سبک زندگی استارتاپی: میانبرهای خوشحالی

0

هر روز که می‌گذرد، رد لبخند روی لب‌هایتان کمرنگ‌تر می‌شود. احساس می‌کنید خود امروزتان با کسی که سال‌های قبل در آینه می‌دیدید، یک دنیا فرق کرده اما نمی‌توانید راهی برای ماندگار‌کردن شادی‌های کوچک‌تان در زندگی خود پیدا کنید. ناامید نشوید! محققان می‌گویند برای شاد زندگی‌کردن، هزار و یک میانبر وجود دارد و این بار، ما چند راه پنهان لبخند به لب‌شدن را با شما درمیان می‌گذاریم.

  •  راه جدیدی برای پول درآوردن پیدا کنید

احساس خوشایند موثر و توانمند‌بودن، وقتی با رفاه بیشتر همراه می‌شود، می‌تواند شما را شاد و امیدوار کند. برای اینکه در افسوس‌ها و نگرانی‌هایتان غرق نشوید، سعی کنید راه تازه‌ای را برای پول درآوردن پیدا کنید؛ راهی که شاید کوچک باشد و درآمد زیادی را به جیب‌تان وارد نکند، اما می‌تواند احساس خوشایند پیش رفتن و موثر بودن را در شما تقویت کند.

  •  شادی بخرید

چشم‌هایتان را ببندید و به آرزوهای قدیمی‌تان فکر کنید. همیشه آرزوی نوازنده‌شدن داشتید، آرزو داشتید نقاش شوید یا اینکه خود را در رویاهایتان یک کوهنورد می‌دیدید؟ هنوز دیر نشده؛ شما هنوز هم برای در دست‌گرفتن رویاهای قدیمی‌تان وقت دارید و اگر برای تحقق بخشی از آنها پول خرج کنید، نسبت به ماه‌های قبل خوشحال‌تر خواهید بود.

  •  گوشه دنجی دست و پا کنید

سعی کنید فضای کارتان را طوری طراحی کنید‌ که با شخصیت و افکار شما هماهنگ است. اگر عاشق گل و گیاه هستید، با وارد کردن گیاهان سبز به گوشه و کنار دفتر کارتان فضایی متعلق به خود را طراحی کنید و اگر اهل مطالعه یا هنر هستید، عناصری که شما را به این علایق پیوند بزنند، به فضای کاری‌تان وارد کنید. طراحی شخصی و متناسب با روحیات و علایق دفتر کار، می‌تواند بر رضایت شما از کار کردن تاثیر بگذارد و شادی‌هایتان را بیشتر کند.

  •  در فضای همدلانه کار کنید

نزدیک‌شدن به همکاران و ایجاد روابط صمیمانه در محیط کار، رضایت شغلی را بیشتر می‌کند و نمی‌گذارد که ساعات طولانی کار کردن، شادی‌هایتان را از شما بگیرد. سعی کنید هر هفته لااقل یک روز با همکارانتان صبحانه بخورید و گپ بزنید و در جلسات گروهی‌تان توضیح دهید که تک تک آنها، به عنوان اعضای یک تیم به رسمیت شناخته می‌شوند و حضورشان در این مجموعه، خوشایند و ارزشمند است.

  •  روزهای عاشقی را تکرار کنید

لمس کردن احساس شیرین عشق، می‌تواند شادی‌های از دست رفته‌تان را به شما برگرداند. اگر کار زیاد، میان شما و همسرتان فاصله انداخته و خانه گرم قدیمی‌تان را تنها به خوابگاهی برای استراحت شبانه تبدیل کرده، طبیعی است که رد لبخند روی لبانتان هر روز کمرنگ‌تر شود. برای شادتر زندگی‌کردن، این بار دست به دامان خاطرات عاشقانه قدیمی شوید. با همسرتان به گوشه‌هایی از شهر بروید که در روزهای شیرین ابتدای آشنایی، لبخند به لب در آنجا حاضر می‌شدید. ‌گاهی بی‌بهانه برای یکدیگر هدیه بخرید، در مورد اهدافتان با هم حرف بزنید و نگرانی‌هایتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. سعی کنید با هر ابزاری که می‌توانید، صمیمیت کمرنگ شده در رابطه‌تان را احیا کنید، تا شادی بار دیگر به زندگی‌تان برگردد.

  •  دست‌تان را برای کمک دراز کنید

محققان می‌گویند، کمک‌کردن به دیگران، یکی از موثرترین راه‌ها برای شاد‌کردن خود است. به همین دلیل بد نیست فرصت روزهای پایان سال را غنیمت بشمرید و با حاضر شدن در بازارچه‌های خیریه و تلاش‌کردن برای کمک به دیگران، مقدمات شادتر شدن خود را فراهم کنید. می‌توانید موضوع را با همکارانتان در میان بگذارید و در یک حرکت جمعی، برای شاد‌کردن دل چند نفر و البته شادتر‌شدن، برنامه‌ریزی کنید یا می‌توانید دوره‌های مشخص و ثابتی را برای انجام کارهای خیرخواهانه تعریف کنید و به عشق محقق‌شدن برنامه‌هایتان، ماه‌ها را پشت سر بگذارید.

  •  به متخصصان نه نگویید

اگر همه میانبرهای محققان، در آوردن لبخند بر لبانتان بی‌اثر بوده، از یک متخصص کمک بگیرید. شاید مغز شما، این روزها توان صادر‌کردن فرمان شادی را ندارد و برای بهبود عملکرد و لبخند بر لب کردن شما، به کمک متخصصان نیاز دارد. شرکت‌کردن در جلسات مشاوره با روانشناسان یا عمل‌کردن به توصیه روانپزشکانی که برای شما دارو تجویز کرده‌اند، می‌تواند رویای ماندگار‌شدن لبخند بر لب‌هایتان را محقق کند و شما را برای امتحان‌کردن دیگر راه‌های شاد زندگی‌کردن آماده کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.