قالب‌ محتوا : صفر تا صد تولید محتوا – ۲

قسمت دوم : کجا را هدف بگیریم

0

بیایید روراست باشیم. وقتی کلمه محتوا را می‌شنوید، مغزتان به چیزی جز نوشته و متن و طومار و کتاب و… فکر می‌کند؟ واقعا به گزارش فکر می‌کند؟ به پرسشنامه چطور ؟

شاید باورپذیر نباشد ولی حقیقت دارد و تولید محتوا قالب‌ها و فرمت‌های گوناگونی دارد. همانطور که مثال زدم، محتوا ممکن است یک گزارش باشد، ممکن است مسابقه فوتبال باشد، ممکن است موزیکی باشد که در حال گوش‌دادن به آن هستیم و از آن هم فراتر چیزی که به آن فکر می‌کنیم خود یک محتواست. در این بخش با معرفی قالب‌ محتوا با ما همراه باشید.

محتوای متنی

قالب‌ محتوا متنی

درتحقیقات جهانی انجام شده در حوزه محتوا، همواره قالب‌ محتوا متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. یا در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آنها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را به خود می‌گیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد. 

محتوای صوتی

قالب‌ محتوا صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب‌ محتوا متنی داشته باشد و به همین دلیل در سال‌های طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارش‌هایی برای میلیون‌ها آمریکایی پخش‌شده است.

محتوای ویدئویی

قالب‌ محتوا ویدئویی

اخیرا یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است. بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از قالب‌ محتوا ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر تمایل به خواندن کلمات دارند، در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست.

امروز مدیران بازاریابی محتوا به‌خوبی می‌دانند که با چارچوب‌های مشخص‌شده، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلم‌های آموزشی و توضیحی، مصاحبه‌های مسئولان، فیلم‌های بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و…  ویدئوهای تبلیغاتی است.

محتوای تصویری

قالب‌ محتوا تصویری

بازاریابی محتوای بصری امروز یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، پینترنست، اینستاگرام و… موجب شده تا صاحبان کسب‌وکار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.

از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع تولید محتوا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و فرآیند تولید آن ساده‌تر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای بصری۹۳درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.

[content_lists id=”11″]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.