‌تر ساختار محتوای آموزشی ماست که هیچ کدام از رقبا این ساختار را ندارند.

 

 ورود به دوره شتاب‌دهی را چقدر در پیشبرد کسب‌وکارتان موثر می‌دانید؟

اگر بخواهم فقط یک نکته در مورد شتاب‌دهنده‌ها بگویم این است که بهترین زمان ورود به شتاب‌دهنده زمانی است که محصول اولیه یا همان ام‌وی‌پی شما موجود باشد. ما دقیقا در این مرحله وارد شدیم یعنی زمان ورود ما به شتاب‌دهنده سایت آماده فروش بود و محتوای بسیاری تولید کرده بودیم .

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.