سبک زندگی : چطور می‌توانید کارهای نشدنی را شدنی کنید؟

0

مهم نیست که چند کتاب در مورد راه‌های انجام دادن پروژه‌ای که هنوز هیچ قدمی برایش برنداشته‌اید، خوانده‌اید. مهم نیست که سابقه کاری‌تان چقدر است یا اینکه انجام‌شدن این کار، تا چه اندازه آینده شغلی شما را متحول می‌کند. آشنا یا مهم‌بودن موضوعی که به آن فکر می‌کنید، همیشه ضامن سریع و بی‌عیب و نقص انجام‌شدنش نیست. گاهی ذهن شما هم مثل همه آدم‌های دیگر، قفل می‌شود، از خلاقیت خالی می‌شود و تمام تلاش‌تان برای جمع‌کردن تکه‌های پراکنده‌اش از دست می‌رود. با این وجود، روانشناسان حوزه کسب‌و‌کار، معتقدند که در میان همه این سردرگمی‌ها، ترس‌ها و ناامیدی‌ها هم می‌توان راه را برای به میدان آمدن خلاقیت باز کرد و کار نشدنی دیروز را، همین امروز و به متفاوت‌ترین شکل، شدنی کرد. آنها برای رسیدن به این رویا، نکته‌های زیر را به شما یادآوری می‌کنند.  

  • بین روز با همکارانتان گپ بزنید

کارمندانی که خود را موظف به کار‌کردن در تک تک لحظات روز می‌دانند، بهره‌وری‌شان چندان هم بالا نیست. این را محققان می‌گویند. به گفته آنها، گپ‌زدن با همکاران، قدم زدن در فضای کاری یا حتی چند دقیقه بستن چشم‌ها می‌تواند انرژی تازه‌ای را به افراد تزریق کند. پس به بهانه سختکوش بودن، به خودتان و ذهنتان سخت نگیرید. همین گفت‌و‌گو‌های سرخوشانه روزمره، می‌تواند دریچه‌های تازه‌ای را به روی ذهن شما باز کند. روابط خوشایند کاری، گپ‌زدن با همکاران و ایجاد روابط صمیمانه در محیط کار، می‌تواند انگیزه شما برای فعالیت‌کردن در آن فضا را بیشتر و انرژی‌تان را دوچندان کنند.

  • قورباغه را قورت دهید

کارکنانی که بیشترین نتیجه را از کارهایشان می‌گیرند، قبل از هر چیز، سراغ سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارها می‌روند. آنها اجازه نمی‌دهند که هراس ناتوان‌ماندن در انجام یک پروژه سخت، انرژی‌شان را بگیرد و دست و دلشان را برای مدت طولانی بلرزاند. به همین دلیل ابتدا قورباغه تحمل‌ناپذیر کاریشان را قورت می‌دهند و بعد سراغ پروژه‌های ساده‌تر می‌روند. اگر کارهای سختی که نشدنی به نظر می‌رسند را در ابتدای روز انجام دهید، تا پایان روز انرژی بیشتری برای انجام کارهای ساده، برایتان باقی خواهد ماند. انجام کارهای سخت، اعتماد به نفس‌تان را بالا خواهد برد و اضطراب شما را کمتر خواهد کرد.

  • چندکاره نباشید

برداشتن چند هندوانه با یک دست، شاید بهانه خوبی برای تشویق شدن توسط دیگران باشد، اما بدون تردید بر خلاقیت و بهره‌وری شما تاثیر منفی می‌گذارد. اگر می‌خواهید یک پروژه خلاقانه را به انجام برسانید، روی آن تمرکز کنید و ذهنتان را از هر کار دیگری که در لیست‌تان جا گرفته، پاک کنید. اولویت‌بندی، بیشتر از موازی‌کاری می‌تواند در رسیدن شما به هدفتان موثر باشد.

  • هر شب قبل از خواب برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید

اسکارلت اوهارای فیلم بربادرفته را یادتان هست. شعارش این بود که «فردا بهش فکر می‌کنم!» اما روانشناسان سازمانی می‌گویند برای موفق‌شدن در کارهایتان و افزایش خلاقیت‌تان، نباید از این جمله اسکارلت پیروی کنید. از نظر آنها آدم‌های خلاق، هر شب قبل از خوابیدن برنامه‌های فردا را مرور می‌کنند و به ذهنشان اجازه می‌دهند که تا فردا صبح، ناهوشیارانه به آن موضوع بیندیشد و بهترین راه را برای انجام دادنش پیدا کند.

  • صفحه موبایلتان را روی میز بگذارید

غرق‌شدن شما در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها، بلای خلاقیت‌تان است. برای اینکه کارهایتان با دقت، سرعت و البته خلاقیت بیشتری انجام شوند، بهتر است در لحظه انجام کار، اپلیکیشن‌های بی‌ربط را فراموش کنید. می‌توانید صفحه موبایلتان را روی میز برگردانید تا روشن و نورانی‌شدنش حواستان را پرت نکند.

  • لیست کارهایی را که نباید انجام دهید، آماده کنید

همه ما لیستی از کارهایی که باید انجام دهیم داریم، اما کمتر پیش می‌آید که از کارهایی که نباید انجامشان دهیم، لیستی تهیه کنیم. برای شمایی که قطعا نقطه‌ضعف‌های خود را می‌شناسید و می‌دانید که چه کارهایی سرعت شما در انجام پروژه‌ها را کاهش می‌دهد، هیچ چیز به اندازه لیست انجام‌ندادنی‌ها، نمی‌تواند راهگشا باشد. پس دست به‌کار شوید و آن را بنویسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.