سبک زندگی استارتاپی : زندگی با عاشق خنثی، حوصله‌سربر است!

0

«دوستانم می‌گویند رابطه‌ای که دل من را زیاد خوش نمی‌کند، آرزوی همه‌شان است. بودن در کنار کسی که هیچ وقت «نه» نمی‌گوید. مرد رویایی که می‌خواهد «همه چیز» مطابق خواسته من پیش برود…

می‌گویم: کجا برویم؟ می‌گوید: هر جا تو بگویی! می‌گویم رستوان یا سینما؟ می‌گوید: نمی‌دانم نظر تو چیست؟

تنها من نیستم که بی هیچ چون و چرایی با نظراتش موافقت می‌شود. مهم نیست پدرم چه دیدگاهی داشته باشد، او حرفش را تایید می‌کند؛ مهم نیست مادرم چه غذایی پخته باشد؛ او دستپختش را ستاش می‌کند. نمی‌دانم! شاید من دنبال دردسر می‌گردم اما گاهی احساس می‌کنم بودن در کنار این مرد «خیلی خوب» چیزی نیست که آرزویش را داشتم!» 

سارا، یک دختر ۲۸ ساله است که دوره آشنایی پیش از ازدواج را طی می‌کند. اطرافیان سارا می‌گویند یک رابطه ایده‌آل و بی‌نظیر را برقرار کرده اما خودش تردید دارد که ختم‌شدن این آشنایی به ازدواج، می‌تواند او را خوشبخت کند. شما چطور فکر می‌کنید؟ از نظر شما بودن با کسی که همیشه شما را تایید و ستایش می‌کند، لذت‌بخش است؟ روانشناسان پاسخ مثبتی به این سوال نمی‌دهند. از نظر آنها، بودن با «خیلی خوب»ها‌، چه در روابط ساده دوستی و چه در روابط عاطفی، می‌تواند آزار‌دهنده باشد. می‌پرسید چرا؟

نه اینکه آدم‌ها دنبال دردسر بگردند؛ اما واقعیت این است که هر رابطه‌ای برای خوشایند و دلپذیر‌بودن، به اندکی چالش نیاز دارد. چالش‌های کوچکی که مایه برپا‌شدن جنگ در رابطه نیستند اما آن را از سردی و یکنواختی هم نجات می‌دهند.‌ رابطه ما برای زنده بودن، به تحرک و گفت‌و‌گو نیاز دارد. طبیعی است که دوست داشته باشید در مورد رستورانی که قرار است امشب بروید، تبادل‌نظر کنید یا اینکه گاهی مطابق خواسته فرد مقابلتان عمل کنید.

شاید شریک همیشه موافق زندگی، در ابتدای آشنایی این احساس را به شما القا کند که مورد توجه قرار می‌گیرید، اما به مرور موافقت‌های بی‌چون و چرای او ممکن است این تصور را به شما القا کند که با فردی بی‌تفاوت روبه‌رو هستید که موافقتش نه از سر عشق، که به‌خاطر فرار کردن از بحث است.

شما احساس می‌کنید در این رابطه یک همراه و همفکر کنار شما نایستاده. احساس تنهایی و بر دوش داشتن بار فکری رابطه، به مرور شما را خسته و آزرده می‌کند.

شما احساس می‌کنید هیچ‌کس دوشادوشتان قدم برنمی‌دارد و وقتی نیازمند کمک هستید، کسی روبه‌رویتان نایستاده که دست شما را بگیرد.

شریک عاطفی شما، انگار همیشه پشت سرتان است و هیچ باری را از دوشتان برنمی‌دارد.

گاهی به صداقت فرد مقابلتان شک می‌کنید. احساس می‌کنید او از ته دل با شما موافق نیست و به‌خاطر به دست آوردن منافعی بی‌چون و چرا با همه چیز موافقت می‌کند. طبیعی است که شما، در آرزوی برقرارکردن رابطه‌ای دوطرفه و سالم باشید؛ رابطه‌ای که به رشد شما کمک می‌کند و سازگاری و تعامل را به شما می‌آموزد. شاید به جای ادامه دادن این روند یا ناامید‌شدن از این رابطه، بهتر باشد در این مورد با هم صحبت کنید. به او بگویید که دوست داشتن، به معنای موافقت بی‌قید و شرط و مثل یک روبات مطیع زندگی‌کردن نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.