لاین، اقتصادی‌ترین سرویس تپ‌سی

تپ‌سی‌لاین ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

0

اپلیکیشن تپ‌سی به‌تازگی خدمت جدیدی ارائه داده به نام «تپ‌سی‌لاین» که بسیار شبیه به تاکسی‌های ‌‌‌خطی عمل می‌کند ‌و به رانندگان تپ‌سی اجازه می‌دهد تا در یک مسیر، دو درخواست را پاسخ دهند و دو مسافر را به صورت همزمان به مقاصدی نزدیک به هم برسانند.

اپلیکیشن تپ‌سی به‌تازگی خدمت جدیدی ارائه داده به نام «تپ‌سی‌لاین» که بسیار شبیه به تاکسی‌های ‌‌‌خطی عمل می‌کند.

این سرویس فقط در شهر تهران راه‌اندازی شده ‌و به رانندگان تپ‌سی اجازه می‌دهد تا در یک مسیر، دو درخواست را پاسخ دهند و دو مسافر را به صورت همزمان به مقاصدی نزدیک به هم برسانند.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپ‌سی می‌گوید: «سرویس لاین، حاصل ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش مستمر تیم تکنولوژی و عملیات تپ‌سی است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، ‌روی محیط زیست نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.‌»

به گفته او «مسافران تهرانی ‌از حالا به بعد می‌توانند با فراغ بال تپ‌سی‌لاین درخواست کنند و از اقتصادی‌ترین خدمت تاکسی‌های اینترنتی لذت ببرند.»

این خدمت در دنیا به کارپولینگ یا اشتراک سفر معروف است. مدیران تپ‌سی امیدوارند تپ‌سی‌لاین، با توجه به آشنایی ایرانیان با این نوع خدمت، خیلی زود مورد استقبال تهرانی‌ها قرار گیرد.

تفاوت این خدمت با تاکسی‌های خطی در این است که مسافر و راننده نیازی نیست در یک محل خاص (ایستگاه) حاضر باشند.

مسافر کافی است، هنگام درخواست سفر، گزینه‌ لاین را به جای کلاسیک انتخاب کند تا سیستم برای او یک همسفر پیدا کند که مسیری مشابه دارد. در این حالت، راننده به فاصله چند دقیقه هر دو مسافر را سوار می‌کند و هر یک را در مقصدهایی که نزدیک به هم هستند، پیاده می‌کند.

اگر هم‌مسیری برای مسافر اول پیدا نشود، مسافر اول همچنان ۳۰درصد کمتر هزینه می‌پردازد و مابه‌التفاوت آن توسط شرکت به راننده پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرعامل تپ‌سی، رانندگان نیز از این خدمت سود می‌برند چرا‌که کرایه‌‌ آنها بیشتر از زمانی است که تنها یک مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

منشی‌پور می‌گوید بهره‌وری در این خدمت به بالاترین سطح ممکن رسیده است؛ ضمن آنکه، این سرویس اگر در مقیاسی بزرگ اجرا شود می‌تواند منجر به کاهش ترافیک شهر و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.