شعبه‌های بانک در تهران زیاد است

0

اسلاومیر لاچوفسکی اول آذر ماه برای حضور در رویداد پرداخت ایران، به ایران سفر کرده بود تا به عنوان اولین سخنران این رویداد بین‌المللی از تجربیاتش برای متخصصان و فعالان ایرانی بگوید. رویداد پرداخت ایران که قرار بود دوم و سوم آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شود، در آخرین روز قبل از برگزاری لغو شد و مهمانان خارجی این رویداد، در کمال ناباوری به کشورهایشان بازگشتند. 

اسلاومیر لاچوفسکی، بانکدار و اقتصاددان معروف لهستانی است و در بازگشت از ایران گفت: «از نگاهِ من به‌عنوان کسی که بیش از ۲۵ سال در مدیریتِ خدمات تجربه داشته‌ام و از فناوری برای خدمت‌رسانی به مشتریان استفاده کرده‌ام، آنچه شما در ایران می‌بینید، فضایی آماده برای کارهای بزرگ است. من به خیابان‌های تهران رفتم و دیدم که در همه خیابان‌ها، شعبه‌های فراوانی از بانک‌های مختلف وجود دارد. احساس کردم واقعا شگفت‌انگیز است، اما روزی این شعبه‌ها برچیده خواهند شد. شاید نه همه آنها، اما ۵۰ درصد از آنها در ۱۰ سال آینده بسته خواهند شد و فناوری‌های نوین جایگزین آنها خواهند شد. می‌توانم بانک بدون شعبه را در ایران تصور کنم. عصر دیجیتال در حال ورود به ایران است و شرکت‌های مخابراتی، برای گوشی‌های هوشمند، پوشش‌های ۳G و ۴G فراهم می‌کنند.»

  •  از تجربیات موفق بین‌المللی استفاده کنیم

این متخصص حوزه بانکداری موبایلی، «استفاده از دانش و الگوهای موفق در انگلستان، لهستان، آمریکا و آلمان» را راهکاری دانست که ایران می‌تواند با استفاده از آن به پیشرفت خود سرعت ببخشد و یادآور شد که منظور وی از کاربرد دانش و الگوهای موجود، کپی‌برداری نیست.

وی تأکید کرد: «موضوع، استفاده از دانش و تجربه، سازگارسازی فناوری و توسعه الگوهای کسب‌وکار است و در این راه باید سبک زندگیِ مشتریانِ ایرانی و نیازهای مالی آنان در نظر گرفته شود. تجربه، مهم‌ترین چیز است و آنچه ایرانیان نیاز دارند، این است که از تجربه‌ها استفاده کنند.»

اسلاومیر لاچوفسکی همکاری ایران و غرب در حوزه‌های فناوری و دانش را «فرصتی برای هر دو طرف» دانست و گفت: «بسیار مهم است که درک کنیم‌ این جاده‌ای یکطرفه نیست.»

لاچوفسکی mBank را که نخستین بانک «فقط آنلاین» در اروپای شرقی و مرکزی است، سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد. متخصصان معتقدند ابتکار لاچوفسکی صنعت بانکداری در لهستان را دگرگون کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.