سنجاب؛ برنامه ریز شماست

0

برای اینکه در انجام کارهایمان با کمبود زمان مواجه نشویم و در این بین برخی از کارها را فراموش نکنیم، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم. برنامه‌ریز‌سنجاب در برنامه‌ریزی کارهای روزانه به افراد مختلف به ویژه صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌ها کمک می‌کند.

اولین صفحه‌ای که در اپلیکیشن فوق با آن روبه‌رو می‌شوید، مربوط به ثبت‌نام یا ورود به برنامه است. ایجاد حساب کاربری در برنامه‌ریز‌سنجاب با وارد‌کردن اطلاعاتی مثل عکس پروفایل، نام کاربری، شماره تلفن همراه و رمز عبور دلخواه انجام می‌شود. بعد از این کار، یک کد تایید از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. با ورود به برنامه، راهنمای تعاملی آن به نمایش درمی‌آید تا نحوه کار را به شما آموزش دهد.

برنامه‌ریز‌سنجاب در واقع یادآور کارهای روزانه و اموری است که به طور روزمره باید انجام شوند. از آنجا که رسیدگی به تمام امور یک کسب‌و‌کار و به خاطر سپردن تمام آنها کار دشواری است، این ابزار می‌تواند به صاحبان کسب‌و‌کار کمک کند تا کارهای ریز و درشت مربوط به کسب‌و‌کار خود را از یاد نبرند. در صفحه اصلی برنامه فوق یک تقویم وجود دارد که تاریخ فعلی و کارهای مربوط به همان روز، در آن مشخص شده است. با لمس هر خانه از این تقویم، ظاهر آن تغییر می‌یابد و روزهای ماه به صورت افقی در بالای صفحه نشان داده می‌شوند. لیست کارهای مربوط به هر روز نیز در پایین همین صفحه به نمایش درمی‌آید.

برای ثبت کارهای خود در این اپلیکیشن، کافی است بعد از انتخاب تاریخ موردنظر ‌روی دکمه + اشاره کنید. حالا می‌توانید با واردکردن اطلاعات زیر، لیستی از کارهای روزانه را به وجود آورید:

 نام کار و شرح آن

 زمان انجام به صورت تقریبی (قبل از ظهر، بعد از ظهر، شب) یا دقیق

 تنظیم یادآور قبل از موقع انجام کار (برای حالت زمان دقیق)

 تعریف تکرار در هر روز، روزهای مشخص هفته و روزهای ماه یا سال

 مشخص‌‌کردن بازه زمانی برای تکرار کار

 ثبت در پوشه دلخواه

موفقیت در کسب‌و‌کار فقط در گرو برنامه‌ریزی دقیق برای امور روزانه نیست و باید کارهایمان را سر وقت انجام دهیم. همانطور که گفتیم، برنامه‌ریز‌سنجاب دارای یک یادآور است که با تنظیم آن قبل از موقع انجام کار، می‌توانید از فراموش‌شدن کارهای خود جلوگیری کنید. این یادآور همراه با صدا ‌روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود و دو دکمه متوجه شدم و برو به برنامه را در اختیارتان قرار می‌دهد. با لمس دکمه دوم و رفتن به برنامه، می‌توانید وضعیت انجام کار را بر حسب گزینه‌های زیر مشخص کنید:

 انجام شد

 انجام نشد

 موکول به بعد (تعیین تاریخ بعدی)

 نامعلوم

در حالت پیش‌فرض، وضعیت انجام کارها نامعلوم است. با اشاره روی دایره سبز رنگ در کنار عنوان کار، می‌توانید وضعیت آن را تغییر دهید.

در برنامه‌ریزسنجاب یک بخش برای ارائه گزارش‌های انجام کار با نمودار وجود دارد. این نمودار دایره‌ای شکل بر حسب تعداد کارهای ثبت شده در طول همان روز عمل می‌کند و وضعیت آنها را با ۴ رنگ آبی، قرمز، نارنجی و سبز نشان می‌دهد. علاوه بر این، از طریق منوی کناری برنامه می‌توانید گزارش عملکرد ماهانه خود را به صورت درصد وضعیت انجام کارها ببینید.

چهارمین بخش از برنامه‌ریز‌سنجاب، مربوط به ثبت یادآورهای صوتی می‌شود. برخی مواقع شاید نیاز داشته باشید که برای انجام کارهایتان یک یادداشت ثبت کنید. در این قسمت می‌توانید یادداشت‌های صوتی خود را بگذارید و همینجا به آنها گوش دهید. امکان حذف یادآورهای صوتی نیز پیش‌بینی شده است.

با لمس هر کدام از کارهای ثبت‌شده در برنامه‌ریز‌سنجاب، امکان حذف، ویرایش یا اشتراک‌گذاری آنها با دیگران به وجود می‌آید. همچنین می‌توانید پوشه‌های موردنظر خود برای دسته‌بندی کارها را از طریق منوی کناری برنامه ایجاد کرده و برای هر کدام، نام و آیکون دلخواه قرار دهید. پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات، از دیگر امکانات مفید این اپلیکیشن است که در منوی کناری قرار گرفته است. در بخش تنظیمات نیز گزینه‌های زیر در دسترس هستند:

 فعال یا غیرفعال کردن صدای یادآور

 تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار

 تعیین رمز عبور با گذرواژه یا الگوی امنیتی

 تغییر رمز و اندازه فونت

در برنامه‌ریز‌سنجاب شاهد یک قالب گرافیکی یکپارچه و کاربرپسند هستیم که با دقت نظر و حسن سلیقه کافی طراحی شده است. دلیل جذابیت محیط این برنامه، استفاده از رنگ‌های زنده و هماهنگ در کنار آیکون‌های یکدست و زیباست. البته انتظار می‌رفت که در گوشی‌های مختلف، ظاهر بدون نقصی از این قالب گرافیکی ببینیم. از لحاظ تجربه کار با برنامه نیز مشکل خاصی به چشم نمی‌خورد هرچند بهتر بود در پیاده‌سازی آن و ساده‌کردن عملیات مختلف، بیشتر دقت شود.

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه این اپلیکیشن عبارتند از:

 عملکرد صحیح و بدون خطا در بخش‌های مختلف

 امکانات جانبی مفید

 ارائه گزارش‌های دقیق با نمودار

 امکان تنظیم یادآور و تکرارکننده کارها

 گرافیک زیبا و کاربرپسند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.